Toon posts:

Draadloze router achter gewone router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Orange een router/adsl modem ontvangen, hier zit maar 1 LAN poort op.
Het gaat om de Speedtouch 546.

Nu heb ik 1 pc staan maar wil ook eigenlijk een draadloze router/accespoint achter mijn router hebben.
Hiervoor heb ik een Siemens router gigaset SE361 staan.
Is het mogelijk deze router aan te sluiten op de enige LAN poort van mijn Orange modem, waarna ik de pc aansluit op 1 van de 4 Siemens LAN poorten en zo ook meteen een draadloos accespoint heb?

Zo ja, 2e vraagje, heb nu een aantal poorten voor bittorrent enzo open gezet op mijn Orange modem, moet ik dit nu ook doen voor mij Siemens modem, of kan ik iets in/uitschakelen waardoor deze alles overneemt van de Orange modem of iets dergelijks?

Alvast bedankt,

Groeten Jesper

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja deze methode van aansluiten is goed. Je moet wel je DHCP server in je Siemens uitzetten. poortmapping en dergelijke zal niet nodig zijn op je Siemens. Dze zal als een (relatief) dom appraat fungeren.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Goedemorgen! Het is zeer zelfstandig en leerzaam, als je het eerst zelf probeert.
Ook al is dat maar het aansluiten zelf, misschien werkt het wel zonder het te configureren.
Je hebt al het apparatuur binnen handreik, dus proberen het! :P

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Kijk eens of je je draadloze router ook ingesteld kan worden als alleen access point. Deze kun je dan aansluiten op je router. Vaak vervallen dan de firewall functies etc van je wireless router. Deze heb je dan ook niet nodig. Dat regel je op je Orange modem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips, zal het vanmiddag eerst eens proberen dan.
Als ik hem als alleen acces point instel, werken mijn 4 LAN poorten dan nog wel op de Siemens router? heb namelijk maar 1 poort op mijn Orange box en die wordt dus gebruikt door mijn Siemens router.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 18:03

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 13:36
Heb onlangs iets vergelijkbaars gedaan. Een Linksys Wifi-routertje op m'n ADSL (Copperjet 1616-2P) modem/router aangesloten.

In eerste instantie wilde ik die Copperjet in bridge-only stand zetten zodat m'n Linksys het routeren en DHCP gebeuren voor z'n rekening zou nemen, maar die Copperjet kreeg ik niet in die stand. Dus dan maar de Linksys omgezet van Router naar Gateway mode, en de DHCP-server van de Linksys uitgezet.

Laatste stap was de kabel van de Copperjet die naar de Linksys loopt uit de WAN-poort van de Linksys te halen en in een van de LAN poorten van de Linksys te stoppen. Daarmee is de Linksys een switch / Wifi-access point geworden, en krijgen de PCs op het lokale netwerk hun DHCP gegevens van de Copperjet.
Pagina: 1