• AlApAwA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2025
mijn zusje had een kapotte broodrooster aangesloten
toen sloegen de stoppen door daarna bleek mijn pc en de pc van mijn vader niet meer te werken de pc van mijn zusje en moeder uiteraard wel.
ik heb de pc van mijn vader eerst helemaal uit elkaar gehaald (na cmos res etc)
en mijn eigen pc net ook en ik heb me helemaal rot gelezen op t-net maar kan nix vinden over mijn probleem:

als ik de computer aanzet gaat alles netjes draaien HD's cooling etc groene lampje op moederbord brand ook maar ik krijg stomweg geen beeld ook geen bios bij bijde pc's
ik heb andere videokaart geprobeerd bij bijde pc's
onboard bij de 1 werkte ook niet kaart zelf ook niet
andere mijn oude fx 5200 erop gezet deed ook nix
voeding is het niet want die heb ik op een andere pc aangesloten en die werkte perfect.

beide computers exact hetzelfde probleem dus

(mijn specs):
asrock 4 core dual VSTA
E6600
X1600 pro 512
2 X 1 gig kingston 533mhz

(pa's specs):
asus matx bordje (naam kwijt)
AMD 4000+
4 x 512 MB DDR

ik ben aardig hopeloos denk zelf dat de mobo's aan guzelementen zijn
iemand nog tips (behalve diepvries :P )
edit: (G15 krijgt geen stroom (via usb)
grtz

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Stomme vraag misschien, maar probeer eens een werkende monitor?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• AlApAwA
ik heb altijd 2 monitoren aan mijn pc hangen en mijn xbox zit ook op 1 van de 2 en geloof me die doet het :P

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb je al eens geprobeerd de voedingen onbelast door te meten en te kijken of deze nog na behoren werken?

Pieken of enorme spanningsvallen vanuit het stroomnet zijn niet echt goed voor gevoelige apparatuur zoals een computervoeding.

Ik heb hier zo een keer een voeding gemold omdat hier op dezelfde groep een 2 x 1200 Watt versterker aangesloten zit en deze op vol volume nogal wat spanningspieken en dalen veroorzaakt in het stroomnet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• asing
Ai ik denk dat je (south)bridge is overleden. Of er staat geen spanning op dat deel van je mobo.

Gaat de fan van je videokaart draaien?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 12:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Naar alle waarschijnlijkheid is je mobo stuk.
Heb ik ook een keer gehad na blikseminslag.

Probeer dat eens te testen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Het kan werkelijk vanalles zijn namelijk. Loop die eens door en post de resultaten.

Doorlopen = testen, resultaten posten. Het is een probleemoplosser, dat betekent dat je zel dingen moet proberen en testen. Het is geen antwoord in hapklare brokken, dat hebben wij niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• AlApAwA
ik snap dat ik die moet doorlopen maar doordat ik niet in de bios kom kan ik meer dan 90% niet doen ik denk idd ook dat mijn mobo gesneuveld is de fan van de videokaart draait iig gewoon op beide bordjes

duur grapje zo'n zusje

• asing
Voor 4 tientjes heb je een sweex upsje, een apc is wat duurder. Heb je nu niets aan maar spaart ellende in de toekomst.

• AlApAwA
"voeding is het niet want die heb ik op een andere pc aangesloten en die werkte perfect.
"
de voeding is het bij mijn pc iig niet denk ook niet dat het bij mijn vader wel zo zal zijn ik denk dat het maar een nieuw mobo word iemand nog tips om zeker te weten dat je mobo is overleden
niet alles overzetten wat ik heb niet nog een 775 socket mobo liggen en zal ook niet zo snel iemand weten die dat wel heeft.
en miss nog tips voor een mobo die hier wat beter tegen kan

"volgens mij draait er trouwens 1 harde schrijf niet, een oude IDE schijf cd en dvd doen het wel ook IDE
andere sata schijf draait ook gewoon

• asing
AlApAwA schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:09:
volgens mij draait er trouwens 1 harde schrijf niet
Trek die er eens uit...

• AlApAwA
krijg nou wat computer opeens weer aan ik denk dus schrijf kapot naar bios gegaan een f10 gedrukt en de schrijf er weer in gehangen nu draait alles weer als een zonnetje.
nouja hij doet het hij herkend maar 1 ddr reepje ik ga de 2de ff checken met everest ziet i em ook niet.
iig ben ik een enorme stap verder met 1 pc bedankt

Verwijderd

dit kan dus zijn door de (schok) die de computer beiden gekregen hebben

het kan zijn dat daardoor een onderdeel in de computer(s) niet meer (goed) functioneert en daardoor de computer niet aangaat.

controlleer ook in computer 2 alle onderdelen en begint eerst ZONDER een hardeschijf

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

asing schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:56:
Voor 4 tientjes heb je een sweex upsje, een apc is wat duurder. Heb je nu niets aan maar spaart ellende in de toekomst.
Een goedkope UPS kan meer problemen veroorzaken dan een je lief is. Zo zijn de beveilingen in de goedkope modellen vrij summier, zit geen aardlek in om maar wat te noemen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• AlApAwA
ja ik heb gekeken naar de oplossing weet niet of ik dat zo'n heel goed id vind ik denk dat ik er een beveiliging tussen zet heb inmidels hier op tweakers een P5E overgenomen en een 9600 gt er bij en dan gaat mijn oude mobo en videoplank weg
(1ddr2 slot op mijn mobo is kapot) dus ik mis nu 2 gig erg vervelend met solidworks
als iemand nog intresse heeft in een sapphire 1600pro mail me dan even
bedankt voor alle hulp vandaag aan de 2de pc beginnen dan maar

Pagina: 1