Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 java clients op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Ik ben helaas geen programmeur, maar we hebben ze bij ons wel in dienst.

Nu is het zo dat wij met veel java applicaties werken en doorgaans geeft dat ook geen problemen.

Echter er is een programma dat werkt op versie 1.4 en deze versie is te oud voor de andere applicaties, deze hebben namelijk 5.0 min. nodig.

Nu wou ik graag weten wil is er een mogelijkheid om beide clients gelijktijdig te gebruiken, zo op een manier zodat ik ook kan aangeven welke client op welke applicatie moet draaien.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op Google heb ik al lopen zoeken en ik kwam er niet uit, wel las ik dat er een speciale IBM versie was die zowel de oude applicaties als de nieuwe applicaties gelijktijdig kon laten draaien, echter is dat er alleen voor de Linux (server) omgeving en niet zo zeer voor de windows omgeving.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misschien dat jullie me op de goede weg kunnen helpen.

Groetjes,
Marcel

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Dus applicaties die op 1.4 draaien, kunnen niet overweg met 5.0?
Heb je al getest?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Een programma geschreven onder 1.4 moet (normaal gezien) probleemloos werken onder versie 5
Dus heb je al eens geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door DaRKie op 09-04-2008 13:06 ]

Verwijderd

in theorie zou je altijd nog minstens 1 versie hoger moeten kunnen gaan als waar het voor ontwikkeld is.

Java applicaties draaien niet direct op het Operating System, maar in een Virtual Machine. Deze kun je op windows meestal vinden in de C:/Program Files/java folder.
Wanneer je de applicaties opstart via java webstart kan de serverbeheerder in de jnlp opgeven in welke virtual machine de applicatie moet draaien.

Hoewel je prima meerdere applicaties in dezelfde virtual machine instance kan draaien, wordt er meestal gewoon bij iedere applicatie opnieuw een instantie van de java virtual machine opgestart.

Wanneer je de applicatie opstart via de console/het dos promptje, bijvb. door java -jar c:/path/to/myApplication.jar kun je ook opgeven welke virtual machine je precies wil gebruiken. Hoe? zie java -? en daar staat wat je allemaal kunt meegeven voor een parameters. Ik geloof dat je met -vm de versie kan meegeven en met -version kun je meen ik zien wat momenteel de default versie is.

Overigens zou elke java programmeur je dit moeten kunnen vertellen.
Verder kun je altijd bij oudere java-versies. Zelfs 1.0, neemt alleen wat extra ruimte op je harde schijf in beslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 13:26 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Theoretisch gezien moet de 1.4 implementatie het gewoon doen onder 5.0. De vraag is echter vaak of de leverancier daar wel support voor levert.

Verder is het zeker wel mogelijk om twee verschillende versies van de runtime engine geinstalleerd te hebben en naast elkaar te gebruiken. Het kost echter wel enig instelwerk en het is niet aan te raden om hiermee de gebruiker op te zadelen.

In het kort: Is het een controled enviroment (als je, jullie zijn er de baas over) dan zou ik verschillende versies draaien. Is het een aan de gebruikers geleverde applicatie die in de gebruikersomgeving draait, test dan of de 1.4 applicatie ook met nieuwere JVM's overweg kan..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:19:
Theoretisch gezien moet de 1.4 implementatie het gewoon doen onder 5.0. De vraag is echter vaak of de leverancier daar wel support voor levert.

Verder is het zeker wel mogelijk om twee verschillende versies van de runtime engine geinstalleerd te hebben en naast elkaar te gebruiken. Het kost echter wel enig instelwerk en het is niet aan te raden om hiermee de gebruiker op te zadelen.

In het kort: Is het een controled enviroment (als je, jullie zijn er de baas over) dan zou ik verschillende versies draaien. Is het een aan de gebruikers geleverde applicatie die in de gebruikersomgeving draait, test dan of de 1.4 applicatie ook met nieuwere JVM's overweg kan..
Daarom is java webstart wel handig, je kan in je jnlp een specifieke jvm-versie opgeven met een link naar een auto-download van die specifieke jvm, mocht de klant niet de juiste jvm hebben. Voorwaarde is wel dat de gebruiker minimaal 1.4 of hoger al heeft, want anders is er geen tool aanwezig die java webstart kan begrijpen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39
Alleen jammer dat Java webstart iig door Sun niet geleverd wordt voor 64-bits platforms. :(

Verder: wat is er op tegen meerdere JREs te installeren?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 10:50
Is het voor java applets in de browser of voor standalone applicaties? Voor het laatste kan je gewoon de java.exe uit de install directory gebruiken van de betreffende JRE/JDK. Maar in principe (zoals al gezegd) zou java 5 of 6 ook gewoon 1.4 applicaties moeten kunnen draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door paulh op 18-04-2008 20:50 . Reden: typo ]

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04

Robtimus

me Robtimus no like you

Tenzij er gebruik gemaakt wordt van classes die niet in de API zitten maar wel in de libraries. Deze zitten meestal in packages die beginnen met sun of com.sun. Ik heb dat helaas te vaak gezien; ik heb zelfs een applicatie meegemaakt die het alleen doet in Java 1.4.2_08. Zelfs 1.4.2_10 sloopte het programma.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
paulh schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:55:
Is het voor java applets in de browser of voor standalone applicaties? Voor het laatste kan je gewoon de java.exe uit de install directory gebruiken van de betreffende JRE/JDK. Maar in prince (zoals al gezegd) zou java 5 of 6 ook gewoon 1.4 applicaties moeten kunnen draaien.
Het is voor standalone applicaties we hebben er namelijk 2

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
En heb je ze nu al eens geprobeerd op Java5/6 te runnen?
Pagina: 1