“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Je denkt verkeerd over relatieve positionering. Relatief betekent relatief ten opzichte van de positie die het element eigenlijk zou krijgen. Je moet voro wat je wil doen dus gewoon absolute positionering gebruiken.
[edit]Als je een element absoluut positioneerd dan wordt het altijd gepositioneerd ten opzichte van de dischtsbijzijnde absoluut of relatief gepositioneerde parent. Als je ContainerDiv al absoluut is dan worden de divs dus al ten opzichte van de conatiner gepositioneerd wanneer je absolute gebruikt.
[edit]Als je een element absoluut positioneerd dan wordt het altijd gepositioneerd ten opzichte van de dischtsbijzijnde absoluut of relatief gepositioneerde parent. Als je ContainerDiv al absoluut is dan worden de divs dus al ten opzichte van de conatiner gepositioneerd wanneer je absolute gebruikt.
[ Voor 41% gewijzigd door T-MOB op 09-04-2008 15:53 ]
Regeren is vooruitschuiven
Je hebt gelijk. Ik was in de veronderstelling dat absolute positioning altijd relatief aan het document was, maar als ik er absolute van maak werkt het inderdaad. Stom dat ik dat niet geprobeerd heb.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”