Toon posts:

Zijn die 3d brillen wat,hoe ervaar je een 3d game?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik wel eens weten. lijkt me best bruut! Lijkt het dan net alsof je er midden in zit?

Hoe sluit je die dingen trouwens aan?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik kreeg em zelf niet goed aan de gang, maar bij een maat heb ik een rally spel gespeelt met zon marsbril op

et leek wel aardig, maar verwacht geen virtual reality omgeving

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

Klippy

Still Game

Je sluit die dingen aan op je videokaart, je moet dus een speciale videokaart hebben die dit ondersteund. Het spel wordt dan ook op een speciale manier gerenderd (raar woord) als je zonder bril kijkt heb je 2 schermen half over elkaar staan. En dat is dus jammer, want ik krijg maar een paar spellen zo ver dat ze dat willen doen. Ook al zouden ze t officieel wel moeten doen. En als t dan uiteindelijk lukt ziet t er wel geinig uit, maar niet echt spectaculair, t lijkt of t wat minder gedetailleerd is allemaal en ik krijg echt pijn aan mn ogen na 10 min. das wel jammer.
Maar je kan ook speciale 3D foto's en filmpje bekijken, en da's wel vet! ziet er echt mooi uit.
Alleen jammer van de spellen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Niet kopen, pure verspilling van je geld.
Geen reet aan in games.. als je em toch koopt, koop dan meteen een familieset aspirientjes erbij :7

Verwijderd

die brilletjes zijn op zich wel geinig.
maar nadelen zijn dat je na een korte periode last van je ogenkrijgt, sommigen zelfs hoofdpijn.
ander nadeel(tje)= bij bv UT dat je crosshair tedicht bij je zit, raar mikken wordt dat..
maar race spellen en q3 ofsow zijn erg geinig om te spelen :)
edit:sjeez typo's

Verwijderd

De 3d brillen zijn echt voor de lol. Ik heb zelf ook zo'n ding voor op mijn Asus v7700 del gts + IIyama 19' en ik moet zeggen dat het in de single player mode echt heel erg leuk is. Vooral special effects zijn Vet...

Heb geen last van koppijn, want ik heb een zeer hoge framerate, en wat nog belangrijker is: mijn monitor draait op 150 Hrz! :9~
Dat betekend (gedeeld door 2) 75 Hrz met bril op, en daar heb ik echt geen last van!

Verwijderd

hehe , je monitor mag dan wel op 150 hz draaien maar dit betekent niet dat als je 3d-bril gebruikt dat het dan halveerd en de refresh rate van die brillen is zoiezo al niet zo hoog.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:44

Harrie

NederVlaming

Zo'n bril halveert wel degelijk je framerate, omdat de beeldjes om en om naar het linker en naar het rechter oog gaan. Als je monitor dus op 150 HZ draait, wordt het met bril 75hz links en 75Hz rechts.

Je krijgt dus alleen last van koppijn als je monitor op een te lage framerate draait. Als je monitor op 120Hz draait, is het absoluut geen probleem, maar als hij slecht 80Hz doet, heb je dikke kans op koppijn :(

Verwijderd

Doen zo'n brilletje, kost weinig en je hebt er best wel lol van..
Ik gebruik hem wel eens bij rallymasters... is wel geinig, maar het is natuurlijk geen virtual reality. Het problem met hoofdpijn ofzo heb ik zelf niet. :)

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n Elsa 3d revelator bril (infrarood) en ben er zeer tevreden mee!
Dat last hebben van je ogen valt best mee, als de refresh rate maar >120Hz is.

Elke GeForce kaart ondersteunt deze bril (wel even op de elsa site de nieuwste drivers halen). Hiervoor heb je dus geen speciale kaart nodig; er zit een verlengkabeltje bij voor je video, met een aftakking voor de infrarood zender.

Elk Direct3D app wordt vanzelf in echt 3D weergegeven, ziet er echt vet uit :9~

Doen dus, als je het geld kan missen :)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op zondag 18 februari 2001 13:59 schreef Lynx666 het volgende:
Ik heb zelf zo'n Elsa 3d revelator bril (infrarood) en ben er zeer tevreden mee!
Dat last hebben van je ogen valt best mee, als de refresh rate maar >120Hz is.

Elke GeForce kaart ondersteunt deze bril (wel even op de elsa site de nieuwste drivers halen). Hiervoor heb je dus geen speciale kaart nodig; er zit een verlengkabeltje bij voor je video, met een aftakking voor de infrarood zender.

Elk Direct3D app wordt vanzelf in echt 3D weergegeven, ziet er echt vet uit :9~

Doen dus, als je het geld kan missen :)
Ik heb zelf een Videal GeForce2 GTS PRO 64MB DDR + TV-out, maar krijg me infrarood Revelator voor geen meter aan de praat in Win2k... Wat doe ik dan verkeerd?

Signature?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:39
Ik vind het wel goed werken zo'n bril. Zelf speel ik altijd Rally Championship met dat ding. Het werkt wel. Sterker nog: als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niks meer anders. :9~

Het is alleen jammer dat je bij OpenGL spelletjes zo'n hoge resolutie moet draaien aangezien alles onder 1600x1200 wordt weergegeven als 640x480 in 3D. Met Star Trek: Elite force is dat geen probleem, maar met Half Life wel aangezien dat spel tot max. 1280x1024 gaat. Daarom speel ik dit spel maar zonder 3D bril.

Mijn ervaringen zijn dat het bij de meeste spelletjes wel goed werkt, zowel D3D als OpenGL. En als het niet werkt kan het soms met een paar instellingen bij je videodrivers wel werkend worden gemaakt
Op zaterdag 17 februari 2001 23:07 schreef Ro2 het volgende:

Hoe sluit je die dingen trouwens aan?
Bij mij zit het in m'n videokaart geintegreerd (Asus V7700 deluxe). Maar er bestaan ook losse uitbreidingssetjes voor.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Pagina: 1