Toon posts:

Infinity TSS 500 speakerset, ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit er aan te denken om deze speakerset aan te schaffen, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Kan iemand mij vertellen of dit een redelijke set is, en hoe hij (evt) bevalt?
Ik ben nu in het bezit van die Yamaha melkpakjes die ik in combinatie met een Yamaha RX-V440 versterker heb gekocht. Deze versterker ben ik van plan te vervangen voor een Harman Kordon receiver (bijv. de 137).
Ik ben dus vooral niet zo tevreden over die yamaha boxjes, en mijn vraag is dus in hoeverre ik erop vooruit zal gaan. Alvast bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel: ga naar de winkel en beluister ze! Wij weten niet waarom jij niet tevreden bent met je huidige spul, laat staan waar je precies naar op zoek bent..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik ook nog wel van plan, maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of ik er in ieder geval niet op achteruit zal gaan met deze boxen. Voor mijn gevoel stellen die boxjes van Yamaha die ik nu heb niet zo veel voor..

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom overweeg je om je receiver weg te doen en een HK te kopen?
(in zeker zin offtopic maarafhankelijk van je antwoord misschien verhelderend)

[ Voor 42% gewijzigd door bartvl op 09-04-2008 16:56 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
omdat de speakerset + receiver + dvd-speler voor een mooie prijs te krijgen zijn. Is het kwalitatief ook niet wat hoogwaardiger? Ik heb het dan over de HK 137. Idd beetje offtopic, maar als dat heel onnodig is, dan kan ik het misschien beter niet doen.

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-01 12:27
Volgens mij heeft hij het over de iBood vandaag. Ik ken je versterker niet en ook niet je boxen, maar ik heb zelf een H/K set (HS 500), en het geluid is echt wel de moeite waard. Ik weet alleen niet of het genoeg de moeite waard is om jouw set te vervangen.

Ook weet ik niet hoe die Infinity boxen klinken. Bij de HS 500 zitten namelijk boxen van H/K zelf. Echter Infinity is van hetzelfde bedrijf als Harman Kardon. Dus ik verwacht dat het geluid van de speakers ongeveer van hetzelfde kwaliteit is. Volgens mij zijn de boxen dan vergelijkbaar met de HKTS 7 van H/K. Die heb ik ook beluisterd, en het geluid klinkt mooi en zuiver.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, wist alleen niet of ik dat hier mocht noemen.
Ik heb even gekeken en het zijn Yamaha NX-C230 speakertjes, die we icm de receiver een paar jaar terug gekocht hebben. De centerspeaker heb ik losstaan, dus daar kon ik even achterop kijken en die is 100watt. De speakers van Infinity zijn ook 100watt, maar het lijkt me dat je daar niet te veel waarde aan moet hechten. Het zijn ook al wat oudere speakertjes (denk 2002).
Aangezien ze in principe ook van Harman Kardon zijn lijkt het me geen rotzooi wat je in huis haalt, dus wat dat betreft wil ik het nog wel overwegen..

• Rudey
Het aantal watt zegt inderdaad niet veel over de kwaliteit van het geluid. De beste manier om dit te meten is om er zelf naar de luisteren, maar ik snap dat het in dit geval wel lastig wordt. Ik denk dat je wat betreft het geluid zeker niet teleurgesteld gaat worden. De vraag is alleen of je het niet erg vindt dat er geen HDMI aansluiting op zit en of je met je huidige set al niet van mooi en helder geluid geniet. Als ik zelf iets vervang dat wil ik altijd wel dat er sprake is van een duidelijk vooruitgang.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 23:26
Rudey schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:40:
Het aantal watt zegt inderdaad niet veel over de kwaliteit van het geluid. De beste manier om dit te meten is om er zelf naar de luisteren, maar ik snap dat het in dit geval wel lastig wordt. Ik denk dat je wat betreft het geluid zeker niet teleurgesteld gaat worden. De vraag is alleen of je het niet erg vindt dat er geen HDMI aansluiting op zit en of je met je huidige set al niet van mooi en helder geluid geniet. Als ik zelf iets vervang dat wil ik altijd wel dat er sprake is van een duidelijk vooruitgang.
Wat moet je in hemelsnaam met een HDMI aansluiting op een receiver? Lijkt me eigenlijk dat je bijv de dvd-speler direct aan de TV hangt met HDMI, ipv via de receiver te laten lopen. Handig natuurlijk wel als je tv niet genoeg HDMI-ingangen heeft voor je apparatuur, maar als dat niet het geval is zou ik niet zo'n waarde hechten aan HDMI op je receiver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden in de mediamarkt een Infinity Primus set gehoord van 400 euro. Dat geluid vond ik erg goed, en dat waren ook wat grotere boxen (ook wat groter dan die Infinity TSS 500).
Ik kan de vraag dus ook zo stellen:
Hoe zal het geluid van de Infinity TSS 500 set zich verhouden met de Infinity Primus die ik gezien heb?? (weet helaas het typenummer niet meer, maar hij was dus ongeveer 400 euro)

• Rudey
FreddyFish schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:46:
[...]

Wat moet je in hemelsnaam met een HDMI aansluiting op een receiver? Lijkt me eigenlijk dat je bijv de dvd-speler direct aan de TV hangt met HDMI, ipv via de receiver te laten lopen. Handig natuurlijk wel als je tv niet genoeg HDMI-ingangen heeft voor je apparatuur, maar als dat niet het geval is zou ik niet zo'n waarde hechten aan HDMI op je receiver.
Ik had het hier ook niet over alleen de receiver, maar de complete set. Een HDMI uitgang op de receiver is inderdaad niet nodig (tenzij je ook ingangen hebt), maar dat deze ontbreekt op de DVD speler zou ik wel jammer vinden.
Pagina: 1