Hallo allemaal. Ik heb even een vraag want ik word er gek van! We zijn net overgestapt op glasvezel. (Had voorheen chello) Rechtstreeks via de modem kan ik gewoon internetten maar ik wilde graag dat mn router het internetverkeer weer gaat verdelen. Alleen ik krijg via de router geen verbinding en kan ook niet inloggen op de router om hem terug te zetten op de fabrieksinstellingen. CMD ipconfig/release en flushdns al geprobeerd maar mag niet baten. Ik kom dus gewoon niet in mn router om factory defaults te herstellen! Dat lukte wel toen het nog op de chello modem aangesloten was om in te loggen op de router. Gebruik V4 als het goed is. 2 minuten resetknop indrukken helpt ook niet. Iemand een idee?
De WRT staat nu nog ingesteld op de verbinding van Chello. Had je een vast IP adres ingevuld om hem te bereiken?
De resetknop zou wel moeten werken, 15seconden inhouden terwijl het apparaat aanstaat moet voldoende zijn.
De resetknop zou wel moeten werken, 15seconden inhouden terwijl het apparaat aanstaat moet voldoende zijn.
reset knop ingedrukt houden terwijl je de stroomstekker er in steekt, en nog even 30 seconden vasthouden. Wachten totdat de de powerled is uitgeknippert (blijft die maar knipperen, dan zit die vast in de bootloader). Is de router opgestart (dus een continu brandende powerled) dan moet je doodeenvoudig via http://192.168.1.1 in de router kunnen komen.
De router hoef je waarschijnlijk niet eens in te stellen daarna, standaard staat het ding op dhcp.
Wat voor snelheid is je internetverbinding eigenlijk? Als je een 100mbit verbinding hebt kan je beter een nieuwe router kopen. de linksys haalt niet veel meer dan 30mbit.
De router hoef je waarschijnlijk niet eens in te stellen daarna, standaard staat het ding op dhcp.
Wat voor snelheid is je internetverbinding eigenlijk? Als je een 100mbit verbinding hebt kan je beter een nieuwe router kopen. de linksys haalt niet veel meer dan 30mbit.
haha, ik klikte erop en nu zit ik in zijn router!job schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:26:
dan moet je doodeenvoudig via http://192.168.1.1 in de router kunnen komen.
I'm not as think as you stoned I am
grappemaker.WooK schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:30:
[...]
haha, ik klikte erop en nu zit ik in zijn router!
Ok bedankt hij werkt weer! Is die wrt maar 30 mbit ja ? Dan moet ik sowieso even een nieuwe regelen 
Edit: Heb het even opgezocht. Is 54MBPS maar inderdaad. Weet iemand hier of je een router aan een andere router kan koppelen zodat je die dan kan gebruiken voor wireless verkeer? Op de modem zitten gewoon 4 aansluitingen voor utp kabels. Alleen mn nintendo wii en één pc staan draadloos aangesloten. De rest is vast.
Edit: Heb het even opgezocht. Is 54MBPS maar inderdaad. Weet iemand hier of je een router aan een andere router kan koppelen zodat je die dan kan gebruiken voor wireless verkeer? Op de modem zitten gewoon 4 aansluitingen voor utp kabels. Alleen mn nintendo wii en één pc staan draadloos aangesloten. De rest is vast.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 12:42 ]
Hebben jullie 1 april gemist ofzoVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:34:
Ok bedankt hij werkt weer! Is die wrt maar 30 mbit ja ? Dan moet ik sowieso even een nieuwe regelen
De WRT54G is 54Mbps.
Het G - netwerk ondersteunt niet meer. Als je een snellere router wil moet je is een N - netwerk router nemen
Het veel snellere broertje van de WRT54G welke vorig jaar is geintroduceert:
WRT150N: Maximaal 12 keer sneller dan Wireless-G, maar werkt ook prima met Wireless-G- en Wireless-B-apparaten
[ Voor 52% gewijzigd door Emiel1984 op 09-04-2008 12:48 ]
[LTS][MTS][HTS]
Draadloos ja, maar de wanpoort haalt dat niet. Job had over de snelheid via draad naar internetEmiel1984 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:41:
[...]
Hebben jullie 1 april gemist ofzo...
De WRT54G is 54Mbps.
De draadloze doorvoer snelheid jahGoldenBatt schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:43:
[...]
Draadloos ja, maar de wanpoort haalt dat niet. Job had over de snelheid via draad naar internet
Maar de router kan maximaal 30mbit door ze wanpoort halen.
Weet iemand hier of je een router aan een gebruikerspoort van je modem kan koppelen zodat je die dan kan gebruiken voor wireless verkeer? Op de modem zitten gewoon 4 aansluitingen voor utp kabels en die zijn wel 100 mbps mag ik aannemen... Alleen mn nintendo wii en één pc staan draadloos aangesloten. De rest is vast.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 12:45 ]
TuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:44:
Weet iemand hier of je een router aan een gebruikerspoort van je modem kan koppelen zodat je die dan kan gebruiken voor wireless verkeer? Op de modem zitten gewoon 4 aansluitingen voor utp kabels. Alleen mn nintendo wii en één pc staan draadloos aangesloten. De rest is vast.
Zet de DHCP server uit en gebruik je router als accespoint.
Staan genoeg topic's over in GoT
En over deze kwestie:Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:44:
Weet iemand hier of je een router aan een gebruikerspoort van je modem kan koppelen zodat je die dan kan gebruiken voor wireless verkeer? Op de modem zitten gewoon 4 aansluitingen voor utp kabels en die zijn wel 100 mbps mag ik aannemen... Alleen mn nintendo wii en één pc staan draadloos aangesloten. De rest is vast.
Op de router zitten 5 poorten.
1x Wan
4x Lan
De LAN kant kan 100mbps doorsturen naar de andere LAN poorten.
Aleen de WAN kant is ook wel een 10/100 aansluiting maar die kan maar maximaal 30Mbit doorsturen.
(en de draadloos natuurlijk maar maximaal 54mbps)
Het is grappenmaker
Achja, ik heb destijds vwo examen oude spelling gedaan.WooK schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:08:
Het is grappenmaker
Toen was het nog grappemaker, net als miereneuker.
Klopt, inderdaad ja. Had ik beter aan moeten geven.GoldenBatt schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:43:
Draadloos ja, maar de wanpoort haalt dat niet. Job had over de snelheid via draad naar internet
Bedankt voor de aanvulling.
Ah, je bent zo'n figuur die z'n bier liever nog uit houten kratjes drinkt. Zuurpruimjob schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:38:
[...]
Achja, ik heb destijds vwo examen oude spelling gedaan.
Toen was het nog grappemaker, net als miereneuker.
WooK schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:04:
[...]
Ah, je bent zo'n figuur die z'n bier liever nog uit houten kratjes drinkt. Zuurpruim
Pagina: 1