[OSX] Foto's recoveren

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 10:07
GoedenAvond.

Ik zou graag voor iemand een aantal fotos willen terug halen die op een powerbook
(geen intel) zijn opgeslagen.
Wat er daarna gebeurt is is niet echt duidelijk.

Wat ik wel weet is dat ze niet meer op de hardeschijf staan.

Heb een aantal programas gebruikt, maar weinig tot geen terug weten te krijgen.
Wat ik wel terug heb kunnen halen, was voornamelijk heel veel dubbele fotos.

De programas die ik gebruikt heb, zijn het volgende:

Data.Rescue.II voor de mac
MediaREC.v4
E-image Recovery

Zijn er nog andere tools die gebruikt kunnen worden voor het terug halen van de files?
Het zijn *.cr2 bestanden, gemaakt met een canon.

Een andere vraag, is het mogelijk om bij een hergebruikte compact flash card de bestanden terug te halen?
Dat is het enigste wat ik nog niet gedaan heb...... (en evnt andere tools voor de mac).
Heb de beschikking over zowel een pc als een mac (hardeschijf kan ik niet uit de originele powerbook halen)

thx.

ps: weet niet zeker of deze topic hier hoort of in opslag. Aangezien het over een mac gaat, plaats ik het hier.... _/-\o_

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Bij een hergebruikte compactflash heb je nog een klein beetje kans om wat terug te halen, als maar weinig foto's daarna zijn gemaakt.

Voorwat de rest van het systeem betreft kan ik er niets over zeggen. Ik geef je helaas weinig kans. Maar gelukkig had je backups gemaakt :X Toch?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou eventueel PhotoRec nog kunnen proberen, maar als de HD of CF kaart al een keer overschreven zijn heb je weinig kans dat er nog iets terug te halen is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 10:07
@ Q: betreft niet mijn laptop, van iemand anders. :X
hoop dat ik wat kan terug halen. Heb met genoemde tools wel redelijk wat fotos gevonden, maar die waren beschadigdt.... kan ze dus helaas niks mee doen. De fotos geven wel een preview, maar als je in photoshop opend, of brigd, zie je niks, alleen beschadigde fotos...

@ Daedalus: thx voor de link. Die heb ik nog niet gevonden/geprobeerd. De kaart(ten) is al (volgens mij) meerdere malen overschreven.. Zal deze optie zeker nog aan haar voorlegen.

Ik heb via een zoekopdracht nog wat tools gevonden, oa Foremost. Daarvoor moet ik helaas linux hebben, maar dat heb ik nu ff niet geinstalleerd. Las nog dat R-studio ook HFS hdds leest. Misschien kan ik hem via een netwerkjen kan mounten als z: en dan R-studio eroverheen laten?

Is data carving nog te doen, of duurt dat zeer lang?