Prioriteit
Zeer laag (aka mierenneuken.
)
Wat is er mis
Na de prioriteit bekend te hebben gemaakt nu het probleem. Onlangs is ingevoerd dat je productreviews kan beoordelen. Een paar dagen geleden heb ik weer eens een review gemaakt en ik zag (tot mijn grote blijdschap) dat een aantal mede-tweakers mij reviews (inclusief de oudere) hoog hebben geoordeeld. Hierdoor heb ik een flinke karma boost gekregen.
Echter nu komt het "probleem": in mijn Karmagrafiek staat nu een enorme piek van zo'n 6500 karma. Dit klopt ten eerste niet echt, want ik heb nu zo'n 19000 karma en 6500 daar van af trekken geeft: 12500 karma. Voor de karma boost had ik al zeker zo'n 17000 karma. Dus dit klopt niet helemaal. Ik vermoed dat de reviews + de beoordelingen worden gecombineerd en op de dag dat de beoordelingen worden gegeven worden ze weergegeven in je grafiek. Verder is het zo (en dit is wel heel subjectief) dat mijn (grijze) dag grafiek nu enorm vervormt is door deze ene piek (ik denk niet dat ik ooit weer eens 6500 of meer karma in één dag kan krijgen...
), de y-as is nu namelijk heel groot. Tot slot, suggereert deze piek alsof ik enorm veel heb gedaan op die die dag, wat eigenlijk dus niet helemaal waar is. Dit kan leiden tot verkeerde gedachtes bij users/bezoekers. Bijvoorbeeld van "Wat een übernerd zeg...", wat ik dus eigenlijk wel zou willen voorkomen. 
Mogelijk oplossing
Misschien is het een oplossing om de karma wordt bijgeteld op bij de dag dat men een review (voor het eerst, dus niet de updates) heeft geplaatst? Zo voorkom je gedeeltelijk dat ik (en anderen?) nu een enorme piek heb. En zonder de piek wordt de y-as van de dagkarma grafiek weer wat minder groot.
Zeer laag (aka mierenneuken.
Wat is er mis
Na de prioriteit bekend te hebben gemaakt nu het probleem. Onlangs is ingevoerd dat je productreviews kan beoordelen. Een paar dagen geleden heb ik weer eens een review gemaakt en ik zag (tot mijn grote blijdschap) dat een aantal mede-tweakers mij reviews (inclusief de oudere) hoog hebben geoordeeld. Hierdoor heb ik een flinke karma boost gekregen.
Mogelijk oplossing
Misschien is het een oplossing om de karma wordt bijgeteld op bij de dag dat men een review (voor het eerst, dus niet de updates) heeft geplaatst? Zo voorkom je gedeeltelijk dat ik (en anderen?) nu een enorme piek heb. En zonder de piek wordt de y-as van de dagkarma grafiek weer wat minder groot.
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 09-04-2008 11:31 ]