Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wanneer ik Windows Explorer open en het UNC path intyp in de adresbalk krijg ik de melding
toegang geweigerd. Wanneer ik een netwerkverbinding maak heb ik wel toegang maar als ik de drive letter dan weer intyp in de adresbalk (van de netwerkverbinding die ik zojuist heb aangemaakt) krijg ik weer de melding toegang geweigerd. De netwerkverbinding is gewoon te benaderen. Hoe kan dit?
Is dit een service die mogelijk is gedeactiveerd? Of misschien een GPO setting?

Alvast bedankt,

Mvg,

TonyMaloney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je dan in ieder geval even aangeven over welke Windows versie je het nu hebt?

Zoals je ziet is het hier wel de gewoonte om dat ook in je topictitel te zetten, dus als je dat even wil doorgeven met een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif Topic Report dan graag.

ps: groeten onder je post hoeft ook niet - je nick zien we toch al bij je post staan.

Verder:
Onder welke credentials maak je de netwerkschijf aan, en welke connecties zie je als je een
net use
geeft?

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 09-04-2008 13:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. XP PRO NL;
2. Via de "net use" commando zie je dat alle verbindingen "actief" zijn. Het is mogelijk om handmatig nieuwe verbindingen maken via de optie netwerkverbinding maken. Het is echter niet mogelijk om via Windows Explorer -> Adresbalk een netwerkverbinding op te zetten door het UNC path in te vullen, terwijl dit hetzelfde is als bij de optie netwerkverbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Doe dan eens een net use < \\machineconnectie\diejeopnieuwwilmaken > /d /y en probeer het dan nog eens?

Elke sessie die je met \\machine hebt opgezet moet je dan verbreken, want die zijn opgezet met een andere user/pass dan die je wil gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Als dit een pc is op een domein met een GPO waarin bijvoorbeeld 'start->run' uitgezet wordt kunnen dit soort fouten voorkomen. Bij een vorige klant werd via GPO een heleboel netjes dichtgezet, daarna konden bepaalde applicaties die via UNC paden opgeroepen werden niet starten. Nadat we het uitschakelen van start->run via GPO weer uitgeschakeld hadden was destijds daar het probleem opgelost (ongeveer 10 maanden geleden).

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

BeyondThunder

Lost Lightning

Kan je bij die "andere" machine (Remote Desktop)?
En kan je andersom dan wel een verbinding krijgen naar de xp bak?

Heb je naar de share en ntfs permissies gekeken?
Welke melding krijg je als je het volgende doet:

Start --> uitvoeren --> \\machineconnectie\c$ --> OK

Vraagt ie om een ww of gelijk toegang geweigerd?
Als je dat laatste krijgt (De verbinding is dan al gebruik met andere credentials) dan moet je inderdaad even met <net use /d naamverbining> die verbinding weggooien en het dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Start -> Uitvoeren is via een GPO uitgeschakeld. Ik denk dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Kun je dan wel via de rest van het startmenu (buroaccessoires) een commandprompt open trekken om het daarin in te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

BeyondThunder

Lost Lightning

Of een bat/cmd bestandje plaatsje op het bureaublad en daar inzetten cmd.exe?
Pagina: 1