Verschillende uitleeswaardes 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey Medetweakers,

Ik heb hier een vraag over het uitlezen van mijn 8800GTX, dat wordt namelijk door een aantal programma's anders gedaan en ik vroeg me af welke de goede was in jullie mening/feiten?
Ik gebruik eigenlijk alleen SpeedFan 4.33 standaard gezien en die laat het volgende zien op de twee sensors:

- nVidia Video Card Core = 71c
- nVidia Video Card Ambient = 0c

Ofwel hij leest de Ambient sensor helaas niet uit. Nu report HWMonitor 1.08 exact dezelfde waardes als SpeedFan (alleen kan deze wel voltlijnen op P5K uitlezen, maar dat terzijde). Maar nu meet ik met Everest en GPU-Z, dan krijg ik deze -->

- GPU temperature = 62c
- PCB temperature = 55c
(- Fan speed = 1588RPM / 60%)

Ik weet dat mijn airflow atm niet super is door lage druk Cooler Master ultra silent fans; maar ik heb gisteren avond Noctua's besteld. Die zouden die PCB/Ambient temp wat lager moeten krijgen. Either way ...

Welk programma moet ik nu geloven, wat is waarheid?

De meeste mensen deugen!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
Download nog wat programma's zoals Rivatuner en GPU-Z. Kijken wat die aangeven :)

smile an everlasting smile

• Cassius
  • Niet online
RooN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:00:
Download nog wat programma's zoals Rivatuner en GPU-Z. Kijken wat die aangeven :)
GPU-Z staat al in topicstart :> ... ik gebruik nu al vier programma's (2 geven hoge temp aan, 2 lagere). Vandaar dat ik zocht welke nu 'waar' was. Mensen weten ook dat je bij SpeedFan voor een E6750 G0 +15 moet kalibreren - dus ik dacht dat mensen ook wel wisten wat waar was voor een 8800GTX A2 core :) .

De meeste mensen deugen!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Wat zegt jou Nvidia nTune Software ?

• Cassius
  • Niet online
CDAAbeltje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:34:
Wat zegt jou Nvidia nTune Software ?
Die zal ik er vanavond even opzeggen, maar dan wat? Stel hij leest hoog uit ... of laag? Welke is dan waar - is nTune altijd waar omdat het nVidia is? Ik vind SmartDoctor bij mijn Asus bord er ook vrij fors naast zitten op sommige punten ;) !

edit:

Na het lezen van wat reviews en ervaringen met nTune weet ik vrij zeker dat dit er niet op komt, maar ik ga nog even doorkijken - wie weet staat er iets positiefs tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cassius op 10-04-2008 13:38 ]

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
nTune erop gezet, ik moest opnieuw opstarten. Mijn windows boot duurde een stuk langer en het control panel crashed nu 1 op de vijf keer. Temperatuur is hetzelfde als die van GPU-Z en Everest (oftewel de lage variant).

Maar is er echt niemand die het gewoon 'weet'? Welk programma leest een A2 revisie G80GTX goed uit? Ik kan het namelijk niet nameten hier en het koelblok is voor vinger gevoel gewoon 'heet' - maar ik weet niet of het 62 gr of 71 gr is :/ .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1