Oude installatie houden of nieuwe kopen, zoja, welke?

Pagina: 1
Acties:

• albatron
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 22:01
Hey,

ik heb nu een oude sony versterker hangen aan 2 Magnat Vector 55 speakers.
Nu speelde dat een tijdje redelijk goed, maar sinds vandaag trillen de 2 speakers bij lage tonen als van een basgitaar, bij hoge en bij lage volumes.
Het is echt het hout van de behuizing die trilt, en niet de woofer ofzo.
Ik heb de woofers er al eens uitgehaald en gekeken of er niets los zit maar ik zie niets los zitten.
Ook was het gisteren de ene en vandaag pas de andere die zo trilt. het is echt storend...

Dit is de Sony versterker:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/midgies/S73F0219%20(Medium).JPG

En het zijn zulke speakers dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.nl/images/fotos/henco/magnat%20vector%2055.jpg

Ik gebruik ze enkel voor muziek te luisteren.
Zou ik dit nog proberen te maken?
Maar die versterker is waarschijnlijk van heel slechte kwaliteit?
Ik heb echt graag goed geluid en dacht er misschien over om een echt deftige stereo installatie te kopen (iets a la onkyo/denon en jamo/kef)
Voor films heb ik namelijk mijn logitech z5500 ook staan :D en die voldoen wel voor een film te kijken.
maar voor muziek heb ik echt graag goed stereo geluid.

Weet er iemand raad?

grtz,

albatron

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Je zou eerst eens kunnen testen met de speakers aan een andere versterker te hangen (leen er eentje). Als dat goed gaat, kijk dan eens rond voor een leuke versterker, 2e hands is er ook genoeg leuk spul te krijgen.

Wát je moet kopen is hier geen relevante vraag (zie de 'Wat moet ik nemen of kopen???' opmerking in de FAQ). Koop gewoon datgene wat jij prima vindt klinken, simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Off-topic:
Stel als je een nieuwe installatie zou kopen, en je zou dan eventueel van plan zijn om je ''oude'' spul weg te doen, heb ik wel belang bij je versterker. ;)

• albatron
Abbadon schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Je zou eerst eens kunnen testen met de speakers aan een andere versterker te hangen (leen er eentje).
Zou het echt kunnen dat dat aan de versterker ligt?
Ookal hoor ik echt dat het hout van de speakers trilt?
Dat die versterker vervorming begint te geven ofzo?
Nja ik hoop dat het dat is dan kan ik alleen een nieuwe versterker gaan halen, maar ik vrees ervoor :(
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:29:
Off-topic:
Stel als je een nieuwe installatie zou kopen, en je zou dan eventueel van plan zijn om je ''oude'' spul weg te doen, heb ik wel belang bij je versterker. ;)
Ook off topic, waarom als ik vragen mag? :D

Verwijderd

De kans dat je het hout van Magnat Vectors hoort trillen is denk ik nogal erg klein: ook al zijn de Vectors wel het budgetgedeelte van Magnat, 't blijven Magnats, en die zijn altijd wel degelijk gefabriceerd.
Over die Sony kerstboom heb ik meer m'n twijfels. Dat ding zal voor vanalles ontworpen zijn, maar hij straalt niet echt uit dat 'ie bedoeld is om goed stereo weer te geven...

Met Abbadon: leen 's een nette Marantz versterker of zo, en waarschijnlijk zul je je verbazen over wat die Magnats echt kunnen. :)

Verwijderd

albatron schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:39:

Ook off topic, waarom als ik vragen mag? :D
Ik vind hem wel wat hebben, en ik ben nog al een Sony liefhebber. :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je de drivers eruit haalt, en je drukt de behuizing van binnen naar buiten, zit er dan speling in? Voor hetzelfde geld is er een lijmnaadje los oid?

Meet dan meteen de impedantie van de drivers even door.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 10-04-2008 11:46 ]

Wise enough to play the fool

• albatron
Zou dat gewoon aan de eigenschappen van die boxen kunnen liggen?
Ze hebben het heel erg bij het liedje "We Are Lost" van "Zornik", zo de eerst tonen...

hmm volgens mij zijn de boxen gewoon stukgespeeld...
kan dat?
Ik heb ze aan die sony versterker hangen (2*50 watt of minder)
en heb hem nooit harder dan 50% open gezet.
Ik kan er echt niet meer aan uit.
Heb de boxen nog niet op een andere versterker kunnen hangen, maar wel andere boxen op deze versterker en die klinken nog steeds prima...

grtz,

albatron

[ Voor 55% gewijzigd door albatron op 10-04-2008 22:41 ]

Pagina: 1