Beeld niet compleet op TV (LCD) via vista mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds kort een pc met windows vista (premium) media center. Deze heb ik via een HDMI kabel ook aangesloten op mijn LCD TV (panasonic 32LX70)
Na veel gezoek en gelees heb ik alles aan het werk gekregen en ben zeer tevreden. Al hoewel ik nog wel wat vragen heb, is er een die ik graag eens uitgelegd krijg. Ik heb al veel gezocht op het internet maar de informatie is zo uitgebreid dat ik het gewoon niet kan vinden (of niet begrijp ;) )
Als ik een film afspeel via het media center op mijn TV dan mis ik altijd links en rechts iets van het beeld. Ik heb al verschillende instelling geprobeerd maar beeldvullend krijg ik het nooit op mijn LCD TV.
Speel ik dezelfde film af met een willekeurige player op mijn gewone PC scherm dan mis ik nooit een deel van de film. Ik kan dan het (viewer) window zo groot en klein maken als ik wil, ik zie altijd alles. Waarom lukt dit nu niet op mijn tv?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Als je gewoon je Vista desktop ziet, valt de startbalk er dan ook vanaf of past je desktop dan wel precies op je tv?

Ik heb ooit gelezen dat Samsung tv's bij HDMI een soort van overscan toepassen, waardoor het beeld dus uitvergroot wordt en daardoor deels van het scherm vallen. Misschien heb je daar met jouw tv ook last van. Ik heb het bij mijn tv (Samsung) nooit geprobeerd, maar via VGA heb ik perfect beeld op 1366x768 resolutie.

Mocht je de mogelijkheid hebben om VGA te proberen kun je dat natuurlijk eens doen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Beeld != Audio, dus AUD -> VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:22
Wat ik had bij mijn Samsung LCD, dat die fullhd via hdmi niet goed pakt op 60Hz. Windows settings stonden op 50Hz, dus via mediaplayer ging het allemaal goed. Het probleem zat 'm erin dat Media Center 60Hz forced, en dan ging mijn tv ook balken geven. Nu moet ik wel zeggen dat dit met XP media center was, dus of Vista het ook doet weet ik niet.

There is no place like 127.0.0.1

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Bij mij staat het scherm op 50 herz, ik heb nu alles ingesteld naar 60 herz en zal eens kijken of dat uitmaakt. Maar ik begrijp alleen niet wat dit er mee te maken kan hebben. Heeft iemand hier een uitleg voor?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik weet ook niet waarom mijn tv dat doet, maar voor mij was dit wel de oplossing, misschien is dat bij jou ook wel zo.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1