Toon posts:

Opstart problemen - Geluiden en Hardwareprofielscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
j0w,

Het gaat hier om een Dell Inspiron 9300 laptop. Dit probleem is sinds er water over de computer is gekomen.

Als ik mijn computer start gaat hij 'piepen', aardig wat keer achter elkaar. Waarna die vervolgens naar het hardware profielen scherm gaat. Als ik dan 'enter' doe (profiel 1), dan start hij gewoon op en doet ie alsof er niks aan de hand is, op wat toetsenbord problemen na die ik in een andere forumgroep heb geplaatst omdat deze hier niet thuis horen.

Ik heb de BIOS-drivers al geupdate maar dit maakte geen verschil.

Groetjes

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Je kunt aan de hand van het bios type kijken wat die piepjes betekenen. Wellicht dat dat meer duidelijkheid biedt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een phoenix bios. En ik heb de error codes opgezocht maar die van mij valt niet binnen die category.

Dit geluid maakt ie:
http://www.aawebenterprises.nl/sound.wav

Op error code sites zie je vaak reeksen van geluiden als 4-3-2-1 maar die van mij is meer iets van 19-7

Verwijderd

de reden waarom je kan kiezen voor een hardware profiel is omdat er een apparaat in je computer niet meer na behoren functioneert. Probeer in het apparaatbeheer te komen van windows en kijk of alles nog goed geinstalleerd staat.

voer de volgende stappen uit om de hardware profielen weer normaal te zetten:

1. Open Systeem in het Configuratiescherm.

2. Klik op Hardwareprofielen op het tabblad Hardware.

3. Kijk welke profielen er beschikbaar zijn (meestal is dit alleen profiel 1 (actief profiel)
(tenzij je zelf profielen aangemaakt hebt)

probeer zo te kijken of er misschien nieuwe drivers zijn voor je apparaten

Typ een naam voor het nieuwe hardwareprofiel en klik op OK.

(heel raar maar DAT geluid lijkt net alsof er een toets blijft haken van je toetsenbord)
de computer start daarna wel gewoon op denk ik ?

dit zou ook de oorzaak kunnen zijn:

Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.

dus je zou kunnen kijken naar je geheugenmodules (en zo miscchien testen met verschillende slots of ram modules)

laat het ons weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan inderdaad kloppen. De spatiebalk is inderdaad kapot. Ik heb ook een topic gemaakt bij overige dingen voor dit probleem:

Dell Inspiron 9300 - 2 toetsenbord probleempjes

Dus het zou kunnen dat ie spatiebalk spammed tijdens het opstarten ook al druk ik er niet op. Zou slechts een nieuw toetsenbord dit probleem op kunnen lossen?

Verwijderd

ja dat zou het kunnen oplossen ik zou als ik jou was dat eerst is proberen ;)
Pagina: 1