Ik heb al tijden op mijn mobo 2 videokaarten zitten. Een Asus HD3870 en een MSI HD2400PRO beide pci-e. Naar mijn weten zijn beide videokaarten x16. Doordat ik mijn dongle om moet draaien om 2 kaarten te gebruiken zouden beide videokaarten in pci-e x8 moeten draaien. Ik heb al die tijd geen problemen ondervonden omdat ik alleen game op de HD3870 en op de HD2400 wat eenvoudige dingen. Nu heb ik een nieuwe tv gekocht om High Definition te kunnen draaien. (Zowel 720p als 1080p. 1080p word gedownscaled) Op mijn monitor die op de HD3870 zit liep HD goed (VC1) maar ik had direct in de gaten dat hij niet goed liep op de HD2400 (hier zit mijn lcd tv op aangesloten). Ik proberen en proberen. Programmatje hier programmatje daar gesloten maar niets hielp. Ik dook maar eens in mijn Catalyst en zag staan: Current Bus Setting PCI Express x2. Ik dacht ho dit klopt niet. Verdere specs lijken me niet noodzakelijk aangezien dit volgens mij gewoon een mobo probleem is. Ik gebruik de volgende driver:
Driver Packaging Version 8.471-080225a1-059753C-ATI
Catalyst® Version 08.3
Google leverde ook niet direct iets op. Ook de search niet. (of ik kan niet zoeken
) Ik heb nog even gekeken op de Asus site of er iets van instond bij niewere biossen. Maar dit is niet het geval. Ik ben volgens mij nergens in de bios tegen gekomen om de bus snelheden te veranderen.
Wie kan me helpen en wat hieraan te doen want ik wil natuurlijk gewoon dat deze op x8 gaat lopen want dan zal mij HD content wel vloeiend lopen neem ik aan?
Driver Packaging Version 8.471-080225a1-059753C-ATI
Catalyst® Version 08.3
Google leverde ook niet direct iets op. Ook de search niet. (of ik kan niet zoeken
Wie kan me helpen en wat hieraan te doen want ik wil natuurlijk gewoon dat deze op x8 gaat lopen want dan zal mij HD content wel vloeiend lopen neem ik aan?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.