Toon posts:

Bright idea! of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierow een webcammetje staan (nou ja... webcam... het is een toshiba desktop cam (IK-M33)), en dat ding loopt op 12 volt.

Nou moet ik als ik wil scannen, de voeding van me webcam eruit halen (deze wordt zeer heet trouwens.. ik denk dat die het niet te lang uithoudt..) en die van me scanner erin stoppen..

Is het een idee om 12 volt van me computer te pakken??

en zo ja.. hoe doe ik dit dan? en hoe doe ik dit veilig?

thankies.

Razor

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Ik zou ff controleren hoeveel vermogen dat ding trekt. Die voeding, hoort die officieel bij die cam? Als dat niet zo is dan is de voeding waarschijnlijk te licht voor die webcam en dat verklaard ook gelijk waarom die zo warm wordt. Op deze manier heb ik ooit een adapter laten smelten door mijn Minidisc walkman op te laden, gebruikte ook teveel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding trekt 0.2 ampere. en die adapter mag max 0.3 hebben. moet kunnen dus zou je zeggen...

enneuh.. het is geen originele, maar een universele los gekochte cam

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat dacht je van een STEKKERDOOS ... (of hoe zo'n ding ook heet.. een wandcontactverdeelbox..)

Verwijderd

Topicstarter
ja. duh. ik weet ook wel dat ik zo'n ding ken kopen... MAAR IK BEN EEN TWEAKER!!!!

Het staat toch vet stoer als je webcam via een pluggie naar je computer z'n stroom krijgt?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt mij alleen maar lastig.. maar goed.. ik denk dat het niet zo moeilijk is, je knipt van zo'n voedingskabeltje de stekker eraf en je maakt aan de zwarte en rode (geloof ik.. geel is dacht ik aarde) de 2 draadjes van de webcam vast (waarvan je ook de stekker af hebt geknipt).. zet je even aan elkaar met zo'n plastic blokje met schroefjes erin (zou niet weten hoe zo'n blokje heet.. zijn iig bij elke doehetzelf zaak te koop) of gewoon met plakband. Dan moet ie stroom hebben..

Nadeel is wel dat je de stekker van je webcam molt.. misschien is er wel een 'nettere' manier..

Verwijderd

zeg razor blat kijk eens in de cat van conrad
blz 31

gebruik de interne voedingsspanning van uw pc ook extern 24.95

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

.. zet je even aan elkaar met zo'n plastic blokje met schroefjes erin (zou niet weten hoe zo'n blokje heet.. zijn iig bij elke doehetzelf zaak te koop)
kroonsteen?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:09

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

rick_h: zwart is massa, rood is 5 volt en geel 12 volt.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1