Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fans Spuiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag mijn Bladen van mijn fans spuiten. Je zult wel zeggen: Waarom dat nou, nou dat is gewoon cool. Klaar. Maar mijn vraag: hoe krijg je van een 120 mm bijv en 80 mm die fanbladen eraf? Zit geen schroef in ofzo. Tomahawk zou dit ook wel willen weten :)

Ik ken iemand die dit gedaan heeft maar die heeft met gewone verf en een kwastje alles geschilderd ...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik vrees dat dit de schroefweerstand toeneemt als je de wieken 'dikker' maakt. Dat zou de fans minder snel draaien en produceren minder lucht. Niet erg effectief.

Er bestaan wel speciale stiften met witte of andere lichte kleur waar je op donkere ondergronden kunt smeren. Ze brengen veel dunnere laag aan dat met verf en de luchtweerstand blijft dan gering.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik denk niet dat je hier aan wilt beginnen

de fans zitten er namelijk op een dusdanige manier vast zodat ze zo weinig mogelijk weerstand bieden

ze hebben er een soort van klemmetje op gedaan. aan de binnenkant deze krijg je er wel vanaf alleen jij krijgt hem er nooit meer goed op! ik weet dit uit eigen ervaring!!

ik zou het op die andere manier doen als dat je het dan toch persé zou willen!

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Topicstarter
Met spuiten zal het ook wel meevallen als je gewoon 1 laagje spuit. Maar hoe krijg je dat kreng eraf. Ik heb 1 oude 80 mm ook al geprobeerd maar zit geen schroef in. In het midden zit wel gaatje onder sticker maar daar zit olie ofzo, of smeer, wat is het.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:48
Zou je zo'n ding kunnen verven met wit/zwart in kringen naar binnen/buiten zodat je zo'n hypno effect krijgt? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Net zoiets als zoon spinning wheel! :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat gaatje wat je onder die sticker hebt gevonden, dat is de borging van je fan bladen. Als je iets langs en duns er met kracht doorheen douwt, dan schieten je bladen los.
De kans is alleen erg groot dat je hem daarna nooit (goed) meer in elkaar krijgt.
Als je het toch wilt proberen, doe het dan eerst eens bij een oude fan die je anders toch niet meer zou gebruiken.

Ik zou gewoon afplakken wat je niet wilt dat een laagje verf krijgt, en daarna dat ding helemaal spuiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Of je laat hem lekker draaien. En dan een druppel verf laten vallen. Word het meteen naar buiten gesllingert. En dus heel dun. En gaaf effect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 23:18 schreef jordyb het volgende:
Of je laat hem lekker draaien. En dan een druppel verf laten vallen. Word het meteen naar buiten gesllingert. En dus heel dun. En gaaf effect.
Mja en alles zit dan lekker onder de verf :'( Slim man :P

Verwijderd

Ik denk dat je geen hypno effect krijgt. Door de hoge draaisnelheid wordt het een grijs waas. Als het toch wil proberen, zwarte gedeelte afplakken (is al zwart)fan gewoon laten zitten, (krant erachter)spuitbus witte verf, paar keer dun!laagje erop spuiten.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op zaterdag 17 februari 2001 23:18 schreef jordyb het volgende:
Dat is goed idee, maar laat de fan niet te hard draaien. Dus met laag voltage zodat ie zachtjes draait.
Anders is nat verf al bijna meteen eraf en krijg je rare lijnen op de wieken plus witte rand op de omhulsel. :)

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 23:19 schreef iFc-Freaky het volgende:

[..]

Mja en alles zit dan lekker onder de verf :'( Slim man :P
Dan maak je een hele lange draad aan de fan. die leg je in een kartonne doos en druppelen maar.

Maar ik ga nu pitten. Want moet er morgen 7:00 uit en dan naar de RAI!!
Spykers bekijken

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 23:13 schreef pindkaas het volgende:
ik denk niet dat je hier aan wilt beginnen

de fans zitten er namelijk op een dusdanige manier vast zodat ze zo weinig mogelijk weerstand bieden

ze hebben er een soort van klemmetje op gedaan. aan de binnenkant deze krijg je er wel vanaf alleen jij krijgt hem er nooit meer goed op! ik weet dit uit eigen ervaring!!

ik zou het op die andere manier doen als dat je het dan toch persé zou willen!
nou ik heb zovaak koelers open gesloopt maar das dus echt gelul! :z

je moet die sticker eraf halen ,dan zie je zo'n rond ding met haakjes aan de binnenkant en dan daar druk je superkleine schroevendraaiers op (of iets in de buurt)
en dan springt dat ding er letterlijk af
en dan haal je in volgorde eraf magneet veer ring ring enz
maar die blade krijg je er niet af

ik ga binnenkort m'n brushkit terug halen(ligt bij m'n broer) en dan gaan we daar es wat gaafe dingen mee doen

Verwijderd

Topicstarter
Dus die rotorbladen noem ik het maar zitten vast? Dan word het fan en al spuiten ofzo :)

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Kweet niet of het wel zo gezond is voor de lagers van de FAN Als ie gespoten wordt is er een kans dat je hem uit balans brengt en dat ie eerder naar de klote gaat dus doe het niet bij een ventilator op een cooler.
:+

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Pagina: 1