Toon posts:

Linksys WRT150N slaat vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken terug heb ik een nieuwe router gekocht de WRT150N (aanbevolen door de verkoper).

Ik kocht deze router omdat ik zwaar gefrustreerd raakte van mijn vorige linksys router (de WRT55AG).. Eigenlijk had ik me voorgenomen geen linksys meer te kopen (na alle problemen) maar toch. (iets over prijs kwaliteit geblaat...)

De nieuwe router slaat op totaal willekeurige tijdstippen vast. Via LAN is de router niet meer te pingen, en ook het WAN verkeer komt niet meer door.

Gister had ik weer zoiets, ik heb toen alle UTP kabels uit het apparaat getrokken en opnieuw aangesloten, geen effect. Dan maar resetten dacht ik, geen effect. Daarna heb ik de stroom maar even onderbroken, waarna alles weer functioneerde.

Nou heb ik dit al een paar keer gehad in de 2 weken dat ik het apparaat heb. Nou ben ik werkzaam bij een bedrijf die veel doet met netwerk apparatuur en zij adviseerden mij om de router op een ander stopcontact of groep te zetten, om eventuele spanningsdips (waardoor de router zou kunnen vastslaan) te vermijden... leek me onlogisch, maargoed toch maar gedaan (uiteraard geen enkele effect).

Heeft iemand ervaring met problemen bij deze routers? en dan met name het oplossen er van. Ik wordt namelijk een beetje gek van dat gez**k met Linksys routers. Mijn vorige WRT55AG had ook regelmatig dit soort problemen, maar het controlpanel bleef dan zowel via LAN als WAN wel bereikbaar, waardoor ik em op die manier opnieuw kon starten waarna alles weer werkte, ook frustererend en lastig maar niet zo lastig als dit.

De reden waarom ik de 55ag vervangen heb ik is dat deze soms nog erger vast sloeg, waardoor hij echt terug naar fabrieksinstellingen moest en opnieuw ingesteld moest worden (+- 1x per week)...

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26

Simkin

Bzzzzz

Terugbrengen. Helpdesk bellen heeft geen zin, die is nog minder dan waardeloos.

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 09:58
ik heb de indruk dat je gewoon een beetje pech hebt met je toestellen :).
Ikzelf gebruik al 5 jaar een wrt54g van linksys (eerst zonder, nu met custom firmware) en dat dingetje doet heel goed dienst.
Als hij kapot gaat koop ik terug zo een model (wel omdat er custom firmware opkan) omdat et goeie dingen zijn in mijn ogen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook zo waardeloos dat Linksys onderscheid maakt tussen europese en amerikaanse modellen.

Ik heb al gecheckt of er een nieuwe firmware is, maare alleen voor de amerikaanse niet voor de EU versie van het apparaat.

Met mijn 55ag heb ik dat ook eens gehad, zo'n americaan aan de lijn die eerst een half uur aan het uitvogelen was waarom ik zijn firmware er niet in kon flashen omdat ik een europees model had natuurlijk...

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Simkin schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:59:
Terugbrengen. Helpdesk bellen heeft geen zin, die is nog minder dan waardeloos.
Ik heb anders een tijdje terug een keer met de linksys helpdesk gebeld met een niet alledaags probleem. Eigenlijk meer ter bevestiging of ik niks fout deed met mijn instellingen. Het bleek toch dat ik alles goed deed maar het dinge gewoon out of the box niet goed functioneerde. Een firmware upgrade verholp het probleem. Had ik ook wel gedaan in het uiterste geval maar ik wou toch eerst ef weten of dit wel nodig was.

Probleem wel opgelost en die gast wist waar ik het over had.

Verwijderd

Topicstarter
silentkiller schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:03:
ik heb de indruk dat je gewoon een beetje pech hebt met je toestellen :).
Ikzelf gebruik al 5 jaar een wrt54g van linksys (eerst zonder, nu met custom firmware) en dat dingetje doet heel goed dienst.
Als hij kapot gaat koop ik terug zo een model (wel omdat er custom firmware opkan) omdat et goeie dingen zijn in mijn ogen
Pech hebben doe ik zowieso ja :p

Ik wilde eerste ook de wrt54g hebben (had ie ook in het schap staan) puur omdat die veel verkocht worden en omdat er idd een custom firmware in kan. Maar volgens hem was de 150N minstens zo goed. Bovendien kreeg ik korting omdat hij de router 2 dagen had gebruikt, dus ik dacht dat zit wel goed...

Als er nog mensen zijn met tips ofzo dan hoor ik het uiteraard graag...

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 09:58
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:19:
[...]

Ik wilde eerste ook de wrt54g hebben (had ie ook in het schap staan) puur omdat die veel verkocht worden en omdat er idd een custom firmware in kan. Maar volgens hem was de 150N minstens zo goed. Bovendien kreeg ik korting omdat hij de router 2 dagen had gebruikt, dus ik dacht dat zit wel goed...

Als er nog mensen zijn met tips ofzo dan hoor ik het uiteraard graag...
volges mij had hij em 2 dagen gebruikt,gemerkt dat ie et niet goed deed en met korting aan jou verkocht in de hoop dat je er niks van zou zeggen. Terugbrengen die hap ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:19:
[...]

Ik wilde eerste ook de wrt54g hebben (had ie ook in het schap staan) puur omdat die veel verkocht worden en omdat er idd een custom firmware in kan..
Als je die nog wilt kopen, let er dan op dat je dan de GL haalt ipv de G.
De huide G werkt niet met custom firmwares.
Pagina: 1