Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTML in bestaande div's printen vanuit php

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestaande php pagina met een aantal div’s ik wil vanuit php in deze bestaande div’s gaan printen . Ik zoek dus een javascript getElementById('div_id') equivalent maar dan in php. De div’s bestaan dus al ..

How?! :(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Al bedacht dat PHP serverside is en niet clientside? :)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
jahoor, alleen ik heb in m'n php (server-side) div's die zijn toch wel te benaderen?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt. Als je tekst of data wilt "printen" in een div moet je in dat gedeelte gewoon echo "Dolor ipsem blablabgla" uitvoeren. Eerst even een vraagje: hoeveel weet je van PHP?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De div is toch gewoon output van de php code (plain text). Je kan hooguit naar de <div> zoeken in een string.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet weinig van php :)
het echo(en) snap ik, maar ik wil specifiek in een bestaande div echo(en) :)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47

BramT

Rule #1

Wel erg vaag dit ja. Misschien wil hij je iets mbv (bv) ajax in een div zetten?

Ik denk dat je de basics van php -en waar het voor is- niet helemaal door hebt.

Als je 'iets' in een div wilt hebben, is
PHP:
1
echo "<div>iets</div>";

al wat je nodig hebt. Maar dat bedoel je natuurlijk niet.

Mocht je iets in die div willen hebben nadat deze al is ge-echo'd, dan moet je je structuur van de code 's gaan nalopen (basicly gewoon even wat volgorde's nalopen).

[ Voor 72% gewijzigd door BramT op 10-04-2008 10:17 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Verwijderd

hier de oplossing

kost maar € 27.50

Verwijderd

Topicstarter
oke, situatieschets :)

<html>
<head></head>

<body>
<?php
hier een functie die een string naar div_result kan schrijven :)
?>

<div id="div_result">hier moet de inhoud van een string komen staan</div>

</body>

</html>

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Oh, bedoel je dat, ik dacht dat je het over printen (als in: afdrukken op papier had). Maarrem, BramT hierboven geeft je toch gewoon de oplossing? (wel heel basic, hoor...)

@ Roelz: Uiteraard, dat staat buiten kijf :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 10-04-2008 10:22 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat de div al in de php code staat en niet dmv een echo is geplaatst :(

• rewind.
  • Laatst online: 31-10 22:40
<?php
function test() {
return "nieuwe inhoud van het divje";
}
?>
<div id="div_result"><?=test()?></div>

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53

Kettrick

Rantmeister!

Mad Marty schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:19:
Oh, bedoel je dat, ik dacht dat je het over printen (als in: afdrukken op papier had). Maarrem, BramT hierboven geeft je toch gewoon de oplossing? (wel heel basic, hoor...)
Ik sluit me toch meer aan bij j.ostie's aansluiting :), dit is dusdanig basic dat je beter een boek kan kopen ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

No offence maar wordt het niet eens tijd om je echt in PHP te verdiepen? PHP werkt echt op een toaal andere manier dan javascript.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>
<head></head>

<body>
<?php 
function de_function() {
  return  "Zooi";
}
?>
<div id="div_result"><?php echo de_functie() ?></div>
</body>
</html>

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 10-04-2008 10:26 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BramT
  • Laatst online: 11:47

BramT

Rule #1

<?php
$divinhoud = "inhoud van de div?";
// en verder alle meuk die 'variabel' is in je pagina.

echo <<<HTML
<html>
<head></head>

<body>
<div id="div_result">
$divinhoud
</div>
</body>
</html>
HTML;
?>
Ik wil niet lullig doen, maar je haalt server/client beetje door elkaar. Een php-script moet eerst maar 's verzinnen wat de inhoud (variabele) gedeelte is. Vervolgens dit pas in de html zetten en naar de browser sturen.. Als je script op regel 20 pas iets 'weet' wat ergens moet staan wat op regel 10 al ge-echo'd is dan is het dus gewoon een kwestie van volgorde.

(of ik begrijp je nog steeds niet 8)7 )

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Pff.. anders ben ik ff traag..

Anyway, dit is echt DE basis van PHP. PHP werkt niet hetzelfde als javascript dus je hebt niet zoiets als een div benaderen en aanpassen zoals dat bij javascript werkt. PHP werkt serverside dus je kan direct de broncode beinvloeden. je PHP bestand, waar HTML in kan staan, wordt gerunt en de de volledige uitvoer hiervan wordt naar de client doorgestuurd. De PHP tags worden dus vervangen door de output van de betreffende PHP code.

Anyway, dit legt elke PHP tutorial je uit in les 1. Ga jezelf eens verdiepen in PHP voordat je er mee verder gaat want op deze manier ga je niet veel verder komen.

Ook is dit forum voor meer bedoeld dan alleen helpdesken. Het zou voor de community hier leuk zijn als je ook eens wat zaken zou posten in topics van anderen e.d. i.p.v. alleen maar eigen helpdesk topics te openen.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 10-04-2008 11:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.