The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Wordt je lijn (welke ISP?) niet gewoon gefilterd omdat je door de boel zonder firewall op DMZ te hebben gezet wijd open hebt laten staan?
Waarom DMZ? Waarom dan ook nog eens de Firewall op je Server uitgezet (want bij het ontbreken van enige afscherming in je router door het in te stellen als DMZ is dat je last line of defense)?
Waarom DMZ? Waarom dan ook nog eens de Firewall op je Server uitgezet (want bij het ontbreken van enige afscherming in je router door het in te stellen als DMZ is dat je last line of defense)?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als het alleen poort 25 was, had het te maken kunnen hebben met bijvoorbeeld het tegenhouden van extern verkeer binnen Exchange. Echter geef je aan dat ook verkeer naar poort 80 tegen gehouden wordt...
Hoe heb je exact getest of poorten wel/niet open staan ?
Waarom heb je (inderdaad) een DMZ aangemaakt (in plaats van alleen port forwards voor de services die je aanbiedt => 25, 80, 443) ?
Welke router gebruik je ?
Welke provider ?
Kan je als extra test nog eens een telnet [servernaam] 25 doen om te zien of poort 25 in ieder geval intern open staat (voor zover je dat nog niet gedaan hebt...) ?
Hoe heb je exact getest of poorten wel/niet open staan ?
Waarom heb je (inderdaad) een DMZ aangemaakt (in plaats van alleen port forwards voor de services die je aanbiedt => 25, 80, 443) ?
Welke router gebruik je ?
Welke provider ?
Kan je als extra test nog eens een telnet [servernaam] 25 doen om te zien of poort 25 in ieder geval intern open staat (voor zover je dat nog niet gedaan hebt...) ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Thx for the replies....
Ik ben ondertussen al bezig met een reinstall. Alle poorten werd geblocked. en mijn ISP (xs4all) blocked geen poorten (want ik kan wel via portmapping naar andere systemen komen)
DHCP server kapte ermee (en krijg ik ook niet meer in de lucht)
Exchange store is netjes in orde (maar geen elke client kan meer connecten)
Printer spooler gecrashed (dus niemand kan meer printen)
PC hebben problemen om in het domein te komen....
Verder crashed de server om onverklaarbare redenen meer dan dat hij draaid
Zomaar zonder één instelling aan te passen.... weird isnt it?
Ik ben ondertussen al bezig met een reinstall. Alle poorten werd geblocked. en mijn ISP (xs4all) blocked geen poorten (want ik kan wel via portmapping naar andere systemen komen)
DHCP server kapte ermee (en krijg ik ook niet meer in de lucht)
Exchange store is netjes in orde (maar geen elke client kan meer connecten)
Printer spooler gecrashed (dus niemand kan meer printen)
PC hebben problemen om in het domein te komen....
Verder crashed de server om onverklaarbare redenen meer dan dat hij draaid
Zomaar zonder één instelling aan te passen.... weird isnt it?
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Heb je misschien KB941693 geinstalleerd? Die heeft bij een aantal van mijn klanten wat complicaties veroorzaakt. Van het een op het andere moment dacht de Workstation Service (lanmanworkstation) dat 'ie afhankelijk was van de "Alerter" (ipv anderom) wat ongeveer hetzelfde gevolg had