Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP/HTML] Moet 'varname' steeds aanpassen voor content

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Ik heb een website waarachter een CMS-systeem draait wat geprogrammeerd is met ASP. Nu wordt er in een template gedefinieerd waar een bepaalde content moet komen door middel van stukjes ASP in een html file.. voorbeeld

code:
1
2
3
4
5
<$
type=MENU
varname=menu01
question=Kies het menu dat aan de linkerkant van de website verschijnt:
$>

Dit gooi je dan bijvoorbeeld in de tabel waar het menu moet komen en dan krijg je in je CMS systeem de mogelijkheid om een menu aan te maken. Lijkt me vrij helder tot nu toe :)

Alleen nu zit ik met het volgende probleem. Elke keer als er een nieuwe pagina wordt aangemaakt met een bepaalde template, laat hij een specifiek stukje 9 van de 10 keer niet zien.

Onder eerder genoemd menu komt bijvoorbeeld te staan "U bent ingelogd" en een linkje met "Uitloggen", alleen precies déze 2 regeltjes willen nog wel eens verdwijnen. Waarom? Kheb er geen idee van.. wél ben ik erachter gekomen dat zodra ik in het ASP-stukje van die 2 regels de Varname iets aanpas, dat hij dan wel verschijnt.

Om in te loggen heb ik dit stukje ASP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<$
type=HYPERLINK
varname=Inlog_BEGINvariable
url=/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=143
innerhtml=
prehtml=<div style="display: none;">
posthtml=
$>

<HR>U bent ingelogd

<$
type=HYPERLINK
varname=Inlog_EINDvariable
innerhtml=
prehtml=
posthtml=</div>
$>

En om uit te loggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<$
type=HYPERLINK
varname=Uitlog_BEGINvariable
innerhtml=
prehtml=<div style="display: none;">
posthtml=
$>

<a href="/cms/publish/pageviewsecurity/logout.asp">Uitloggen</a>

<$
type=HYPERLINK
varname=Uitlog_EINDvariable
innerhtml=
prehtml=
posthtml=</div>
$>

Dus, ik maak een nieuwe pagina met een template waarin bovenstaande stukjes ASP staan.
Zodra die online staat verdwijnt "U bent ingelogd" / "Uitloggen" en blijft alleen het menu over.. dan open ik de template-broncode en pas de varname aan (de huidige is bijvoorbeeld:
code:
1
dan pas ik hem aan naar
code:
1
varname=Uitlog_BEGINvariable2
en dan doet ie het weer.

"Probleem" opgelost zou je denken? Maaaarrr...
Maak ik weer een nieuwe pagina aan, dan verdwijnt het spulletje weer! Het gekke is, dat ik dan gewoon de varname terug zetten naar wat hij eerst was, dus:
code:
1
varname=Uitlog_BEGINvariable2
wordt wéér
code:
1
en dan werkt het weer :D
dus totáál onlogisch in mijn ogen en ik weet mijn god niet waar dit aan kan liggen, of hoe ik moet zoeken naar oplossingen. Elke keer handmatig de varname aanpassen na het toevoegen van een pagina is een tijdelijke oplossing, maar ik wil hier vanaf..

Hopelijk is het helder :$

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Maar, wat wil je nu van ons? Dat wij tegen je zeggen dat je met een brak systeem werkt en dat we je vertellen wat je waar moet aanpassen zodat je hier geen last meer van hebt?

*pakt de glassex en z'n glazen bol er vast bij*

Stop uploading passwords to Github!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Haha ok ok ik begrijp je insteek..

Het CMS is extern aangeleverd, dus om dat om te gooien is geen optie. Wat ik van jullie het liefste wil horen is als eerste de reden waarom dit gebeurd. Ten tweede is het heel mooi als ik een manier krijg om dit te omzeilen. Maar als ik de reden weet kan ik natuurlijk zelf weer verder op het internet zoeken, want ik zit met mijn handen in het haar waarom dit nou gebeurd.. er zit totaal geen logica in aangezien de varname's steeds weer terug veranderd kunnen worden naar het oorspronkelijke..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52

TeeDee

CQB 241

Als het extern aangeleverd is: vraag het de supportafdeling van die partij.

Je zou eventueel ook de html output kunnen bekijken. Een afgesloten <div> of een display:none zou er zomaar eens in kunnen staan.

[ Voor 7% gewijzigd door TeeDee op 09-04-2008 16:32 . Reden: typtievisch :( ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Thrilled schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:27:
Haha ok ok ik begrijp je insteek..

Het CMS is extern aangeleverd, dus om dat om te gooien is geen optie. Wat ik van jullie het liefste wil horen is als eerste de reden waarom dit gebeurd. Ten tweede is het heel mooi als ik een manier krijg om dit te omzeilen. Maar als ik de reden weet kan ik natuurlijk zelf weer verder op het internet zoeken, want ik zit met mijn handen in het haar waarom dit nou gebeurd.. er zit totaal geen logica in aangezien de varname's steeds weer terug veranderd kunnen worden naar het oorspronkelijke..
*poetserdepoets* *spray spray* *poets poets*

Sorry, de glazen bol blijft wederom wazig. Wij kunnen natuurlijk nooit zeggen uit ons blote hoofd zonder code samples hoe en waarom dit optreedt. Het lijkt me gewoon een bug. Waarom mail je niet gewoon even de makers van het CMS :?

Stop uploading passwords to Github!