Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] meerdere users verwijderen uit database

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Hallo,

Ik heb een database met daarin meer dan 500 nieuwsbrief abonnees die verwijderd moeten worden omdat de mail adressen niet meer bestaan.
Deze mail adressen heb ik in een tekst document kunnen zetten en nu zoek ik een commando die ik los kan laten waarmee die specifieke users worden verwijderd.

In totaal heb ik 3000 nieuwsbrief abonnees en de rest moet natuurlijk blijven bestaan. De users bevinden zich in het tabel ajacoom_subscribers. Waarschijnlijk kan ik een tekst document maken waarin ik voor alle users apart een commando geef om ze te verwijderen. Echter heb ik praktisch geen kennis van databases en weet dus niet welk commando ik hiervoor moet nemen. Ik gok op iets van dump, maar weet het niet zeker.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
Google gebruiken?? http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

@hieronder: Inderdaad, niet goed gelezen 8)7

Met een programma als Notepad++ kan je makkelijk een macro maken die iets voor en achter het email adres plakt en dat sql script uitvoeren op de database.

[ Voor 44% gewijzigd door urk_forever op 09-04-2008 12:21 ]

Hail to the king baby!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je de topicstart gelezen had zag je dat het om records uit een tabel gaat, niet létterlijk users van de database.

Het commando wat je zoekt is DELETE. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57
het zal zo iets worden:
DELETE FROM ajacoom_subscribers WHERE emailadres = '$emailadres';

Hoe je meerdere records in 1x verwijderd weet ik ook niet ... Ik doe dit soort dingen altijd in PHP met een while-loop.

//update: natuurlijk wel eerst een backup maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door magiel op 09-04-2008 12:17 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SQL:
1
2
DELETE FROM ajacoom_subscribers
WHERE emailadres in ('jan@hotmail.com', 'piet@hotmail.com', ..., 'klaas@hotmail.com');

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Ontzettend bedankt voor alle info. Je wilt niet weten hoeveel tijd dat scheelt met handmatig verwijderen. Ik ga bovenstaande optie vanavond proberen, na een backup natuurlijk :)

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat je ook kunt doen is de emailadressen eerst in een nieuwe tabel zetten en vervolgens met een subquery deze ophalen. Je kunt met behulp van phpMyAdmin bijvoorbeeld Excel sheets importeren. Wanneer je alle emailadressen in één kolom van Excel zet, deze importeert in een nieuwe tabel email_addresses met kolom email_address, dan kun je eenvoudig:
SQL:
1
2
DELETE FROM ajacoom_subscribers 
WHERE emailadres in (SELECT email_address FROM email_addresses);

De kans op fouten in de lijst met te controleren emailadressen lijkt me zo iets kleiner. (Één komma verkeerd...)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1