• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 17:58
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb sinds net een nieuwe cpu en extra geheugen. Echter, als ik dit installeer start de pc niet op.... Zwart-scherm, normale piepjes, cpu-fan draait wel, hdd lampje blijft continu branden?....
Specs:
MSI K9N Neo-F
AMD Athlon64 X2 4400
2 GB DDR2 667 MHz geheugen
HIS Ati Radeon X1300
80GB Maxtor IDE hdd
Samsung DVD-RW IDE

( ook had de cpu koeler een vier pins aansluiting ipv. van de op mijn MB 3 pins aansluiting, heb hem echter wel aangesloten... zwarte op ground, rooie 12V+ en gele op sensor en nu dus een blauwe ongebruikt... CPU-fan draait echter wel)

Alvast bedankt
Bo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om het probleem te achterhalen.
De blauwe pin op je cpufan is voor de PWM, het is niet erg als je die niet gebruikt, al zal het ding dan niet regelbaar zijn via PWM.

• Bob16
Dankje voor je info. Ik heb de oude cpu er weer in gezet en deze werkte gewoon. De CPU is dus beschadigd.... Althans, dat denk ik... Ik ben er gewoon van uitgegaan dat de cpu werkte mijn MB. Dat is toch ook zo of niet?

Bob16

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bob16 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:34:
Dankje voor je info. Ik heb de oude cpu er weer in gezet en deze werkte gewoon. De CPU is dus beschadigd.... Althans, dat denk ik... Ik ben er gewoon van uitgegaan dat de cpu werkte mijn MB. Dat is toch ook zo of niet?

Bob16
Ipv er gewoon vanuitgaan is het misschien makkelijker om te kijken of het ook daadwerkelijk zo is. Dus check de cpu supportlist van je moederbordje (en kijk of je de juiste bios hebt).

• Bob16
heb ik allebei gedaan en daar stond de CPU gewoon vermeld....

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 16:18

TNO

cake.

Je kunt allicht proberen om te kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is voor jouw bord en deze met je oude proc te installeren. Vervolgens de nieuwe er in en kijken wat-ie-doet.

Verwijderd

als je hdd led continue blijft branden en je piepjes krijgt wil dit zeggen dat het geheugen NIET goed geplaatst is in het moederbord. Controlleer of het geheugen goed vastzit en of het geheugen ook GOED is voor jouw type moederbord (inclusief kijken naar de snelheid van het geheugen) en kijken of jouw moederbord die geheugensnelheden ook AANKAN

• Bob16
Hij kan het aan want ik zit nu achter de pc met de 2 reepjes in dual mode en met de oude cpu erin...
Pagina: 1