Toon posts:

Veel problemen met mijn PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik zit hier al een aantal maanden met problemen met mijn PC.
Ik zal het even uit leggen.

Allereerst de specs.

Specs

Behuizing: Antec P182
Voeding: Tagan U25-600
DVDrw: Aopen 20x IDE
Geheugen: 2x1 GB Corsair XMS2 PC5400 (Cl 4-4-4-12-2T)
Hardeschijven: 2x Samsung 750GB sata, 1x WD 500GB Sata
Moederbord: Asus M2N-Sli Deluxe
Processor: AMD Athlon 64 x2 6000+ (125W TDP)
Videokaart: Asus EN8800GTS 320MB
Geluidskaart: Creative Audigy 2

Problemen

-Bij kopieren vanaf netwerk is de pc onbruikbaar, zo langzaam is hij (de hdd led lijkt dan net een powerled)
-De computer "hangt" vaak voor een paar seconden vast (Not responding e.d.)

Wat heb ik zelf geprobeerd

- Schone windows installatie (o.a. XP Home, XP Pro, Vista Ultimate)
- Verschillende VGA, Chipset, Netwerk, Raid en sound drivers geprobeerd.
- Andere voeding aangeschaft ( Tagan 600-U25 ipv. Coolermaster Extremepower 430Watt)
- Nieuwe CPU aangeschaft (AMD Athlon 64 x2 6000+ AM2 ipv AMD Athlon 64 x2 3800 + AMD
- Koelpasta vervangen, nieuwe CPU & Casefans geplaatst
- Nieuw moederbord aangeschaft ( Asus M2N-Sli Deluxe ipv Asus M2N-e)
- Bios geflasht
- Geheugen timings ingesteld in de bios
- Geheugen modules verwisselt van slot, ook per stuk geprobeerd
- Nieuwe hardeschijven aan geschaft (2x750GB samsung, 1x WD 500GB)
- Temperaturen gecontroleerd
- Memtest86 voor een tijdje gedraait (maar 2 uren, ik weet dat het een nacht nodig heeft, maar morgen komt mijn tijdelijke geheugen om te proberen)
- Op Got gezocht naar soortgelijke problemen, maar niks bruikbaars gevonden.

Nog te proberen

Volgens mij niet zoveel meer ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik word zolang zame hand wel een beetje gek van al deze problemen. (Als jullie nog wat informatie nodig hebben, of iets vergeten ben neer te zetten meld het aub.)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Zo'n beetje de complete PC is vervangen ... dus ik zou iig naar m'n netwerk gaan kijken ... wat kun je daar allemaal over vertellen?
(Of windows instellingen die met netwerk buffers oid te maken hebben ... bepaalde tools die je altijd installeert?)

Happy Blessings <3

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
In wat voor modus draaien de HD's ?
Misschien dat ze in PIO modus oid draaien en daarom erg langzaam zijn?

Verwijderd

Topicstarter
RedSoniq schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:44:
Zo'n beetje de complete PC is vervangen ... dus ik zou iig naar m'n netwerk gaan kijken ... wat kun je daar allemaal over vertellen?
(Of windows instellingen die met netwerk buffers oid te maken hebben ... bepaalde tools die je altijd installeert?)
Sorry ik ben er bij vergeten te vermelden, ik heb dit probleem ook op LAN-Party's.
Met windows instellingen betreft netwerk staan allemaal goed.
Bepaalde tools die ik altijd installeer zijn

-Alle updates van Windows XP/Vista
-Daemon Tools
-Office 2003
-Adobe Dreamweaver
-Xfire
-Firefox
-Windows Live messenger
-Nero
-Speedfan
-Everest
-Grabbit
-Utorrent

Dit zijn de programma's die ik vrijwel altijd install na een clean install.

@ Sajoku

De schijven draaien niet in PIO modus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 21:49 ]

Verwijderd

Hi,
Je hebt zo veel dingen vervangen dat het lijkt of je hier 2 verschillende pc's test? En altijd maar hetzelfde probleem?
Graag toch iets meer info: Welk os, welke software cq wat probeer je waarmee te doen,
netwerk instellingen, etc.
Op dit moment lijkt het er op dat iets met je netwerk instellingen niet helemaal lekker gaat...
Wat doe je over het netwerk, wat hangt er aan de andere kant?
Internetten gaat wel goed?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 21:50 ]

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Die paar seconden hangen kan ook je HDD wel eens zijn. Draai eens een HDD test :)

• frankvdtillaart
Met windows instellingen betreft netwerk staan allemaal goed.
Bold statement!
Wat verander je aan je standaard instellingen...

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
RedSoniq schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:48:
[...]

Bold statement!
Wat verander je aan je standaard instellingen...
Aan de instellingen verander ik niks. (Zet alleen de Windows Firewall altijd uit)

@ Devguru,

De schijven heb ik ook al getest met de tools van de tool van de fabrikanten , en komen goed uit de test, en ik hoor de schijven ook niet tikken/uitvallen o.i.d. (Ook al vergeten te melden in de startpost, excusses hiervoor )

@ Kailash,

Ik test niet met 2 verschillende PC's, wat betreft os, ik heb al verschillende besturingssytemen geprobeerd (Windows XP Home, Windows XP pro, Windows Vista Ultimate, ook heb ik verschillende drivers van alle componenten geprobeerd). Internetten en downloaden gaat zonder problemen.

De Software die ik meestal draai, heb ik al in een van mijn vorige post gepost.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 22:06 ]

• frankvdtillaart
Verkenner - Extra - Map opties - Weergave - Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken.
Zet het vinkje dat daar staat eens uit (standaard staat het aan, maar niemand weet waarom...).

Dat kán al erg veel schelen bij het beschreven probleem...

Verder zijn er ongetwijfeld nog legio tips die met netwerkinstellingen van windows te maken hebben die explorer.exe op de meest vreemde momenten laten hangen. Tips zoals bovenstaande voer ik iig altijd op elke verse installatie...

Ps. je excuseert je voor je start-post... ik vond 'm best ok hoor! Op die netwerkinstellingen na dan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door frankvdtillaart op 09-04-2008 21:56 ]

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
RedSoniq schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:55:
Verkenner - Extra - Map opties - Weergave - Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken.
Zet het vinkje dat daar staat eens uit (standaard staat het aan, maar niemand weet waarom...).

Dat kán al erg veel schelen bij het beschreven probleem...

Verder zijn er ongetwijfeld nog legio tips die met netwerkinstellingen van windows te maken hebben die explorer.exe op de meest vreemde momenten laten hangen. Tips zoals bovenstaande voer ik iig altijd op elke verse installatie...

Ps. je excuseert je voor je start-post... ik vond 'm best ok hoor! Op die netwerkinstellingen na dan. ;)
Ik heb net even dat automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken uit gezet. Ik ben nu even testen of dat het probleem verhelpt!

Edit:

Als ik via netwerk kopieer, dan is mijn PC nog steeds langzaam ,en ook "hangen" de schermpjes soms ook nog . Ik zie nu ook dat rundll32.exe vaak voor hoge load zorgt, hier heb ik ook bij elke install last van. Ik verdenk momenteel zelf toch echt het geheugen, maar ik wil dat eerst zeker weten, voor dat ik straks voor niks nieuw geheugen aanschaf.

Ik zal er morgen verder naar kijken, ik leen morgen ook even geheugen, dus zal morgen ergens in de na middag posten hoe het dan draait.

Allen alvast bedankt voor de hulp tot nu toe!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 22:15 ]

• frankvdtillaart
Geen firewall of virusscanner geinstalleerd trouwens?

(Virusscanners ... vooral de grote suites inc firewall e.d. zorgen ook regelmatig voor vertragingen: ze scannen bestanden voor ze deze openen/wegschrijven. Vooral bij netwerkacties kan dit voor veel vertraging zorgen: het lijkt of 'Windows hangt'.)

Indien het antwoord nee is ... scan eens álle bestanden op de pc dmv bv een on-line virusscanner (google op 'antivirus housecall'), neem vooral ook de bestanden van al de utilities mee die je standaard installeert.

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
RedSoniq schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:42:
Geen firewall of virusscanner geinstalleerd trouwens?

(Virusscanners ... vooral de grote suites inc firewall e.d. zorgen ook regelmatig voor vertragingen: ze scannen bestanden voor ze deze openen/wegschrijven. Vooral bij netwerkacties kan dit voor veel vertraging zorgen: het lijkt of 'Windows hangt'.)

Indien het antwoord nee is ... scan eens álle bestanden op de pc dmv bv een on-line virusscanner (google op 'antivirus housecall'), neem vooral ook de bestanden van al de utilities mee die je standaard installeert.
Ik heb geen virusscanner o.i.d. draaien, ik heb zojuist de PC even met AVG Free gescant, en heb niks gevonden.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Een algemene vraag: heb je het ooit beter gekend? Of is het altijd al zo traag geweest maar ben je het nu beu?

edit:
http://www.blackviper.com/WinXP/supertweaks.htm
If you are experiencing "random" slowdowns and "high" CPU usage for no reason, these two services are the most likely cause of the problem. These services are also a major cause of "missing" disk space. System Restore Service could be taking up 3 GB of space, just on it's own.

[ Voor 62% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-04-2008 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
DevilsProphet schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:16:
Een algemene vraag: heb je het ooit beter gekend? Of is het altijd al zo traag geweest maar ben je het nu beu?

edit:
http://www.blackviper.com/WinXP/supertweaks.htm

[...]
Ik heb het ooit beter gehad, en heb er nu al een paar maanden last van, en daarom zowat mijn complete PC vervangen, zojuist heb ik ander geheugen gekregen en geprobeerd, en ook een clean install hielp alweer niet, ik heb nu zelf geen idee meer wat het probleem kan zijn.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Staan er nog bijzondere dingen in je event viewer? Ben je er wel zeker van dat die windows install goed is? (legale cd?) Heb je de problemen ook in veilige modus? Heb je ze ook met een pci netwerkkaartje ipv onboard?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Mischien heel achtelijke vraagje hoor maar.... Gebruik je soms zowel in je lan party als je eigen netwerk dezelfde utp kabel? Vervang die is. Kan je soms ook eens met een crosscable direct tussen twee pc's testen dus zonder switch/hub/router ertussen? Heb je ook al eens een vast ip zelf ingesteld?

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 10-04-2008 14:59 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
MrAngry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:44:
Staan er nog bijzondere dingen in je event viewer? Ben je er wel zeker van dat die windows install goed is? (legale cd?) Heb je de problemen ook in veilige modus? Heb je ze ook met een pci netwerkkaartje ipv onboard?
In eventviewer staan geen vreemde dingen, mijn windows install is wel goed, ik heb verschillende CD's gebruikt, waaronder legale versies en minder legale versies. Ik zal nu eens met een PCI netwerkkaartje proberen.

@William/Ax3

Ik gebruik altijd verschillende UTP kabels, ik heb nog niet geprobeerd met een crossed kabel, en een vast IP heeft ook nog niet geholpen helaas...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik bedenk me net dat ik weleens periodieke hangproblemen heb gehad door een usb bt dongle. Heb je die toevallig steeds erin gehad?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
MrAngry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:04:
Ik bedenk me net dat ik weleens periodieke hangproblemen heb gehad door een usb bt dongle. Heb je die toevallig steeds erin gehad?
Ik heb er geen USB Bluetooth dongle aan hangen, wel heb ik op de USB poorten een Logitech G15 (keyboard) en een Logitech LX3 muis hangen. Verder is er niks aangesloten op de USB Poorten

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 10:09

KLK

Hoe doe je het precies na het instaleren met drivers? Gebruik je de standaard drivers / meegeleverde drivers / nieuwste versie van internet?

En welke hardware heb je niet vervangen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
William/Ax3 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:57:
Mischien heel achtelijke vraagje hoor maar.... Gebruik je soms zowel in je lan party als je eigen netwerk dezelfde utp kabel? Vervang die is. Kan je soms ook eens met een crosscable direct tussen twee pc's testen dus zonder switch/hub/router ertussen? Heb je ook al eens een vast ip zelf ingesteld?
Dit is wat je als eerste moet proberen, aan een andere pc direct doorverbinden, en kijk wat er dan gebeurd.
Indien het weer gebeurd dan ligt het aan je eigen pc.
Dus zoveel mogelijk gaan losmaken(hardware) en weer testen, software zo min mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 10-04-2008 16:27 ]

• Makkelijk
  • Laatst online: 22-05 10:36
Probeer het eens met een PS2 keyboard en muis die je vast nog wel ergens hebt rondzweven, trek alle USB dingen eruit. Dit klinkt een beetje als een USB probleem.

En heb je je geluidskaart er al uitgehaald? Die heb je toch niet nodig om te testen..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Wat krijg je terug als results als je bijvoorbeeld je router, een andere pc in netwerk of willekeurige website pingt en zit daar veel verschil tussen in responsetijd?

en check eens wat de fysieke toestand van al je NIC-poorten (in je gehele netwerk; modem, router, PC) is. Geen pootjes verbogen oid?

[ Voor 30% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 10-04-2008 17:42 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
KLK schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:14:
Hoe doe je het precies na het instaleren met drivers? Gebruik je de standaard drivers / meegeleverde drivers / nieuwste versie van internet?

En welke hardware heb je niet vervangen?
Ik download meestal de nieuwste drivers, soms gebruik ik ook de meegeleverde drivers.

De hardware die ik niet vervangen is

-dvd brander
-Geheugen (maar met ander geheugen doet de pc het zelfde)
-Videokaart

@ Jan99999

Ik heb net ook met crossed kabel geprobeerd , werkt ook niet, helaas . :(

@ Makkelijk

Ik zal de geluidskaart er ook nog even uithalen, ook zal ik een PS2 keyboard en muis proberen.

@ CaPtAiNCaRnAgE

Zojuist ook een andere router geprobeerd, en alle ingangen gecheked, hier is ook niks mee.

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1