Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Nested divs en relative position

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb een div ( die absolute gepositioned is, met variabele width ) en daarin wil ik weer twee divs plaatsen.

Een div aan de linkerkant die alle ruimte gebruikt op de ruimte van de rechterdiv na.

HTML:
1
2
3
4
<div id='Main'>
    <div id='childLeft'>Left</div>
    <div id='childRight'>Right</div> 
</div>

ik dacht dat eenvoudig voor elkaar te krijgen met de volgende CSS

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
....
#childLeft
{
    position:relative;
    right:200px;
    left:0px;
    width: auto;
}
#childRight
{
    position:relative;
    right:0px;
    width:200px;
}

Op deze manier wordt childLeft echter 100% width van de containerDiv en komt childRight pas onder childLeft

Een dergelijke manier met absolute position werkt het wel. Ik wil nou deze divs echter relatief aan de container Div.

Wie kan mij vertellen waar mijn denkfout zit?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Je denkt verkeerd over relatieve positionering. Relatief betekent relatief ten opzichte van de positie die het element eigenlijk zou krijgen. Je moet voro wat je wil doen dus gewoon absolute positionering gebruiken.

[edit]Als je een element absoluut positioneerd dan wordt het altijd gepositioneerd ten opzichte van de dischtsbijzijnde absoluut of relatief gepositioneerde parent. Als je ContainerDiv al absoluut is dan worden de divs dus al ten opzichte van de conatiner gepositioneerd wanneer je absolute gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door T-MOB op 09-04-2008 15:53 ]

Regeren is vooruitschuiven

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Je hebt gelijk. Ik was in de veronderstelling dat absolute positioning altijd relatief aan het document was, maar als ik er absolute van maak werkt het inderdaad. Stom dat ik dat niet geprobeerd heb.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”