[Vraag] Evga stepup programma?

Pagina: 1
Acties:

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Ik zit te kijken voor een nieuwe videokaart, en nu zag ik dat evga een step up programma heeft.
Daarmee kan je binnen 90 dagen je videokaart ruilen voor een sneller model. Je krijgt dan het bedrag dat je betaald hebt voor je kaart terug in de vorm van een korting op de nieuwe kaart.

Nu vraag ik mij dus af, als je hier kijkt:
9800gtx
staat op de site voor 349 dollar
8800gts
staat er voor 359 (en te koop bij cdromland, mijn lokale pc boer voor 219 euro =~ 346 dollar)

betekent dit dat ik voor 219 euro een 8800gts kan kopen, em kan opsturen en dan een 9800gtx terugkrijg? :D

Iemand ervaringen met het step up programma??

En kijken ze naar het bedrag dat je betaalt, of naar het bedrag waarvoor het product op de site staat?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de voorwaarden niet gelezen maar het lijkt me dat je de originele kaart ook bij eVGA gekocht moet hebben ;)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Je hoeft de kaart niet gekocht te hebben bij EVGA, maar moet wel binnen zoveel dagen geregistreerd zijn bij hun, Originele kassabon moet erbij etc etc.

het lijkt op een sweet deal op deze manier.. Ik weet ook niet of er een extra catch is met dit.

[ Voor 50% gewijzigd door Swordlord op 10-04-2008 09:10 ]

• dbm_
Swordlord schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:10:
Je hoeft de kaart niet gekocht te hebben bij EVGA, maar moet wel binnen zoveel dagen geregistreerd zijn bij hun, Originele kassabon moet erbij etc etc.

het lijkt op een sweet deal op deze manier.. Ik weet ook niet of er een extra catch is met dit.
inderdaad.. de goedkoopste 9800gtx is nu van club3d voor 229 euro (244 incl verzenden).
en ik zou er dus ook een van evga kunnen hebben voor 219 + verzendkosten naar duitsland (denk ik).. als dit klopt tenminste :D

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Als de prijzen maar zo verschillen, zou ik afvragen of het wel de moeite waard is.

Want die verzend kosten van TNT zullen wel een euro of 10-15 zijn als het niet meer is.

Edit:
http://www.tntpost.nl/voo..._internationaal_plus.aspx

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 10-04-2008 09:20 ]

• dbm_
ja maar ik heb liever een evga dan een club3d :D

btw.. als ze zouden kijken naar de prijzen op de site om de korting te bepalen, dan moet je nu die evga 8800gtx halen die voor 222 in de pricewatch staat.. dan kan je met 100 dollar bijleggen een 9800 gx2 kopen (100 dollar is < 65 euro) je hebt dan voor < 300 euro een gx2 :D:D

• dbm_
[kuch]bump[/kuch]

nog mensen ervaringen hiermee dan??

[ Voor 12% gewijzigd door dbm_ op 10-04-2008 19:32 ]

Verwijderd

Heb je al gekeken in welke landen het Step-Up programma draait? Ik dacht dat het alleen in de US en Canada was (of ik moet me vergissen met de levenslange garantie oid).

• dbm_
The EVGA Step-up™ Program is limited to residents of the Continental US, Canada and Europe only.
staat op de site

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wanneer je in Europa woont (dat moet je aangeven) dan zie je ineens andere prijzen en die zijn meestal de dollar prijzen in euro's. In dit geval staat de 9800GTX voor 349 euro in de step-up. Je zult dus 130 euro + vzk moeten bijbetalen wat dus totaal niet interessant is. Zie voor meer info het forum van EVGA. Amerikanen hebben veel meer geluk.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Waarom koop je niet meteen een 9800GTX voor $299, in plaats van dat je alles over de hele wereld laat vliegen om het ene in het ander om te wisselen?

En het is nog goedkoper ook.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Niet aan beginnen die EVGA stepup. Sowieso is de wachtijd een ramp in Europa (sommige wachten al maanden) en zijn ze hier ook bijna niet te bereiken. Verder werk het zo. Je moet jou prijs die je voor de kaart hebt betaald minus 19% invoeren waarna dit wordt afgetrokken van de prijs die je moet betalen (ook minus de btw) en dan 12 euro erbij tellen en dat binnen 3 maanden (daarna geen stepup meer). Probleem is alleen dat de kaart die je daar wil kopen de kaart is met de ADVIES prijs van Evga en laat die adviesprijs nu net een heel stuk hoger zijn dan de webshop prijs.
Verder zal die adviesprijs van hun nooit meer dalen. Als ik nu bijv mijn 8800GT wil gaan stepuppen moet ik voor de 9800GTX iets van 350 euro betalen wat neerkomt dat ik 175 euro moet bijbetalen.
De 8800GTS staat nog steeds voor 360 euro in dat lijstje |:(
Als ik dan zie dat ik nu voor 240 euro al een 9800GTX kan kopen bij zercom kan ik veel beter mijn 8800GT zelf verkopen en die gaan halen. Verder ben je de huidige kaart ook een paar weken kwijt voordat je de nieuwe hebt (eerst opsturen, paar weken kwijt en dan pas een nieuwe).
Op het forum van evga moet je maar eens in de stepup sectie kijken en wat de reactie van Europeese kopers is ;)

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:12
Wat luckyjan zei kan ik helemaal beamen, 't is een ramp daar bij EVGA-Europe. Prijzen zijn echt dubbel hoog en je kunt maanden wachten tot je een plek op schuift in de wachtrij. In Amerika werkt 't geweldig, hier niet. Misschien dat BFG dat beter gaat doen, zij zijn ook bezig met het opzetten van een dergelijk programma.

Waar je wel EVGA voor kunt nemen is de Limited Lifetime Warranty, en met drie kaduuke 6800GT's vers in het geheugen leek me dat wél een goede deal :)
Pagina: 1