[iPhone] Certificaat importeren in Safari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 12:46
Om toegang te krijgen tot een website is het noodzakelijk een browser certificaat te installeren (SSL client authenticatie). Ik heb zitten zoeken hoe ik dat kan doen op een iPhone maar dit niet kunnen vinden. Ik krijg alleen veel resultaten terug over SSL i.c.m. mail en over SSL beveiligde websites (die wel gewoon werken), maar nergens hoe je een certificaat in Safari op de iPhone krijgt zodat je jezelf kan authenticeren naar de website toe.

Iemand een idee of is het gewoonweg niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 07:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik gok dat je authenticatie als client wilt doen, zo niet, dan mag e het eerste stuk overslaan.
je zal een pkcs12 (.pfx, of .p12) bestand moeten importeren. Op OSX gebeurt dat via de key chain.
Een certificaat krijg je vaak van degene die de website met een client certificaten beveiligd. veelal worden die via de (normale) browser opgehaald en geinstalleerd. Je zou eens kunnen kijken of de iPhone x509v3 compliant is en of het ook client certificaten ondersteund.

Als je alleen SSL bedoelt, dan zal je het root certificaat (en evt. intermediate certificaten) moeten importeren. In het geval van een self-sogned certificaat zal je die moeten importeren/installeren (pkcs7, cer, der encoded certificaten).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 12:46
Er is voor zover ik weet dus geen keychain achtig iets voor de iPhone. Het .p12/.pem/.p7b bestand openen in Safari op de iPhone werkt ook niet (ik krijg gewoon de inhoud van het bestand te zien in het browser venster). Het lijkt er dus op dat het niet gaat werken....