Linux boot niet op laptop op accu.

Pagina: 1
Acties:

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik heb al diverse distro's (ubuntu 7.1, 8.04, fedora 8, opensuse 10.3) live cd's geprobeerd te booten op mijn laptop, maar zodra deze op de accu zit start linux gewoon niet op. Hij hangt zichzelf op een willekeurig punt op. De ene keer na het configureren van netwerk adapter, de andere keer op een ander punt. De ene keer laat ie alleen een knipperend streepje zien, de andere keer blijft ie hangen op het laadbalkje van ubuntu. Zodra ik de laptop aan de oplader hang, start hij gewoon door.

De accu heb ik los gehad en daarna er weer op, maar nog steeds hetzelfde probleem. Wlan is met schakelaar uit te zetten, maar dat maakt ook geen verschil, Linux installeren maakt ook helemaal niets uit, hij blijft weigeren om te starten op accu.

Het gaat in dit geval om een Toshiba L30-10T die het volgens het laptoptestingteam van ubuntu zou moeten werken.

Waar ligt dit aan en belangrijker, wat kan ik eraan doen zodat ik er wel linux op kan draaien?

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Misschien een probleem met de powermanagementsoftware? Probeer eens met draad op te starten en dan wat settings daar te wijzigen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat gaat niet werken met live-cd's..
Probeer eens op te starten vanaf een live-cd met acpi off. Als ie volgens het laptoptestingteam trouwens werkt, waarom dan niet proberen te installeren met draad, en dan kijken of de installatie wel boot op alleen de accu?

[ Voor 46% gewijzigd door MaximusTG op 09-04-2008 10:06 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Ophidian
MaximusTG schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:04:
Dat gaat niet werken met live-cd's..
Probeer eens op te starten vanaf een live-cd met acpi off. Als ie volgens het laptoptestingteam trouwens werkt, waarom dan niet proberen te installeren met draad, en dan kijken of de installatie wel boot op alleen de accu?
ACPI-off ga ik proberen! Na installatie boot ie nog steeds niet op accu. De installatie van 8.04 blijft de powermanagement alleen maar hangen, dus daar heb ik nog niets in kunnen proberen.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Ophidian
Om de een of andere vage reden boot hij nu wel van accu op. De live cd heb ik gewoon gestart en een hele tijd laten wachten waarna hij uiteindelijk wel doorstartte. Nu staat ubuntu 7.1 op mijn laptop en het werkt heerlijk!

Heb nog geen boot-screen, maar dat los ik zo nog wel even op. Verder doet bij mij het geluid het wel in tegenstelling tot wat op de site van het laptoptestingteam staat!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

* BarthezZ zwaait naar Ophidian

Dat het zolang duren heeft toch iets met power management en het terugklokken van de cpu ed. te maken, een oplossing heb ik helaas niet maar het probleem ben ik ook tegen gekomen op een andere laptop.
Pagina: 1