[2000/XP] LAN verkeer tussen 2 pc's traag

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerkje met een Windows XP computer en een Windows 2000 computer.
De XP machine heeft een gedeelde map waar de 2000 machine uit leest (FLAC en MP3 bestanden).
Dit heeft altijd prima gewerkt, maar sinds een paar dagen heb ik het probleem dat de 2000 machine heel traag en soms helemaal niet kan lezen van de XP machine.
Het bladeren in de gedeelde map gaat dan heel traag, en MP3's stoppen soms halverwege met afspelen of de hele verbinding tussen de 2 pc's is ineens weg.
Na een paar sec. tot een minuut wachten is de verbinding er weer en valt na een paar minuten weer weg, etc.

De XP machine is vanaf de 2000 machine bereikbaar via RDP, ook dat gaat op zo'n moment heel traag of valt uit.
Al die tijd kan ik de XP machine wél prima pingen vanaf de 2000 machine (response tijd 1 tot 20 ms).
Op beide computers kan ik dan ook nog goed internetten en de router goed pingen.

PC's:
Windows XP Pro SP2 (firewall uit) met onboard Intel Pro/100 VE LAN,
Windows 2000 Pro SP4 (geen firewall) met Linksys WMP54G Wireless LAN (snelheid 54mbps, signaal max., afstand tot router is ongeveer 15 meter op dezelfde verdieping),
Speedtouch 816 modem/router die de 2 met elkaar verbindt.

Ik heb ook nog een laptop met een Intel 2200 wireless kaart, deze kan wel goed verbinding maken met de XP computer. Laptop draait XP Pro SP2.

Al gedaan:
Op XP en 2000 machine verder alle applicaties uitzetten die iets met het netwerk doen - maakt niets uit;
Linksys Wireless LAN utility verwijderd en opnieuw geinstalleerd, versie 4.5, is de nieuwste - maakt niets uit.

Mijn ideeen zijn heel even op, tips welkom :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:15

Reptile209

- gers -

Zou er per ongeluk een virusje oid op een van beide PC's kunnen zitten die de bandbreedte van het netwerk opvreet? Kan je wel fatsoenlijk streamen vanaf bijvoorbeeld Youtube of uitzendinggemist.nl (surfen op zich hoef je niks aan te merken, dus stream eens)? Zit er opeens een buurman met een nieuwe wireless die af en toe jouw signaal wegdrukt? Probeer eens een ander kanaal voor je wireless, of kijk eens met netstumbler wat er allemaal om je heen gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 09-04-2008 21:36 ]

Zo scherp als een voetbal!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik kijk wel eens op uitzendinggemist en dat gaat ook goed :)
Netstumbler heb ik op de laptop staan, vindt nog een stuk of 3 netwerken in de buurt. Maar de laptop heeft dit "probleem" niet dat het LAN zo traag is.
Op beide pc's draait een Norman Antivirus up to date, die heeft iig niks te melden. Verder wordt er ook weinig met de pc's gedaan eigenlijk, enkel beetje forummen en muziek afdraaien, het zijn niet van die spyware bakken met 20 toolbars enzo erop.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.