Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum] Nieuwe fora verschijnen in gefilterde actieve topics

Pagina: 1
Acties:

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
bug of feature?

Ik erger me al een hele tijd aan iets heel kleins:

Telkens wanneer er een nieuw forum wordt aangemaakt (bijv. de telecommunicatie), of een nieuw themaforum (bijv. eindexamen) wordt geintroduceerd verschijnt deze ook in de actieve topics. Dit is echt ontzettend irritant, elke keer moet iedereen die gebruik maakt van de functie 'Fora niet te tonen bij Active Topics' zijn instellingen weer gaan aanpassen.

Nu begrijp ik dat hier redenen voor kunnen zijn:
  • Jullie willen dat nieuwe fora de aandacht krijgen
  • Jullie gaan ervan uit dat mensen de nieuwe fora automatisch zullen waarderen
  • Jullie gaan ervan uit dat niemand deze functie gebruikt
  • Jullie zijn hier niet van bewust
  • Jullie zijn hier wel van bewust, maar geen zin/tijd/whatever om te veranderen
en zo zijn er wel meer te verzinnen

feit is dat het hele 'Fora niet te tonen bij Active Topics' enigszins teniet wordt gedaan, en het ontzettend irritant is voor heel veel mensen om dit (gemiddeld elke maand?) te moeten veranderen.

Waarom niet:
- Kiezen of je op forums wilt filteren ja of nee?
- of 'opt-in' (ik wil die graag zien) in plaats van 'opt-out' (die wil ik hier niet zien) zoals ook bij myreact?
- of kiezen of je wel of niet nieuwe forums wilt toevoegen aan de te tonen bij actieve topics?
(het maakt het allemaal niet intuïtiever/simpeler I know, maar dat is het geheel nu ook niet. Dat zou een ander punt kunnen zijn)

Ik begrijp dat dit mierenneukerig overkomt, maar stel dat zo'n 10.000 mensen deze feature gebruiken, en er ongeveer elke maand een (tijdelijk) topic wordt toegevoegd, en het veranderen 30seconden kost gaat het toch wel om 60000 minuten per jaar, wat redelijk in strijd is met de kostbesparende functie van forumfilter bij 'active topics', en daarnaast zouden wellicht heel wat meer mensen van de feature gebruik maken als hij daadwerkelijk goed zou functioneren

Alvast bedankt

Heb hier overigens op gezocht en kon geen andere topics vinden, wat mij toch wel heeft verbaasd; ben ik dan toch gewoon een ordinaire azijnzeiker

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Je kan aanvoeren dat er misschien ook wel een aanzienlijke hoeveelheid mensen zijn die een nieuw fora juist wél in het AT willen hebben, en dat het daarom sowieso niet juist zou zijn om alles opt-in te maken. Dan kan je je afvragen of de investering in het kiesbaar opt-in of opt-uit maken opweegt tegen andere featurerequests..

DM!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat het gewoon heel simpel is: de filter is om items uit het zicht te houden wat standaard niet gebeurd voor nieuwe toegevoegde subfora :)

Een opt-in systeem zou dan beter passen :)

Overigens worden er niet elke maand nieuwe fora bedacht. We zitten op dit moment gewoon in een soort van herstructurering en het is echt niet de bedoeling dit maandelijks te doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat we voorlopig wel even bij deze fora blijven inderdaad. Er zouden hooguit wat themafora bedacht kunnen worden, maar die zijn sowieso maar tijdelijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• inquestos
JHS schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:46:
Je kan aanvoeren dat er misschien ook wel een aanzienlijke hoeveelheid mensen zijn die een nieuw fora juist wél in het AT willen hebben, en dat het daarom sowieso niet juist zou zijn om alles opt-in te maken
Ja, maar dan gebruik je de (gefilterde) AT dus gewoon als promotiemiddel, een irritante reclame die je omslachtig uit moet schakelen?
BtM909 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:48:
Ik denk dat het gewoon heel simpel is: de filter is om items uit het zicht te houden wat standaard niet gebeurd voor nieuwe toegevoegde subfora :)
Een opt-in systeem zou dan beter passen :)
Je constatering lijkt mij juist, maar bedoel je nu dat dit bewust is, of onbewust("Een opt-in systeem zou dan beter passen " ) waar iets aan gedaan zou mogen worden ??
-NMe- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:50:
Er zouden hooguit wat themafora bedacht kunnen worden, maar die zijn sowieso maar tijdelijk.
De tijdelijke aard van een forum heeft weinig invloed: ze verschijnen toch, en je zult ze weg moeten halen.

Het is natuurlijk inderdaad zo dat het alleen een probleem vormt wanneer er nieuwe (Thema)subfora worden geïntroduceerd, en het een werk kan zijn om een mooie oplossing te verzinnen die ook het geheel niet al te complex maakt

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Het klinkt alsof je het forumfilter ge(mis)bruikt om uiteindelijk tot een selectie te komen van een aantal fora die je juist wel in je AT wilt zien. Dan is dit dus eigenlijk een FR voor een functie die feitelijk het omgekeerde doet van een filter ;)

Intentionally left blank

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

inquestos schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:22:
[...] Ja, maar dan gebruik je de (gefilterde) AT dus gewoon als promotiemiddel, een irritante reclame die je omslachtig uit moet schakelen?
Dat zeg ik helemaal niet :) . Ik zeg alleen dat alhoewel jij misschien nooit of weinig prijs stelt op de nieuwe fora, er best ook gebruikers zijn die dat wél doen en dus extra moeite zouden moeten doen als het opt-in is ;) .

edit:
crisp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:23:
Het klinkt alsof je het forumfilter ge(mis)bruikt om uiteindelijk tot een selectie te komen van een aantal fora die je juist wel in je AT wilt zien. Dan is dit dus eigenlijk een FR voor een functie die feitelijk het omgekeerde doet van een filter ;)
Ik gebruik hem overigens exact zoals je nu beschrijft :) .

[ Voor 31% gewijzigd door JHS op 09-04-2008 16:24 ]

DM!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

JHS schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:24:
edit:

[...]
En ik gebruik 'm weer echt als filter; ik filter welgeteld 1 specifiek forum namelijk :)

Intentionally left blank

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
crisp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:26:
[...]

En ik gebruik 'm weer echt als filter; ik filter welgeteld 1 specifiek forum namelijk :)
BUG ja? :+

Als je nu standaard die fora uitschakeld, en dus de wens van inquestos inwilligt krijg je topics van dezelfde strekking, maar dan met de vraag waarom alle nieuwe fora steeds uit die lijst gehaald moeten worden. De enige oplossing is geen nieuwe fora maken. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad :P Dat forum kost me veel te veel tijd :P
Als je nu standaard die fora uitschakeld, en dus de wens van inquestos inwilligt krijg je topics van dezelfde strekking, maar dan met de vraag waarom alle nieuwe fora steeds uit die lijst gehaald moeten worden. De enige oplossing is geen nieuwe fora maken. :P
De mooiste oplossing lijkt mij een optie waarbij je aan kan geven of je specifiek een filter wilt gebruiken of juist een vaste selectie fora voor de AT.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 09-04-2008 16:48 ]

Intentionally left blank

• inquestos
[...]
Dat zeg ik helemaal niet :) . Ik zeg alleen dat alhoewel jij misschien nooit of weinig prijs stelt op de nieuwe fora, er best ook gebruikers zijn die dat wél doen en dus extra moeite zouden moeten doen als het opt-in is ;) .
Dat zou dus allebei niet moeten kunnen. Ideaal zou wellicht zoiets zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/AT.png
waarbij het hele gebeuren niet zichtbaar is wanneer de forumfilter wordt uitgeschakeld
Ik ook (vandaar natuurlijk), lijkt me ook vrij in lijn met de fp waar ook onderscheid wordt gemaakt in verschillende categorieën. Zeker met de hoeveelheid fora.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:47:
De mooiste oplossing lijkt mij een optie waarbij je aan kan geven of je specifiek een filter wilt gebruiken of juist een vaste selectie fora voor de AT.
Dat zou zeer zeker een mooie optie zijn. Ik liep er tegen hetzelfde probleem aan als de TS en had een zelfde topic willen starten, maar nu hij dat reeds gedaan heeft hoef ik me nog slechts aan te sluiten bij hetgeen crisp hierboven noemt. +1 Goed idee!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

inquestos schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:52:
[...]

Dat zou dus allebei niet moeten kunnen. Ideaal zou wellicht zoiets zijn:

[afbeelding]
waarbij het hele gebeuren niet zichtbaar is wanneer de forumfilter wordt uitgeschakeld
De forumsoftware kan niet zien of een forum nieuw is of niet. Bovendien: wat is nieuw? Hoe lang blijft het nieuw? Moet het daarna soms wel geshowd worden? :?

Ik denk dat wat crisp omschrijft veel praktischer is: maak een vinkje dat aangeeft op de lijst met fora gebruikt moet worden als filter of juist als opt-in. Als je aanvinkt dat het een filter is vink je alles aan wat je niet wil zien; vink je aan dat het opt-in moet zijn, dan worden de fora die je selecteert juist wél geshowd en de rest niet. Althans, dat lijkt me de enige praktische oplossing die voor iedereen afdoende zou moeten zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Blijkbaar was ik dus niet de enige, maar wat ook een idee zou zijn om op root-niveau dingen uit te zetten. In een keer heel "General Chat" bijvoorbeel dus, waardoor automatisch nieuwe themaforums niet getoond worden.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dan blijf je met het probleem zitten dat sommigen dat wel en sommigen dat niet willen.
en om voor zoiets nou een extra voorkeur aan te maken, ik vind het nogal overdreven, maar misschien denkt crisp daar anders over.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1