Toon posts:

Internetverbinding valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd valt onze internetverbinding regelmatig weg. Echter de laatste weken komt het nog vaker voor. Zelf heb ik het idee ( maar.....ik ben maar een leek ! ) dat het misschien een "conflict" kan zijn tussen het modem en de router ????
We hebben een modem ( speedtouch 510 ) en een router ( level one ). Hierop zijn 3 pc's aangesloten. Adsl verbinding. Als ik op mijn pc het adres van mijn router intik, kan ik hiervan de gegevens bekijken. Mij valt dan al op dat de datum en tijd helemaal niet goed staan ( donderdag 1 juli 2004 0:24:26 ) Hier zal het wel niets mee te maken hebben, maar raar is het wel. Dus mijn vragen:
- Hoe kan ik die datum/tijd aanpassen ? ( Mij is het nl nog niet gelukt )
- Iemand enig idee wat ik moet controleren om na te gaan of alles goed staat in modem/router ?
Ik ben zoals gezegd maar een leek, dus svp geduldig met me zijn !

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Welk IP krijg je als je een PC direct op de Speedtouch aansluit? (start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig en bij de goede netwerkkaart kijken). Als dit een 10.0.0.x adres is, zit je sowieso fout want dan heb je twee routers achter elkaar. Vervang de router voor een switch. DHCP van de tweede router uitzetten is in deze te lastig ;)

Verder, check even de lampjes op de Speedtouch als je verbinding wegvalt. Blijven ze alle 3 groen? Hoe is de bekabeling richting je modem (staat deze netjes in de buurt waar je KPN lijn binnenkomt)? Ben je niet druk bezig met torrenten waardoor er een router over de zeik raakt?