Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48
In mijn queeste voor de lichtste en meest responsieve Windows, kwam ik recentelijk Windows FLP tegen. Op het eerste gezicht lijkt dit prima te werken voor 99% van alle PC's die nu een standaard-XP draaien.

Ik ben echter op zoek naar de volgende antwoorden:
1. Wat zijn de nadelen van het draaien van Windows XP op een Centrino laptp?
2. Krijg je er betere responsiviteit en stabiliteit voor terug?

Op internet wordt vooral gekeken naar echt oude computers, maar ik wil het voor redelijk recente hardware gebruiken, die bijna Vista Capable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Is het uberhaupt wel interessant om FLP te draaien op een 2-jaar oude Laptop? 2-jaar noem ik namelijk geen Legacy hardware en dus denk ik dat je tussen XP en FLP erg weinig verschil gaat merken. Kan er natuurlijk naast zitten want ik heb zelf nooit FLP gedraaid maar ik zou zelf gewoon voor standaard XP gaan.

Edit: Was ik nog vergeten te vragen; Wat is de reden dat je FLP wil draaien op niet-Legacy hardware?

[ Voor 15% gewijzigd door UTwizard op 09-04-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48
UTwizard schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:07:
Is het uberhaupt wel interessant om FLP te draaien op een 2-jaar oude Laptop? 2-jaar noem ik namelijk geen Legacy hardware en dus denk ik dat je tussen XP en FLP erg weinig verschil gaat merken. Kan er natuurlijk naast zitten want ik heb zelf nooit FLP gedraaid maar ik zou gewoon voor standaard XP gaan.
Er zijn wat zinloze XP dingen uitgehaald (ik geloof iets van joysticksupport en outlook express), dus dat is een voordeel. En lichter is beter....

Reden: minder resourcegebruik, de PC heeft maar 512Mb
Reden2: omdat het kan :P

Interessante review:http://www.bill-mcminn.com/techreview/winflp.html

[ Voor 11% gewijzigd door M_V op 09-04-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
FLP is gewoon een versie van windows welke eigenlijk bestemd is voor het thin-client gebruik. Ik kan je uit eigen ervaringen vertellen dat er vrij weinig beter is aan FLP dan aan een XP versie welke een klein beetje uitgekleed is met behulp van nlite!

Probeer anders eens TinyXP. Moet je maar googlen, is volgens mij niet geheel de bedoeling om het erover te hebben hier. Succes!