[Proliant] Harddisk defect.

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 12:34
goedemiddag,

Korte vraag mssn dat iemand dit zo weet.

onze proliant server had laatst een defecte harddisk.Nu pakte de spare HD het netjes over maar we kwamen er later pas achter dat er een defecte HD was.

is het mogelijk of is er een tooltje. dat een mail stuurt als er iets aan de hand is met de hardeschijven ?

grtz,

Snyder

Knowledge is my Weapon

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HP Insight Manager noemen ze dat.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 09-04-2008 13:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Gunner schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:18:
HP Insight Manager noemen ze dat.
Goed antwoord ;)

Je hebt idd Insight Manager nodig. Daarnaast heb je hiervoor een database nodig (bijv SQL of Oracle) en je zal op iedere te monitoren server SNMP moeten installeren als netwerkservice en deze naar de trap server (je insight managerb server) moeten zenden. Insight Manager kan je dan weer configureren om een mail te versturen naar een smtp adres.

Insight Manager krijg je gratis bij je server, en op iedere client zal je een client deel moeten installeren zodat je de juiste info in je manager binnen krijgt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 12:34
Heel erg bedankt. Het is bij ons niet bij de server geleverd. maar we gaan HP even vragen of we deze nog kunnen krijgen.

bedankt! :D

Knowledge is my Weapon

• asing
Snyder schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:37:
Heel erg bedankt. Het is bij ons niet bij de server geleverd. maar we gaan HP even vragen of we deze nog kunnen krijgen.

bedankt! :D
Niet nodig :+ klik!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HP Levert ook gewoon Management Agents voor die dingen die dat zonder Insight Manager doet. Dan krijg je gewoon van de server zelf een mailtje gestuurd dat er een schijf kapot is. Even bij de Downloads voor je server zoeken op hp's site.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

misschien moet je us wat meer tijd op google door brengen alvorens hier lukraak een vraag af te vuren.

• asing
mutsje schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:56:
misschien moet je us wat meer tijd op google door brengen alvorens hier lukraak een vraag af te vuren.
Niet meteen oordelen mutsje ;) Niet iedereen wordt geboren met een SmartStart CDtje in de handjes. 8) Ik bedoel dat je niet op een school kan leren hoe je zoiets opzet. Ook bij microsoft cursussen leer je enkel het woord SNMP en verder niks. Wat je nodig hebt is een ervaren collega om het van te leren, als een soort medicijnman.

Anyway, er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

asing schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:25:
[...]

Niet meteen oordelen mutsje ;) Niet iedereen wordt geboren met een SmartStart CDtje in de handjes. 8) Ik bedoel dat je niet op een school kan leren hoe je zoiets opzet. Ook bij microsoft cursussen leer je enkel het woord SNMP en verder niks. Wat je nodig hebt is een ervaren collega om het van te leren, als een soort medicijnman.

zie je mij ergens melden dat hij een domme vraag stelt?

Hij had zijn vraag beter in WSS kunnen stellen in plaats van PN&S..

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

Asteroid9

General Failure

[...]

Ach, even zoeken op HP/Compaq + hardware + alerting en je hebt dit zo gevonden.
Beetje verder zoeken en je komt de term IPMI ook wel tegen.

Daar heb je nou echt geen ervaren collega voor nodig, een beetje zelfredzaamheid mag best.
Uiteindelijk heb je dat in dit vakgebied namelijk wel nodig.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
[...]

No offence maar op Got komen de laaste tijd als voorbeeld 3000 topics per dag voorbij mbt NAT, Remote desktop, AD, Policies, wireless enz enz. Het lijkt erop dat de gemiddelde gebruiker gestopt is met nadenken en het zelf vergaren van kennis maar gewoon direct een topic opent op Got en dan bij voorkeur in het forum gedeelte waar het niet hoort.

Overigens, ik neem aan dat het een HP server betreft, wordt er altijd zo'n mooi HP Smartstart pakketje meegeleverd bij aanschaf. Als het geen HP server betreft mag je de Insight manager niet gebruiken

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 18:23

Muggie

8 pm

Saab schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:37:
[...]
knip ... Het lijkt erop dat de gemiddelde gebruiker gestopt is met nadenken en het zelf vergaren van kennis ... knip
Moest wel even lachen toen ik deze zin las, dit is natuurlijk al jaaaaaren zo ;)

Ontopic ... niet iedereen krijgt een smart start cdtje bij zijn servers ... bijvoorbeeld bij bedrijven die hun beheer hebben uitbesteedt of hun omgeving hebben laten installeren door een derde partij. Ook dan moeten de cd's er natuurlijk bij zitten maar ik heb regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval was ...

PSN: mug_8pm

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Muggie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:53:
[...]

Moest wel even lachen toen ik deze zin las, dit is natuurlijk al jaaaaaren zo ;)

Ontopic ... niet iedereen krijgt een smart start cdtje bij zijn servers ... bijvoorbeeld bij bedrijven die hun beheer hebben uitbesteedt of hun omgeving hebben laten installeren door een derde partij. Ook dan moeten de cd's er natuurlijk bij zitten maar ik heb regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval was ...
Sorry, ik blijf denken dat vroeger beter was..Maar vroeger had je dan ook geen Internet, jaja, en MOEST je wel zelf aan de slag.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• asing
Saab schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:37:
[...]
Overigens, ik neem aan dat het een HP server betreft, wordt er altijd zo'n mooi HP Smartstart pakketje meegeleverd bij aanschaf. Als het geen HP server betreft mag je de Insight manager niet gebruiken
Het pakketje werd ook al meegeleverd bij Compaq servers. Dus Proliant heeft altijd een SmartStart CD erbij. Het feit dat de CD erbij zit wil niet zeggen dat het geïnstalleerd is. Dat dien je apart te doen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het antwoord is gegeven, en ook ik ben van mening dat je best wel wat eigen inzet kunt doen door eerst zelf te zoeken naar de mogelijkheden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.