Toon posts:

PC als netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Je pc kan je als veel dingen gebruiken, maar kan je je pc ook als draadloze modem gebruiken als er een wifi stick op zit?

Dat ik bijv. met mijn ipod touch kan internetten met wifi verbinding van mijn pc?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:48:
Hoi,

Je pc kan je als veel dingen gebruiken, maar kan je je pc ook als draadloze modem gebruiken als er een wifi stick op zit?

Dat ik bijv. met mijn ipod touch kan internetten met wifi verbinding van mijn pc?
ja

Strava | AP | IP | AW

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Je kunt je computer gebruiken als draadloos accesspoint inderdaad.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Bij sommigen van die sticks zit software bij om hem als accespoint te laten vungeren ja. Vraag gewoon in de winkel of de bterffende stick die je wilt kopen dat kan of kijk op de pagina van de betreffende fabrikant. Nadeel je pc moet aanstaan anders werkt het niet.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je een wireless kaart hebt met de RaLink 2500 chipset (dat zijn deze), kun je met het tooltje SoftAP je kaart instellen als access point.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het stick dat bij mijn Acer pc was meegeleverd....hoe kom ik erachter wat de exacte naam is... kan er p internet niks over vinden! (het is geen usb stick, maar een lange stick die je in de netwerkkaart draait)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:48 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:43:
Het stick dat bij mijn Acer pc was meegeleverd....hoe kom ik erachter wat de exacte naam is... kan er p internet niks over vinden! (het is geen usb stick, maar een lange stick die je in de netwerkkaart draait)
Is het een PCI kaart model (kast moet open om te verwijderen, maak kast open en ga op zoek naar type nummers)
of is het een PC_Card (kan in en uit kast getrokken worden).

Ook zou je bij computer-eigenschappen/beheer devicemanager oid oko moeten kunnen zien wat voor hardware het is?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:55:
[...]

Is het een PCI kaart model (kast moet open om te verwijderen, maak kast open en ga op zoek naar type nummers)
of is het een PC_Card (kan in en uit kast getrokken worden).

Ook zou je bij computer-eigenschappen/beheer devicemanager oid oko moeten kunnen zien wat voor hardware het is?
Er staan 2 netwerkadapters:
Realtek 8185 Extensible 802.11b/g-draadloos apparaat
En
Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Waarschijnlijk zit mijn netwerkkabel in de Marvell Yukon en de Antennetje in de Realtek!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik nu verdergaan? Welke programma heb ik nodig....?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wat jij moet zoeken is AD HOC .

Zoek maar is op voor google.
AD HOC with ICS

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 22-04-2008 12:31 ]

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:43:
(het is geen usb stick, maar een lange stick die je in de netwerkkaart draait)
Ik volg het even niet meer...
Je bedoelt dat het een antenne is...?

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Realtek 8185 Extensible 802.11b/g-draadloos apparaat is de winnaar!

En inderdaad nu op ICS (internet connection sharing) zoeken samen met Ad Hoc (een netwerkje tussen twee computers, is opgenomen in de WIFI standaard voor dit soort gevallen).
Als het echt niet werkt kan je gaan kijken of je je kaart in access point modus kan krijgen maar ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
AKA_ACE schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:47:
[...]

Ik volg het even niet meer...
Je bedoelt dat het een antenne is...?
Jah het is een antennetje....

Ik heb ff op google zitten zoeken, maar begrijp ff niks van die AD hoc?? Is er geen software die ik kan gebruiken??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 14:00 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
GoT is geen helpdesk je moet zelf ook dingen zoeken.

Ga maar is zoeken wat adhoc en ICS is.
dan begrjip je waarschijnlijk wel wat er gedaan moet worden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heren, houden we het even rustig..

Meneer de topic starter:
Waar u naar zoekt is het zogeheten Internet Connection Sharing i.c.m. een Adhoc netwerk.

Een adhoc netwerk is een Peer-to-peer netwerk tussen 2 wireless devices. Check: http://nl.wikipedia.org/wiki/adhoc

Internet Connection Sharing (ICS) is een methode van Microsoft om je Internet verbinding te delen met een ander netwerk.

Hierover vind je voldoende met [Google=ICS adhoc]
Of met de [search=ics adhoc]

Verder hebben bovenstaande heren wel gelijk, we verwachten wel wat meer eigen inzet van de gebruikers hier op GoT. We zijn geen helpdesk waar je je vragen kan dumpen :)

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.