Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP] Resultaat uit berekening vergelijken met records

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Ik ben bezig met het maken van een tool om de dichtsbijzijnde winkel te kunnen tonen aan de hand van een ingevoerde postcode.

Deze postcode wordt dmv Google omgezet naar coordinaten.

Met een formule bereken ik de afstand van de ingevoerde postcode met die van de winkel in mijn database.

In een loop bereken ik alle afstanden voor alle winkels ten op zichte van de ingevoerde postcode.

Verder kom ik echter even niet. Het is de bedoeling dat ik de 5 dichtsbijzijnde winkels ga tonen. Als de afstanden gewoon in de database zouden staan, dan was het makkelijk geweest. Dan is het even sorteren en de laagste 5 waarden tonen. Ik moet echter werken met de waardes die ik realtime heb berekend.

Hoe pak ik dit aan ?

Pay peanuts get monkeys !

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53
De berekende afstanden in een array ofzo stoppen en die sorteren.

Roomba E5 te koop

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Dat klinkt lastig.

Wat ik kan bedenken is om alle uitkomsten tijdelijk in een nieuwe tabel te plaatsen, sorteren en tonen op de pagina en vervolgens de waarden weer uit de tabel verwijderen.
Niet echt fraai, maar zal wel werken.

Pay peanuts get monkeys !

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Misschien is het handig je eerst even in te lezen in arrays. Zo moeilijk is het écht niet (zo te lezen heb je al ervaring met PHP en MySQL, waar je ook werkt met arrays danwel objecten) en het is de simpelste oplossing voor jouw probleem. Met tables gaan werken is onnodig omslachtig.

Edit; oh ik lees nu pas dat het over ASP gaat. Naja, daarvoor gelden dezelfde principes.

[ Voor 28% gewijzigd door Peedy op 09-04-2008 23:32 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat klinkt lastig? Je bent wel in staat om tussen postcodes onderling afstanden te berekeken en de kleinste te bepalen maar je vindt het lastig om de 5 met de kleinste afstand bij te houden? Eh niet om het één of ander maar wat zaken in een array o.i.d. stoppen is zo lastig nu toch ook weer niet? (en is een basiskennis dat je eigenlijk zou moeten weten voordat je met andere zaken zoals dit aan de slag gaat).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zou dit probleem eigenlijk gewoon in SQL oplossen, ipv alle winkels op te vragen. Iets als "order by (x0-x1)*(x0-x1)+(y0-y1)*(y0-y1) limit 5" zeg maar (met versimpeling naar plat vlak). Eventueel kun je voor de snelheid de maximale afstand nog beperken met where clausules.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53
Als de afstandsberekening zo simpel is zou dat idd kunnen ja. Als het wat ingewikkelder is en je gebruikt MS Sql Server zou je de functie misschien daar nog in kunnen zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door sig69 op 10-04-2008 08:55 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1