Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muis werkt niet meer sinds vista update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt.. sinds vista vanmorgen een automatische update heeft uitgevoerd doet m'n muis het nier meer omdat er geen stuurprogramma gevonden kan worden..
Ik heb al geprobeerd om 'm in een andere usb ingang te doen en op te starten zonder muis en 'm later in te pluggen, werkt allemaal niet. Toen heb ik systeemherstel gedaan tot voor de updates, dan doet m'n muis het weer even, maar windows begint meteen weer met apparaatstuurprogramma installeren en dat is niet uit te zetten. Zolang het systeem daar mee bezig is heb ik een werkende muis, maar zodra dat klaar is krijg ik de mededeling dat er geen stuurprogramma is en houdt m'n muis er mee op. Ik krijg de melding 'Het stuurprogramma voor uw microsoft 3-button mouse with IntelliEye (TM) moet worden geinstalleerd'. Het enige dat ik dan kan doen is opnieuw systeemherstel om weer even een paar minuten een muis te hebben..
Wie heeft een oplossing hiervoor?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Terugzetten met systeemherstel en dan opstarten in veilge modus, drivers verwijderen of installeren should do the trick.

Enne.... hier en daar een nieuwe alinea zou wel prettiger lezen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ook in veilige modus begint het apparaatstuurprogramma installeren meteen en is niet te stoppen..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Trek je muis er dan even uit. Windows werkt ook zonder.

ARME AOW’er

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

installer de goede drivers met behulp van een andere muis, of met je keyboad (dat kan ook, is alleen iets lastiger, hint gebruik [tab] om van veld te wisselen)

Iperf

Verwijderd

kheb het ook tegengekomen, kwas ook verplicht om een systeemherstel te doen. Ik heb vanalles geprobeerd, update drivers helpen niet, in andere usb poorten steken ook niet, fuck vista, ik ga weer over naar xp!!!!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:01:
kheb het ook tegengekomen, kwas ook verplicht om een systeemherstel te doen. Ik heb vanalles geprobeerd, update drivers helpen niet, in andere usb poorten steken ook niet, fuck vista, ik ga weer over naar xp!!!!!
congrats dit was tevens, je enige, en meest waardevolle post van het afgelopen half jaar .

hetzelfde kan gebeuren in xp hoor .
heb je al geprobeert de fabrieksdrivers van je muis te downloadn/installeren ?

Iperf

Verwijderd

bij mijn muis zat er geen driver, ik sloot het aan en het werkte direkt, ik heb al 6 maand vista en nooit probs meegehad, maar sinds die ene update loopt alles in het honderd, wanneer komt die service pack uit voor vista, die zal misschien zulke problemen oplossen.

• sAnexeh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 13:48
fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. ik heb exáct hetzelfde..
ben vandaag de hele dag aan het kutten geweest vandaag en ben maar met de moeite gestopt

ter info: het betreft echt alleen de muizen. ik heb 3 verschillende soorten muizen geprobeerd, welke allen op andere pc's wel zonder problemen werken
andere usb apparaten werken wel en als alleen een muis erin zit werkt het alsnog niet

heb er nu een verloopstukje naar ps2 op zitten en dan doet de muis het in ieder geval weer, hetzij zonder de mogelijkheid om te scrollen

[ Voor 27% gewijzigd door sAnexeh op 10-04-2008 16:19 ]

Verwijderd

zoiets zou toch niet mogen als iedereen met hetzelfde probleem zit. het enige dat ik kan doen is in configuratie scherm het beveiligings centrum instellen dat vista de updates niet meer automatisch instaleerd maar instellen dat je het zelf instaleert, dus voorlopig niet meer.

Verwijderd

KB938371; dat is de boosdoener!! er moet een fout in deze update zitten, als je de die niet download en instaleert is er niks aan de hand.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
klopt wat steffiestones zegt, op ms technet ben ik ook in verschillende threads al bezig met het zoeken naar een oplossing. Want system restore werkt wel maar zodra ie de muis ziet gaat ie de foute HID device drivers installeren en gaan de oude werkende weer verloren. Dit heeft niks te maken met je muis driver maar met de driver laag die windows gebruikt voor het communiceren met je hardware driver. Gooi voor de grap je gameport eruit en je zult zien dat ook die niet meer wilt installeren. Zodra ie geen reden heeft om de drivers te updaten gaat het goed. Waarom ie na die update de muis opnieuw wilde installeren is me nog een raadsel.

http://forums.microsoft.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=3156172&SiteID=1&mode=1

In God I trust, everyone else pay cash.

• cyble
er zijn mensen die de fout hebben weten op te lossen door SP1 te installeren. Kan iemand met SP1 die dit probleem had dat bevestigen ? Ben er n.l. beetje huiverig voor zomaar SP1 te gaan installeren, nog best een hoop issues lees ik op de MS site van SP1. :X

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Ik schrok al, dacht dat mijn USB poort naar z'n grootje was.. precies hetzelfde probleem.. ik start op vandaag en mijn muis deed het niet meer.

Dit is echt kansloos van MS.. ik haal de update maar niet op mijn laptopje..
En ik ga nog geen SP1 downloaden. Maar volgens mij zijn er al 24 uur verstreken.. dt is toch wel high prio.. (SLA 4 uurtjes :? :P )

[ Voor 43% gewijzigd door St@m op 11-04-2008 20:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• cyble
Na veel zoeken eindelijk op technet een oplossing gevonden die voor mij werkt en nog eens eenvoudig is ook. _/-\o_ _/-\o_
Hi all,

I found the solution on another forum (forgot which one). The problem is, as stated, a Human Interface Device in combination with update KB938371. After installing it, my usb-mouse stopped working. Just go to device manager --> HID-devices --> Unknown Device and search for drivers. Vista will not find any drivers online, so you have to search for drivers on your own computer. The location of this driver (in most cases) will be C:/Windows/Winsxs. You will get a popup saying "this is an unsigned driver bla bla bla". Just install the driver. The mouse worked for me (even without reboot).

-Dr-

Verwijderd

[Vista] Muis cursor weg na windows update is waar dit allemaal thuishoort.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Het was voor mij de oplossing :) tnx

[ Voor 94% gewijzigd door St@m op 12-04-2008 13:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Courage werkte perfect dank voor de post
Pagina: 1