Waarom zijn veilingadvertenties, waarin de verkoper een voorbehoud vermeldt, toegestaan? (Het gaat om vermeldingen als: "Als de prijs niet hoog genoeg is, dan verkoop ik het niet.") De verkoper geeft met deze vermelding aan, dat hij/ zij al een idee heeft over de prijs, die hij/ zij ervoor wil ontvangen. Zijn niet dezelfde bewaren van een t.e.a.b.-advertentie van toepassing op dergelijke advertenties?
Het gaat mij er niet om dat verkopers gedwongen moeten worden om aan de hoogst biedende te verkopen. Dit is niet wenselijk en niet te handhaven of af te dwingen. Maar de verkoper heeft al een richtprijs in gedachten en wil om welke reden dan ook deze niet vermelden in de advertentie. Maar is deze richtprijs niet gewenst om de kopers een houvast te geven?
Het gaat mij er niet om dat verkopers gedwongen moeten worden om aan de hoogst biedende te verkopen. Dit is niet wenselijk en niet te handhaven of af te dwingen. Maar de verkoper heeft al een richtprijs in gedachten en wil om welke reden dan ook deze niet vermelden in de advertentie. Maar is deze richtprijs niet gewenst om de kopers een houvast te geven?