[MacBook] Problemen met airport + schoolnetwerk (peap)

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik heb sinds enkele dagen een macbook, maar heb op school echt problemen om het draadloos op te komen (ben niet de enige die dat heeft met mac).

Het inloggen gebeurt opschool met peap. maar de 1ne keer doet hij het wel de andere keer niet, en zie hier niet echt een reden voor, instellingen blijven gewoon zelfde.

het is best wel lastig als ik elke ochtend als ik binnen kom een half uur moet rommelen om et aan de praat te krijgen. iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? :)

xp laptops werken wel altijd perfect :(

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

Het is mischien handig om even te vermelden welke versie OSX etc je hebt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat voor foutmeldingen krijg je?!

Het is nu echt gissen namelijk :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 12:13
http://www.ic.uva.nl/draa...-48A1-BF3DDAD5801BF2CA#p6

Heb je hier iets aan ?

Werkt bij mij op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen ook op dezelfde manier

• Martink
ehm goeie het is leopard, foutmeldingen geen je kiest netwerk en het connect niet. soms connect hij plots wel. (uit het niets)

ik zal die handleiding van de uva eens (ongeveer) proberen :)

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Vertel dr ook ns bij welke school het betreft, misschien hebben wat mensen hier er ervaring mee :)

• Martink
hehe ja misschien, het is het nova college :)

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 07:52
Heb zelf ook problemen gehad met leopard en internet bij mij opschool. Toen ik de internetverbindingsapplicaties van tiger in de applicatie folder van Leopard zetten kon ik dit gewoon gebruiken om alles in te stellen en was alles op gelost, hopelijk heb je er wat aan :)

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
De TU-Delft heeft een aardige tutorial om een Mac werkend te krijgen

http://luchthaven.tudelft.nl/toegang.htm

Hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Met de handleiding van de UvA lukt het om verbinding te krijgen. Maar deze valt vaak weg en het verbinden gebeurd soms wel en soms niet.De ICT-dienst van de UvA wist geen oplossing voor het probleem.
Blijkbaar hebben studenten op alle universiteiten er last van, en is het wachten op een update van Apple.

• Martink
Hmm heb handleiding van uva gebruikt, was vrijdag wel tevreden, verbond snel namelijk. maar vandaag bleek het weer niet te werken en na weer wat romelen verbond het weer. daarna blijft hij gewoon de heletijd verbonden.

Enne ik heb de osx aplicaties van tiger niet. kan ik die ergens krijgen?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Volgens mij heeft Leopard enkele problemen met het verbinden via 802.1X. Hier op de VU heb ik exact hetzelfde probleem, soms wel verbinding, dan weer niet, echt om gek van te worden.

Hier is een topic op het Apple support forum waar meerdere mensen over hetzelfde probleem klagen: http://discussions.apple....hreadID=1201613&tstart=45.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Pagina: 1