[10.5] Grafische problemen

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Ik heb sinds het uitkomen van leopard last van allerlei rare grafische foutjes. Ook heb ik heeeel afentoe dat osx helemaal lijkt te hangen en dat ik alleen de muiscursor nog kan bewegen. Enige remedie is een hardreset :(

Wat voorbeeldjes:

Done knop:
Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/fout1.png
Wegvallen menubar en streep door beeld:
Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/fout2.png
Streep door widget:
Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/fout3.png
Corrupt finder icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/fout4.png

Gaat om de 1e gen mac pro met een radeon 1900. Alle updates zijn geinstalleerd. Enige wat ik kan bedenken is dat sinds leopard wordt de UI afaik gerenderd door vectors ipv bitmaps zoals in tiger en daarvoor. Waarom dat zo moeilijk is begrijp ik weer niet :P

Help?

• Wim Leers
  • Laatst online: 08-02 08:58
Ik heb ook serieuze problemen hiermee, maar enkel indien ik eerst op mn laptopscherm werkte en daarna op een externe monitor. Ik heb wel totaal andere problemen dan jou. Voornamelijk webpagina's in Safari die veel te donker gerenderd worden, het scrollen in Mail.app (ook te donker gerenderd) en (wederom) te donker gerenderde tekst in TextMate.

"te donker gerenderd" -> te dikke letters, witte achtergrond die bij het scrollen geleidelijk veranderd naar zwart etc. Ik heb het wel al gerapporteerd, ze zijn er aan aan het werken.

• lowfi
  • Laatst online: 08-02 10:28
Ik heb nu met smcFancontrol de pcie fan standaard op 900rpm (standaard 500) gezet. De afgelopen 4 uur heb ik nog niks raars gezien. De UI van leopard is natuurlijk zwaarder dan voorgaande OSX versies maar zo zwaar dat zelfs een videokaart onderuit krijgt die bedoeld is om spelletjes te spelen? :/

Ik ben juist overgestapt naar osx om me niet meer met dit soort dingen bezig te houden :'(

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 09-04-2008 21:20 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:46
Ik heb ook nog steeds grafische problemen onder Leopard.

Vaak is tekst "corrupt" in Safari, beeldopbouw is dan niet netjes.
En heel vaak krijg ik gewoon _geen_ beeld na het wakker worden uit slaap! (Machine werkt verder prima, alleen zonder beeld is dat niet echt handig..)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:24:
Ik heb ook nog steeds grafische problemen onder Leopard.

Vaak is tekst "corrupt" in Safari, beeldopbouw is dan niet netjes.
En heel vaak krijg ik gewoon _geen_ beeld na het wakker worden uit slaap! (Machine werkt verder prima, alleen zonder beeld is dat niet echt handig..)
Geen grafische artefacten hier. Heb wel last gehad van wake-problemen (geen beeld, of dodgy mouse cursor), maar nu al zeker een maand nergens last van. Consequent zijn in sleep/wake met of zonder adapter (sleepen op AC, waken op AC en vice versa) schijnt het op te lossen bij mij :)

Launching containers into space

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:56:
Ik heb sinds het uitkomen van leopard last van allerlei rare grafische foutjes. Ook heb ik heeeel afentoe dat osx helemaal lijkt te hangen en dat ik alleen de muiscursor nog kan bewegen. Enige remedie is een hardreset :(

Gaat om de 1e gen mac pro met een radeon 1900. Alle updates zijn geinstalleerd. Enige wat ik kan bedenken is dat sinds leopard wordt de UI afaik gerenderd door vectors ipv bitmaps zoals in tiger en daarvoor. Waarom dat zo moeilijk is begrijp ik weer niet :P

Help?
Dat de UI gerenderd wordt met vectors is alleen wanneer je de resolutie niet 1:1 hebt staan. Anders krijg je gwn bitmaps. Wat je dus eigenlijk nooit hebt. Wie zet zijn scherm nou niet op native resolutie:?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:46
Whieee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:40:
[...]

Geen grafische artefacten hier. Heb wel last gehad van wake-problemen (geen beeld, of dodgy mouse cursor), maar nu al zeker een maand nergens last van. Consequent zijn in sleep/wake met of zonder adapter (sleepen op AC, waken op AC en vice versa) schijnt het op te lossen bij mij :)
Oeh!
Daar heb je inderdaad een goed punt te pakken Benny Whieee! ;)

Nu ik er zo over nadenk.. het is inderdaad vaak het geval als ik hiermee wissel.. Als ik hem namelijk op mn desk laat slapen&waken gaat t namelijk ALTIJD goed..
Pagina: 1