SanDisk SD Plus: heel erg (te) gevoelig?

Pagina: 1
Acties:

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 22:11
Zojuist is de tweede SanDisk SD Plus kaart in korte tijd overleden - tenminste dat neem ik aan, want niet meer herkend (Win XP/2k3/Vista) of te mounten (FreeBSD). ;(
Even daarvoor nog gebruikt zonder problemen met de USB-connector, in een andere laptop (Toshiba) gestoken en nada - wel een driveletter, maar na minuten waarin Explorer lijkt te hangen "Semaphore timeout expired"; FreeBSD meldt ook herhaalde timeouts. Overigens herkennen beide *wel* het juiste type getuige de systeemberichten en dmesg. Ook de HP USB Drive Format Tool (op WinXP) "ziet" de juiste parameters, maar kan niet formatteren.
Mijn iPAQ ziet een kaartje in het SD-slot gestoken worden, maar toont geen inhoud.

Precies hetzelfde gebeurde me dus eerder ook al met een 1 GB, nu weer met een 512 MB. Het lijkt er bijna op dat sommige apparaten / laptops deze kaartjes verzieken.

Zijn er meer mensen die zulke ervaring hebben?
Zou het defect raken misschien met statische ontladingen te maken kunnen hebben?

(Bijkomend vervelende is dat ik van dit kaartje geen kassabon heb, ik heb 't gekregen - en "dus" geen garantie, vrees ik)