KPN Mobiel Internet Port Forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 13:54
Hey GOT-ters,

Ik probeer nou al een paar dagen via Windows Media Encoder de pull modus te gebruiken via KPN Mobiel Internet(HSDPA), eerst dacht ik dat het niet kon doordat ik een dynamisch ipadres had maar nu heb ik inmiddels een statisch(vast) en lukt het nog steeds niet wat mij doet vermoeden dat de poorten van buiten afgesloten zijn :( Ik heb met opzet het duurste abbonement genomen(KPN Flat Fee) en via push gaat het gelukkig wel goed alleen zodra het signaal even wegvalt stopt Windows Media Encoder gelijk zelfs terwijl de connectie twee seconden later weer automatisch word hersteld.

Ik heb een Huawei E270 modem, is er iemand die toevallig een simpele maar effectieve oplossing weet voor het feit dat WME niet automatisch reconnect of dat ik de ports kan forwarden en dus alsnog de Pull methode kan gebruiken

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan je uberhaupt wel poorten forwarden in zo'n modem? Ik dacht dat je via een speciale gateway ging met dit type internet, niet zoals bij een standaard ADSL of kabelaansluiting.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Naar mijn weten kun je alleen poort 80 etc gebruiken bij mobiel internet.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 17:00

pistole

Frutter

denk niet dat het te maken heeft met forwarding, eerder met filtering (al dan niet door KPN).

Ga eens naar "een site" die je ip-adres scant op open poorten; wellicht dat je dan kan zien wat er wel en niet wordt doorgelaten?

"een site": http://www.auditmypc.com/firewall-test.asp

edit:
ik wil je wel scannen als je een PM met je ip stuurt

edit:
scan ook ff als je encoder draait (pull methode), dan zie je of die bereikbaar is
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:01:
Naar mijn weten kun je alleen poort 80 etc gebruiken bij mobiel internet.
gelukkig kan je ook mailen enzo ;)

[ Voor 39% gewijzigd door pistole op 09-04-2008 23:05 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

pistole schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:02:

gelukkig kan je ook mailen enzo ;)
En daarom zet ik ook 'etc', ftp en zo kan ook ;)

• Rctworld
Ik heb eerst de basic test gedaan, en vervolgens de advanced op 1-2500 terwijl de encoder op 1121 stond en draaide, en geen één open poort gevonden :(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 17:00

pistole

Frutter

doe anders eens een trace naar buiten? Wellicht wordt je een paar keer geNAT ofzo. Enige dat je daar dan nog aan kan doen is dat je een (s)tunnel opzet naar een andere host, en het verkeer daaroverheen routeert.

edit:
tussentip: bel KPN eens hierover

[ Voor 9% gewijzigd door pistole op 09-04-2008 23:24 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Rctworld
pistole schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:23:
doe anders eens een trace naar buiten? Wellicht wordt je een paar keer geNAT ofzo. Enige dat je daar dan nog aan kan doen is dat je een (s)tunnel opzet naar een andere host, en het verkeer daaroverheen routeert.
[...]
Tracert en ping weren allebei niet, waarom moet kpn zo moeilijk doen :'(

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rctworld schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:48:
[...]

Tracert en ping weren allebei niet, waarom moet kpn zo moeilijk doen :'(
Welke software zit bij dan usb modem? Ik heb zelf de 710 kpn-pc-kaart en daar kan je uit 2 profielen kiezen : fast en normaal internet.Bij fast internet word er datacompressie toegepast,bij normaal profiel niet. Weet niet of dit ook bij dat usb modem bijgeleverd is...

of the record: ik weet dat er onder de moterkap in het netwerk her en der wat aan data-excelleratie gedaan word,maar voor de rest niet veel meer

• Rctworld
fabje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:15:
[...]
Welke software zit bij dan usb modem? Ik heb zelf de 710 kpn-pc-kaart en daar kan je uit 2 profielen kiezen : fast en normaal internet.Bij fast internet word er datacompressie toegepast,bij normaal profiel niet. Weet niet of dit ook bij dat usb modem bijgeleverd is...
[...]
Software is idd hetzelfde, maar ik gebruik gewoon: Internet, en niet fast dus dat kan het helaas ook niet zijn :(

En wat bedoel je met data-excelleratie?

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 10-04-2008 00:21 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Ik herinner me vaagjes dat alle incoming poorten ooit bij KPN gewoon openstonden voor mobiel (GPRS toen nog). Op een gegeven moment (jaren terug) kondigden ze toen aan dat ze die gingen afsluiten. Wanneer je dat niet wilde, moest je dat laten weten.

Kortom, ze zullen nog wel steeds in staat zijn inkomende poorten open te zetten, of ze het ook doen op verzoek weet ik niet. Bellen met de klantenservice dus..

_██_
(ಠ_ృ)

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Bij fast internet word compressie aangezet die verder in het netwerk opgepikt word,daardoor heb je onder andere problemen als je de cisco ip-sec software gebruikt... vandaar de vraag

Voor de rest,zet je PM aan als je wilt ;) weet niet tot hoever ik hierover uit mag wijden
je PM staat uit,stuur ander mij een mailtje

[ Voor 13% gewijzigd door fabje op 10-04-2008 00:49 ]

• Rctworld
Eerst maar even met KPN gebeld, blijkt nogal een moeilijke vraag :P Maarja ze bellen me als het goed is zometeen terug dus lets wait and see :)

Edit: Het is inderdaad alle poorten open of alle poorten dicht, maarja ik heb hem toch echt nodig dus maar alles open gezet :)

[ Voor 31% gewijzigd door Rctworld op 10-04-2008 12:40 ]

Pagina: 1