[V&A] Veilingadvertenties met voorbehoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiuYi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 22:51
Waarom zijn veilingadvertenties, waarin de verkoper een voorbehoud vermeldt, toegestaan? (Het gaat om vermeldingen als: "Als de prijs niet hoog genoeg is, dan verkoop ik het niet.") De verkoper geeft met deze vermelding aan, dat hij/ zij al een idee heeft over de prijs, die hij/ zij ervoor wil ontvangen. Zijn niet dezelfde bewaren van een t.e.a.b.-advertentie van toepassing op dergelijke advertenties?

Het gaat mij er niet om dat verkopers gedwongen moeten worden om aan de hoogst biedende te verkopen. Dit is niet wenselijk en niet te handhaven of af te dwingen. Maar de verkoper heeft al een richtprijs in gedachten en wil om welke reden dan ook deze niet vermelden in de advertentie. Maar is deze richtprijs niet gewenst om de kopers een houvast te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Gelukkig zijn er users die het omgekeerde doen. Wielertoerist bijvoorbeeld :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het ook zeer storend, in feite wil de verkop gewoon vet voordeel halen uit het veiling idee, maar is hij niet bereid het nadeel te accepteren.

Probleem is dat tweakers toch niet zo bindend is als zoiets als Ebay en je er dus weinig aan kunt doen als de verkoper niet verkoopt.
Wielertoerist daarentegen doet het mi. zeer netjes.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Veiling op tweakers V&A is in deze vorm (bod is niet bindend, verkoper hoeft niet te verkopen) alleen handig om het overzichtelijk te houden.

Zo'n voorbehoud is trouwens niet eens nodig, de verkoper is (hier)altijd vrij in het al dan niet verkopen van een voorwerp.

[ Voor 31% gewijzigd door MuisM4t op 15-04-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Op marktplaats geld hetzelfde, iets is pas verkocht als beide partijen daarmee eens zijn. Zo kan een koper terugkrabbelen als hij al het item ergens anders goedkoper heeft gevonden.

Op Ebay gaat dat natuurlijk anders maar ja of je blij moet zijn met ebay reglementen en de kosten eraan verbonden! En het feit dat als je het item niet verkoopt al wel betaalt hebt voor de ebay plaatsing.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja feit is dat ik de hele veiling toch al niet meer serieus neem omdat sommige verkopers gewoon gestoorde prijzen in acht nemen, maar die niet laten zien.
Gevolg is dus dat ik weet dat het de helft van de tijd zonde van de moeite is om te bieden, waardoor ik niet meer bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boudewijn schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:40:
Tsja feit is dat ik de hele veiling toch al niet meer serieus neem omdat sommige verkopers gewoon gestoorde prijzen in acht nemen, maar die niet laten zien.
Hoe bedoel je? Wat mij irriteert is een veilingmodus met een beginprijs van een nieuw product |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ik wil best bieden op een product maar he t moet wel zinnig zijn.
Stel: nieuwprijs is 100E.
Beginbod is 1E.

Ik wil dan best 25E bieden en weten dat ik het heb als het afloopt (zoals op ebay), maar als de verkoper hem pas vanaf 75E wil verkopen maar dat niet zegt is bieden niet zo zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij een niet-reele beginprijs , zoals 1 euro voor een compleet geassembleerd systeem, wordt de advertentie toch verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Biedingen zijn in Vraag & Aanbod inderdaad niet bindend. Het is slechts een hulpmiddel om kopers en verkopers tot overeenstemming te brengen. De verkoper kan altijd besluiten om een object niet te verkopen als hij de geboden prijs te laag vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja niet bij een veiling, alleen wil de verkoper dan waarschijnlijk een reserve hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Femme schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:10:
Biedingen zijn in Vraag & Aanbod inderdaad niet bindend. Het is slechts een hulpmiddel om kopers en verkopers tot overeenstemming te brengen. De verkoper kan altijd besluiten om een object niet te verkopen als hij de geboden prijs te laag vindt.
Wat is dan het nut van het hele bieden als je gewoon toch maar willekeurige onzin biedingen kunt doen? En de koper kan ze sowieso weigeren. Ik zie die meerwaarde echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor.

Als ik iets gekocht heb via een webshop oid, en de nieuwwaarde is ruim 100 euro. Ik heb het niet kunnen gebruiken omdat onderdeel Y mist of totaal niet compatible is met onderdeel X. Ik wil het vervolgens maar verkopen omdat ik er niets aan heb, en doe een veiling. Vervolgens sluit de veiling op 45 euro en dan ben ik een aasgier omdat ik het niet voor dat bedrag verkopen wil terwijl ik er zelf 100 euro voor betaald heb? :X

Nee. Dat is een verkopers zijn goed recht. Als iemand er bewust mee de prijs wilt opdrijven dan is dat zijn keus, maar dan weet je in het vervolg er gewoonweg niet op te bieden of laat staan van 'm te kopen.

Je moet je ook bedenken dat er een hoop prijsridders zijn op V&A omwille 'Dat is voor een tientje goedkoper met 5 FPS meer in 3Dmark, dus doe je prijs nog maar ff omlaag :9 ' gezeik en dat maakt het verkopen op V&A al uberhaubt op langere duur niet aantrekkelijker meer. Er zijn gevallen die onterecht teveel vragen voor hun product maar sommige zijn hier niet eens bewust van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:15:
Sorry hoor.

Als ik iets gekocht heb via een webshop oid, en de nieuwwaarde is ruim 100 euro. Ik heb het niet kunnen gebruiken omdat onderdeel Y mist of totaal niet compatible is met onderdeel X. Ik wil het vervolgens maar verkopen omdat ik er niets aan heb, en doe een veiling. Vervolgens sluit de veiling op 45 euro en dan ben ik een aasgier omdat ik het niet voor dat bedrag verkopen wil terwijl ik er zelf 100 euro voor betaald heb? :X
Dan moet je het niet veilen.Dat risico loop je irl ook met een veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:
[...]
En daar zie jij iets uit het oogpunt en dat is dat het de verkoper zijn goedrecht is om het laatste bod als deze niet voldoet, te weigeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

De veilingoptie staat mij niet aan zoals hij is. Dus...... doe ik er gewoon niet aan mee, heel simpel ;)

(of het moet van een betrouwbare verkoper zijn, die zich wel aan regels houdt)

[ Voor 29% gewijzigd door pcgek op 15-04-2008 19:21 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]
Op een echte veiling is er ook op bepaalde items een 'minimale waarde" gezet. The Reserve, zogezegt en die is geheim. Ze zeggen ook alleen maar "Not Sold/ Reserve Met" en dat soort dingen.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:57:
[...]

En daar zie jij iets uit het oogpunt en dat is dat het de verkoper zijn goedrecht is om het laatste bod als deze niet voldoet, te weigeren. :)
Tenzij er een reserve is niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:57:
[...]

Dan stel je toch een hoger minimumbod in of doe je geen veiling met een mooie richtprijs? Ik weet nu dat ik bij jou nooit zou bieden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Same here.
Mischien een idee om of de veiling bindend te maken (als dat kan?) met mogelijkheid tot reserve, of gewoon het hele idee te lozen?.

Ik vind ebay juist fijn omdat het serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boudewijn schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:10:
[...], of gewoon het hele idee te lozen?.
Even voor de duidelijkheid: daar ben ik niet een voorstander van
Ik vind ebay juist fijn omdat het serieus is.
Ook op Ebay zitten prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt, maar op ebay geef je gewoon keiharde feedback als iemand het vernaait.
Ik ben zeer zorgvuldig op ebay omdat ik vaak grote dingen koop en gewoon 100% feedback wil hebben.

Dat hele systeem is er op t.net niet echt (het is er deels, maar zeer onzichtbaar). En de harde eindtijden natuurlijk, die mis ik ook wel op t.net.

Feit dat de ad naar beneden zakt (en dus minder mensen hem zien) helpt ook al niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 15-04-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
Misschien is de naam Veiling niet helemaal gelukkig gekozen, het is meer een biedsysteem zoals bij marktplaats. Het biedt de koper inzicht in wat hij minimaal moet bieden om het product in handen te krijgen. De verkoper kan zien hoeveel men bereidt is ervoor te geven en eventueel in rechtstreekse onderhandeling treden met de potentiele koper als het bod dichtbij genoeg is.
Even verder over Ebay en marktplaats/V&A, het groote verschil tussen die 2 is dat Marktplaats/V&A zich niet met de daadwerkelijke transactie bemoeit, dit bied minder mogelijkheden maar brengt ook minder kosten met zich mee. V&A is meer een soort marktplaats, je kan het aanbod zien en je kan kijken wat er gevraagd wordt en de site biedt wat mogelijkheden om koper en verkoper tot elkaar te brengen, maar de daadwerkelijke transactie is een zaak waar men zich niet mee bemoeid. Bij een model zoals Ebay zullen er waarschijnlijk kosten aan ad's zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Er bestaan ook IRL diverse soorten veilingen, waaronder veilingen met de voorwaarde dat het geveilde niet verkocht wordt als een minimumprijs niet wordt gehaald. Zelfs Christie's doet dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Confusion op 16-04-2008 09:03 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om de veilingmodus gewoon staandaard in te stellen bij een vraagprijs en als optie een vaste prijs zonder veiling?
Voordeel: Op elke advertentie kan geboden worden. Te hoge vraagprijzen blijft het leeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:41:
Misschien een idee om de veilingmodus gewoon staandaard in te stellen bij een vraagprijs en als optie een vaste prijs zonder veiling?
Voordeel: Op elke advertentie kan geboden worden. Te hoge vraagprijzen blijft het leeg. ;)
Dat is ook bijna het geval: Je kunt een startbod instellen. Ik zie het punt dus niet zo van het a. te laag bieden en niets kopen, en b. te laag geboden krijgen en niet willen verkopen.

Een systeem als eBay is leuk, maar ik denk dat V&A daar toch iets te pittoresk voor is, en het gewoonweg veel meer tijd/geld van T.net kost dan een simpel systeem dat advertenties bij houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:45:
[...]

Dat is ook bijna het geval: Je kunt een startbod instellen. Ik zie het punt dus niet zo van het a. te laag bieden en niets kopen, en b. te laag geboden krijgen en niet willen verkopen.

Een systeem als eBay is leuk, maar ik denk dat V&A daar toch iets te pittoresk voor is, en het gewoonweg veel meer tijd/geld van T.net kost dan een simpel systeem dat advertenties bij houdt.
Ik bedoel dan meer zo'n systeem als de bekende verkoopsite waar je biedingen ook uit kan zetten.
Misschien ook een optie om onder de vraagprijs te kunnen bieden na 3 dagen nog geen enkel bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:35:
[...]

Ik bedoel dan meer zo'n systeem als de bekende verkoopsite waar je biedingen ook uit kan zetten.
Je hoeft niet de veilingmodus aan te zetten hoor :)
Misschien ook een optie om onder de vraagprijs te kunnen bieden na 3 dagen nog geen enkel bod?
Dat vind ik wel interessant.

Pagina: 1