Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE7 + Opera 9.27] AJAX/JavaScript probleem bij 1 site

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 14:13
Ik heb hier een interne website (die ik dus helaas niet aan jullie kan geven) die niet werkt op mijn PC (Vista X64) in zowel IE7 als Opera 9.27. Dit heeft echter wel perfect gewerkt. Nu is er van deze site ook een 'kopie' (er draaien dezelfde script e.d. op) die op een andere server draait. Deze werkt wel prima. Ik krijg foutmeldingen op de javascript/ajax als ik de webpagina laad. Het gekke is dat dit probleem in zowel IE7 als in Opera voorkomt, terwijl dit niet het geval was.

Ik heb van beide browsers de cache al leeg gegooid, de cookies weggegooid etc... maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de veiligheid instellinge van IE7 nagekeken en heb alles op volle rechten gezet voor deze site, maar het mag nog steeds niet baten.

Het is een website waarvan ik de code kan inzien (het wordt hier intern ontwikkeld). En het lijkt dat beide browsers crashen op het inladen van bepaalde .js bestanden. Ik snap alleen niet hoe dit kan. Als ik mijn laptop gebruik (Vista X32) met ook IE7 en Opera op dezelfde internetverbinding of zelfde netwerk kabeltje, is er niets aan de hand. Daardoor krijg ik niet het vermoeden dat de server mij blokt o.i.d. Ik ben ook de enige met dit probleem wat ik dus eerst niet had.

Kan iemand mij misschien helpen bij het vinden van een oplossing? Thnx _/-\o_

• ygma!l
Anybody?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien iets met serverinstellingen o.i.d.? Zit er een database achter? Werkt het in Firefox wel? Kun je debuggen met b.v. Firebug. Wat voor JS fouten krijg je? Worden alle scripts wel ingeladen. enz enz....

Het kan van alles zijn. Je moet echt zelf gaan debuggen en meer info geven. Zo kunnen 'we' er niks mee.

• ygma!l
Ok, heb een blik geworpen in de error console van Opera. Deze geeft een aantal foutmeldingen die er allemaal er als volgt uitzien:

"JavaScript - *het internet adres*"
"Inline script compilation"
"Syntax error while loading: line 1 of linked script at *het .js bestand*"
"<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en"

Zo'n foutmelding geeft hij voor elk gebruikt .js bestand. Vervolgens komen er andere erros, maar deze zijn duidelijk te verklaren, omdat hij dingen mist uit de .js bestanden.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

al geprobeerd de java versie te updaten (of komt het door een update?)
1.6 update 5 is al uit

Ook updates van Opera en IE geprobeerd of juist verwijderd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:59:
al geprobeerd de java versie te updaten (of komt het door een update?)
1.6 update 5 is al uit
Java is wat anders dan Javascript.

• ygma!l
Ik heb de nieuwste JAVA versie al geinstalleerd. Ook zijn zowel Opera als IE7 volledig up-to-date.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Noork, misschien hangt het samen?

@ ygma!l komt het door een update van Opera en/of IE7 dat de site niet meer werkt?
En wat als je een oudere versie van Opera probeert, of juist een nieuwere (ook al heb je hem geüpdate, miss is een clean install de optie)
en kan je Firefox niet proberen? 2.0.0.13 of de nieuwste beta 3b5
En anders meuk: Microsoft Internet Explorer 8 beta 1

• ygma!l
Zojuist de nieuwste firefox 2 geinstalleerd. Ook hierin dezelfde foutmeldingen als in Opera. Heel vreemd... :S

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

en in de beta? die doet het beter en sneller dan FF2 (vind ik)

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ygma!l schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:56:
"JavaScript - *het internet adres*"
"Inline script compilation"
"Syntax error while loading: line 1 of linked script at *het .js bestand*"
"<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en"
Wat voor bericht krijg je te zien als je een van de .js bestanden opent in je browser? (Dus adres van het js bestand in de adres balk)

Want die doctype geeft aan dat er een HTML pagina (met een eventuele HTTP Error) wordt gestuurd.
Pagina: 1