Toon posts:

Stereo probleem met Technics SU-V660

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en totaal niet technisch en hoop hiet te weten te komen of het nog de moeite is om mijn Technics versterker te laten repareren.

Het volgende is aan de hand:

Als ik mijn twee speakers aansluit op mijn versterker (A uitgang), klinkt het rechter kanaal een stuk harder en beter. Als ik de B- uitgang gebruik (er kunnen meer dan 2 speakers op aangesloten worden) is het precies hetzelfde, dus wederom het rechter kanaal harder en beter qua sound. Ik dacht eerst dat het aan mijn gehele linker uitgang (A en B ) lag, maar als ik met mij koptelefoon luister is het rechter kanaal ook harder. Dit betekent volgens mij dat het niet aan de speaker uitgang van de vertsterker ligt, maar aan iets anders. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit simpel (lees niet te duur) op te lossen zou kunnen zijn.

alvast bedankt!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

Oceria

I've been in between....

Het betekent dat er een probleem is in de voorversterker van je amp. Ik denk zelf dat er iets in de ingangstrap kapot is, maar het kan ook simpel een vuile volume potmeter zijn. Afhankelijk van de aanschafprijs en emotionele waarde kun je overwegen of het reparabel is.

Hoe dan ook, reparatie zal je al snel op 80 tot 150 euro komen te staan, aangezien er onderdelen schoongemaakt, dan wel vervangen moeten worden. Misschien dat je een technische buurman hebt, die eventjes voor je wil kijken of hij er iets aan kan doen?

Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Iemand in de buurt van Hoorn (verder mag ook) die dit voor me zou kunnen checken/ repareren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff wat lopen proberen en heb gemerkt dat het kanaal soms goed terug komt als ik met de volume knop speel, dus snel heen en weer beweeg. Hoe kan een volume knop nu invloed hebben op het wel of niet doen van een van de kanalen? Of heeft het misschien een andere oorzaak?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Probeer eens wat contactspray in alle knoppen en potmeters (behalve de aan-/uit-knop) te spuiten. Doe ik ook altijd en het werkt perfect ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:00:
Ik heb nog ff wat lopen proberen en heb gemerkt dat het kanaal soms goed terug komt als ik met de volume knop speel, dus snel heen en weer beweeg. Hoe kan een volume knop nu invloed hebben op het wel of niet doen van een van de kanalen? Of heeft het misschien een andere oorzaak?
standaard gevalletje vuile potmeter / contacten dus. Even een busje WD40 halen voor 3 euro. Goed lezen hoe te gebruiken en opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik ga het proberen. Ik snap alleen niet waarom het slechts 1 kanaal betreft, de volume knop werkt toch voor beide kanalen?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:44
Dan issie maar een klein beetje vuil ipv helemaal vuil :?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:10:
thnx, ik ga het proberen. Ik snap alleen niet waarom het slechts 1 kanaal betreft, de volume knop werkt toch voor beide kanalen?
Een volumeknop bestaat uit twee potmeters op één as.

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:42:
[...]

Een volumeknop bestaat uit twee potmeters op één as.
ah duidelijk, bedankt voor je antwoord
Pagina: 1