Toon posts:

Airport Express -> Airtunes werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste freakz,

Met de Airport Express is het mogelijk om via een draadloze verbinding audio via Itunes af te spelen naar een stereo-aansluiting.

Op het moment heb ik een goed werkende draadloze verbinding met m'n Airport en is de stereo installatie aangesloten op de Airport.

Echter, ik zie -niet- de knop in Itunes zodat de audio via wifi wordt verstuurd.

Weet iemand raad?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Hoe noem je me?

Maar staat airtunes aan op je AE? Misschien beetje stomme vraag, maar dat is het enige dat ik kan bedenken. Met de airport utility kun je naar je AE gaan en airtunes aanzetten met evt een password.
Als je een goede verbinding hebt en je hebt de speakers aangesloten moet rechtsonderin iTunes gewoon dat dropdown dingetje staan. Misschien ff iTunes restarten ofzo, maar verder zou ik het niet weten

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
En in iTunes kun je in de voorkeuren (voorkeuren->geavanceerd->algemeen) ook aanvinken dat er gezocht moet worden naar speakers, staat dat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Beide staan ze aan. Ik heb de help functies er ook al op nageslagen en de laatste updates van zowel iTunes als de Airport geïnstalleerd.

Ik heb hem aangesloten op een Onkyo versterker waar een 3,5 jack naar tulp gaat als 'poort in' op de versterker.

Dat zou moeten kloppen toch?

Verwijderd

Heb je je Airport Express geupdate naar de laatste versie firmware?

Ik kan me herinneren dat ik in het verleden (>2 jaar terug) een soortgelijke issue had met iTunes onder Windows, maar een firmware update van de Airport verhielp het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de laatste firmware geïnstalleerd. Ik snap er niet veel van eigenlijk.

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn nieuwe airport express ontvangen en ben +/- 5 uren bezig geweest om dit ding goed werkend te krijgen. Mijn airport utility vond hem na een uur helemaal niet meer.

op dit apple discussietopic zijn er veel mensen die problemen hebben met het apparaat. Maar hoofdzakelijk dat het gehele apparaat het niet meer doet. Je zou eens een soft, hard of factory reset kunnen proberen. De oorzaak van velen hier is de 7.3.1 firmware update. Een downgrade naar 7.3 verhelpt dit probleem.

Hetgeen mij heeft geholpen is een factory defaults reset, en hem vervolgens geconfigureerd met een herinstallatie van de airport utililty (niet van de cd, maar van de downloads sectie van apple). Er wordt hier ook vermeld dat 5.3.1 benodigd is om de firmware 7.3.1. te installeren. Uit andere topics kon ik opmaken dat de firmware niet juist was geïnstalleerd met utility rechtstreeks van de cd. Als andere opties echt niet werken, give this a try!

De kabels moeten geloof ik wel allemaal geplaatst zijn in de Express op het moment van configureren.

Wat als je je amp gelijk aansluit op je macbook, werkt het dan allemaal wel? Welke versie besturingsysteem draai je? Succes in ieder geval!

PS. Je kan ook altijd Airfoil eens proberen, of die de speakers vindt. small chance though!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de software van Airport weggehaald en opnieuw geïnstalleerd. Daarna ook het ethernet erop aangesloten en hem via DHCP ingesteld. Toen werkte het...

Super gave functionaliteit en prima geluidskwaliteit!
Pagina: 1