Toon posts:

opengl driver is not hardware accelerated Nvidia quadro 4000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gebruikte nvidia quadro fx 4000 (256mb agp) videokaart in mijn HP XW8000 (2x Xeon 3.2Ghz, 32 bits windows XP prof.) geplaatst maar de prestaties vallen mij behoorlijk tegen. Ik gebruik deze workstation voor mn werk. Ik teken met een 3d cad pakket (vertex). Ten eerste gebruikt mijn software maar één processor (geen dualcore ondersteuning) tegelijk. Weet iemand een truc om beide processors te gebruiken?

Ten tweede heb ik de pc getest met SiSoft Sandra. Deze komt met de volgende medeling:
Tip T312: The OpenGL driver is not hardware accelerated.

Fix: If you have a modern graphics card, the video driver should include an ICD/MCD to accelerate OpenGL functions. This will allow you to use OpenGL software and games on your computer where it was intended to be used. Check whether an OpenGL driver is available for your video card.

Ik kan in de drivers nergens instellingen vinden over OpenGL (ICD?MCD). Wel heb ik de laatste drivers van Nvidia gedownload.

Kan iemand mij tips geven om mijn systeem sneller te krijgen?
George

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Wat voor videokaart zat hiervoor in de computer?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Nvidia Quadro driver installeren? http://www.nvidia.com/object/winxp_169.61.html

Is er wel eigelijk veel verschil tussen de gewone forceware of quadro driver?

[ Voor 30% gewijzigd door _Silencer op 10-04-2008 00:30 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

_Silencer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:30:

Is er wel eigelijk veel verschil tussen de gewone forceware of quadro driver?
Yep, Quadro kaarten zijn speciaal voor rendering, simulaties en cad-cam, DCC e.d.
Dus zijn de drivers ook anders geschreven, als ik me niet vergis :+
In een desktop heb je er weinig aan, tenzij je dus bovenstaande applicaties draait, maar voor spellen werken ze geloof ik niet zo lekker.
En kijk maar eens naar de prijs van een quadro 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DaLoona op 10-04-2008 12:06 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:50
3d cad maakt over het algemeen geen gebruik van dual processors. 't Zijn al zulke moeilijke programma's om te schrijven en als het dan ook nog multi-threaded moet... ProE heeft wat pogingen gedaan om hierin vooruit te komen - maar er zijn maar weinig functies die zich makkelijk over meer threads laten uitsmeren.

SiSoft zou ik niet te zeer vertrouwen met z'n commentaar. 't Is belangrijker of je CAD-software niet zit te klagen. Meestal richt je je op door de software leverancier gecertificeerde drivers (en níet de nieuwste drivers van nvidia - bah je bent geen gamer). Vertex CAD - nog nooit van gehoord trouwens.

Edit: een paar typo's en extra comment.

[ Voor 12% gewijzigd door MOmax op 10-04-2008 12:54 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Inderdaad, en volgens mij zijn de drivers ook niet interexchangable. Daarnaast zijn de cores en dergelijke van de kaarten vaak hetzelfde. De 4000 is blijkbaar dezelfde kaart als de Geforce 6800.

Maargoed, drivers installen dus.
Pagina: 1