Roteren afbeeldingen in Powerpoint lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138009

Topicstarter
Bij het samenstellen van een Powerpoint presentatie heb ik last van een weliswaar klein, maar irritant probleem. Als ik afbeeldingen (bv van een scanner) invoer die toevallig op z,n kop staan, kan ik deze niet draaien zoals in Word (met 90 · of vrij ) Hoewel in het menu draaien en spiegelen wel voorkomt blijft die optie grijs. Alleen het kader is draaibaar maar het plaatje blijft staan.
Weet iemand hier een oplossing voor ? (Natuurlijk is tevoren rechtzetten een optie maar soms vergeet je dat. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Powerpoint is nog steeds geen Besturingssysteem bij mijn weten :)

Enkele reis naar de Office hoek dan maar?
WOS > Officesuites en -software

Geef ook nog even door welke Office versie je gebruikt, want die (toch belangrijke) info mist nu ook.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 09-04-2008 17:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47
je kan hem toch selecteren en dan net iets buiten het plaatje komt zon roteericoontje en dan kan je hem draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

418O2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:56:
je kan hem toch selecteren en dan net iets buiten het plaatje komt zon roteericoontje en dan kan je hem draaien?
Inderdaad, eerst aanklikken, dan nog een keer aanklikken en één van de hoeken pakken en laat het roteren maar beginnen. Met de Shift of Ctrl knop (weet even niet meer welke van de twee) kan je mooi 90, 180 en 270 graden verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:56:
Zo zou het inderdaad moeten kunnen , maar toch werkt het niet; alleen het kader draait dan. De office versie is overigens 2000, misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welk formaat is de betreffende afbeelding... office doet wel eens vaker moeilijk met dingen anders dan jpeg/bmp... toevallig een gifje?

Verander het formaat en probeer het dan eens! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De afbeeldingen waren ca. 500 Kb, een proef met een JPG van 80 Kb werkte evenmin.
Op mijn werk heb ik geen problemen, twee keer klikken en met een klein groen bolletje is alles vrij draaibaar. versie waarsch. 2003?
Pagina: 1