[xp] Nieuwe CD bestellen?

Pagina: 1
Acties:

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik wil graag een nieuwe CD van Windows XP Pro bestellen ergens, zonder licentie erbij.
Dit wil ik omdat mijn originele CD al een hele tijd kapot is, en de back-ups niet goed werken (pc wil er niet van booten, ligt aan de implementatie van de el torito standaard.. Niet aan de cd)

Ik heb ooit eens gehoord van iemand dat je bij microsoft de CDs kan bestellen voor een klein zakcentje, maar ik kan er niks over vinden verder.. Google geeft alleen rotzooi, microsoft geeft zoals gewoonlijk nauwelijks info erover.

Kan iemand me vertellen of deze er zijn? En waar?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Is de licentie niet gebonden aan je product key? Indien dit het geval is kan je hem downloaden van het net en je legale key gebruiken...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja, en stel nou dat hij een officiele cd wil ipv een gebrande cd?
(t gaat idd om de key, maar een officiele cd erbij is wel fijn ;))
(overigens is downloaden en branden zo gebeurd, maar dat terzeide)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Microsoft Algemeen (klantenservice en ondersteuning) 020 500 1500
Van de website, had je zelf ook kunnen vinden nietwaar?

[ Voor 30% gewijzigd door Gé Brander op 09-04-2008 16:04 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ik zou Microsoft gewoon bellen. Ik had vorig jaar veel problemen met Moduslink en ontvangen van de bestelde CD's. Na wat bellen met Microsft werd alles netjes afgehandeld. Misschien heb jij dat geluk ook.

• link0007
  • Niet online
Tja, het kan dat ik iets verkeerd doe met branden, waardoor ik niet de gehele el torito standaard aanhou, maar volgens mij heeft mijn moederbord/cd-speler moeite met het lezen van gebrande bootable CDs..

Linux draait bijvoorbeeld wel bij de buren, en hier in een virtuele PC. Maar hem booten?! Ho maar! Heb daarom ook originele Ubuntu CDs ;)

En ik heb ook geen zin om 130 euro te betalen voor een (bijna) verlaten OS, waar ik al de licentie op heb.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

bel gewoon even met MS...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

link0007 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:06:
En ik heb ook geen zin om 130 euro te betalen voor een (bijna) verlaten OS, waar ik al de licentie op heb.
:S XP wordt door consumenten en vooral door bedrijven nog enorm veel gebruikt. Het voldoet, het is snel, en bijna alles werkt erop. Zelf op een superdeluxe gamebak voelt XP altijd nog sneller aan dan Vista (SP1) en start het ook nog eens sneller op. Het is redelijk bugloos nu, dus het kan nog wel even vooruit. Ik blijf op XP als main OS en wacht wel op Windows 7... Vista zal ik hoogstens installeren voor enkele games.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 09-04-2008 16:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ken je niet toevallig iemand die op school zit?
die kunnen namelijk de cd voor 2 tientjes aanschaffen...

• link0007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:26:
Ken je niet toevallig iemand die op school zit?
die kunnen namelijk de cd voor 2 tientjes aanschaffen...
Mogen ze volgens mij niet.. En ik ga me niet in illegale zaakjes stoppen voor iets simpels als een CD.
Ik zal de microsoft helpdesk wel eens bellen.. Raar dat ze geen gratis nummer hebben trouwens.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
Vaak zijn dat ook maar van die grijze cd'tjes.
Plus op die CD's is de install ini ergens aangepast, de CD kijkt (althans, ik heb zo een paar versies gezien, zeker bij de eerste) naar wat voor soort key je ingeeft; VLK, Retail, OEM. Die van scholen zijn VLK dacht ik, ze zijn in ieder geval speciaal... (moeder heeft er ooit zo meegehad van XP Pro bij haar school, spotgoedkoop!)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
AlexanderB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:57:

(overigens is downloaden en branden zo gebeurd, maar dat terzeide)
dat klopt, maar waar jij even geen rekening mee houdt, is dat de meeste op internet geposte versie's corporate zijn, of oem of retail of dell-oem, en die key van de TS werkt maar op 1 van die smaakjes, moet je wel net de juiste smaak hebben. Echt hoor, de cd en je soort key moet matchen, anders gaat die steigeren!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

c70070540 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:04:
Microsoft Algemeen (klantenservice en ondersteuning) 020 500 1500
link0007 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:16:
Ik wil graag een nieuwe CD van Windows XP Pro bestellen ergens, zonder licentie erbij.
Dit wil ik omdat mijn originele CD al een hele tijd kapot is,
Hoe kapot?
Je kan namelijk voor de Retail versies sowieso vervangende media (CD) krijgen, als je het goed vraagt. De defecte CD zal je dan waarschijnlijk wel moeten inleveren.

Maar even bellen zal je een boel duidelijkheid verschaffen denk ik :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1