Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:51
Ik heb waarschijnlijk een simpele vraag:

Ik woon hier in een studentenflat en we willen hier een netwerkshare hebben.
Zo gezegd zo gedaan en ik heb nu een share van 3 TB draaien (op windows XP)

Nu heb ik een aantal gebruikers aangemaakt en op die share deze 3 gebruikers rechten gegeven.

Het vervelende is dat er kennelijk maar 1 gebruiker tegelijk gebruik van kan maken, zodra de tweede gebruiker verbinding wil maken krijgt hij de melding:

Afbeeldingslocatie: http://maartenvansoest.nl/naamloos.JPG

Hoe kan ik dit oplossen zodat we tegelijk verbinding kunnen maken?
(windows 2003?)

[ Voor 7% gewijzigd door procyon op 09-04-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23
Heb je bij het tabblad Delen op de map een maximaal aantal gebruikers ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Toegestaande verbindingen op 1 gezet i.p.v. bv. 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
hmm ik denk het niet, ik had aanstaan "maximaal aantal gebruikers", heb het nu gespecificeerd op 5 gebruikers, wellicht is dat de oplossing. kan het nu niet testen maar zal het hier wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Weet dat het niet helemaal ontopic is, maar waarom heb je gekozen voor Windows XP ?
Naast de server versies zou je ook beter voor een opensource oplossing kunnen kiezen, in ieder geval al uit oogpunt van performance.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
lier schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:37:
Weet dat het niet helemaal ontopic is, maar waarom heb je gekozen voor Windows XP ?
Naast de server versies zou je ook beter voor een opensource oplossing kunnen kiezen, in ieder geval al uit oogpunt van performance.
misschien wel ja, maar het zit allemaal in mijn HTPC, deze staat namelijk altijd aan.
Heb er MediaPortal op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Weet niet of dit dezelfde melding is (ben engelse XP gewend), maar is dit niet de melding die je krijgt als vanaf 1 enkele PC meerdere malen probeert dezelfde share te connecten, maar met andere user?

Als je deze melding krijgt, kijk dan eens met NET USE in command prompt of dezelfde share (of een andere share op dezelfde server) al geconnect is?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Correct ^^ :)

Waarschijnlijk omdat de PC waarop de melding verschijnt de netwerkverbindingen naar de shares bij het opstarten / inloggen automagisch herstelt, daarvoor worden de normale Windows credentials voor gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1