Passen deze koelers op een Gigabyte GA-P35-DS3 in Lian Li?

Pagina: 1
Acties:

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 21:04
Momenteel draait mijn PCtje nog met een stock Intel koeler. Om niet altijd dicht aan de max temp te zitten zou ik graag een wat betere, stille koeler kopen.

Ik heb al een aantal tests op het web gevonden. Maar ik merk dat veel van die dingen erg groot zijn en dus over het mainboard uitsteken. En dat zou wel eens een probleem kunnen zijn, want in mijn Lian-Li kastje zit de PSU bijna tegen het mainboard aan (een cm of zo ertussen). Aan de bovenkant mag de koeler dus niet of heel erg weinig uitsteken. Compactere koelers hebben vaak aan de basis veel ruimte nodig, en dan zit er misschien een condensator in de weg of zo. Kortom, ik vraag dus best effe of iemand hier een van deze koelers al op een GA-P35-DS3 heeft gezien en weet of het kan:

Asus Triton 75
Scythe Mine (mijn eerste keuze)
Scythe Samurai
Thermalright SI-128 SE

Persoonlijk vind ik de tower koelers een beetje riskant - gaat de mainboard fabrikant er niet van uit dat de CPU koeler de componenten rond de CPU moet meekoelen? En bij de DS3 zitten er sowieso al geen heatsinks op...

De Arctic Freezer 7 Pro bijvoorbeeld lijkt me dan ook niet geschikt, of wel?

MoominPapa

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:09
Ik ken jouw bord verder niet, ik heb zelf een GA-G33M-DS2R, een gigabyte bord met het integrated graphics broertje in MicroATX formaat van de jouwe. Hierop heb ik een Freezer 7 zitten zonder al te veel problemen: het past standaard net niet, waardoor je een vin van de chipset heatsink iets moet verbuigen.
De Freezer 7 is uitgerust met een bocht in de onderste bladen van de heatsink, waardoor componenten achter de CPU alsnog gekoeld worden.

• MoominPapa
OK, ik kijk ook nog es naar de Freezer 7 dan. Nog iemand ervaringen met de andere koelers?

MoominPapa

Verwijderd

Ik heb een Gigabyte P35-DS3P, de iets grotere vorm van jouw moederbord. Hier kan een Thermalright Ultima-90 zelfs op. Misshcien is onder het subforum Tweaking wel eits voor jou; een topic over de P35's van Gigabyte. Waar ze ook beschrijven welke coolers er -niet of wel - op passen. Tot nu toe zijn er weinig waar een cooler niet op past...

Over de Lian-li kan ik niets zeggen, geen ervaring mee :)

• MoominPapa
OK, bedankt, zal es in dat subforum gaan snuisteren.

MoominPapa