Toon posts:

TFT Samsung 930BF werkt afentoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 computers en 1 monitor, Samsung 930BF

Nu heb ik met mijn oude computer (OS: XP) geen problemen met de monitor:
ATi Radeon 9600 Pro 256MB
Asus A7V8X-MX, KM400 (Lan, vga, audio, 2xDDR)
AMD Athlon XP 2600+

Ik heb een nieuwe gebouwd en VISTA geïnstalleerd:
Intel Core 2 Duo E8400
8764 Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2
XFX PVT88GYDF4 GeForce 8800GTS (G92) 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready

Nu ziet mijn nieuwe computer mijn monitor afentoe. Ik moet hem vaak restarten en als ik geluk heb slaat hij aan en werkt hij perfect. Dan kan ik hem ook gewoon restarten en zware grafische games draaien.

De monitor is verbonden via de blauwe VGA connector.
Je ziet bij het aanzetten of hij het doet of niet en als hij niet direct aangaat blijft het beeld zwart en de monitor lamp knipperen om niet meer te herstellen.
Wanneer ik hem op de witte connector aansluit verandert er niks.

Hij geeft echter geen "No signal" maar gaat op zwart en de groene lamp blijft knipperen.

Ik heb alle kabels nogmaals aangedrukt. De videokaart losgehaald en aangedrukt maar misschien is het wel een software probleem?

Bij het verwisselen van het AGP slot voor de videokaart, deed hij het weer maar na het uitschakelen kreeg ik wederom hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee waar ik moet kijken? BIOS of OS bijvoorbeeld?

Dank,

B

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 09:59 ]

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:55:
Je ziet bij het aanzetten of hij het doet of niet en als hij niet direct aangaat blijft het beeld zwart en de monitor lamp knipperen om niet meer te herstellen.
Omdat het probleem zich al voordoet voordat het besturingssysteem opstart, verwacht ik dat vista het probleem niet is.

Is de voeding wel sterk genoeg? Zit de power connector wel goed? Heb je misschien een andere videokaart om te testen of het dan wel goed werkt?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Dit probleem hebben mijn ouders ook en het bleek aan het moederbord te liggen. Hier zitten lekke condensators op. Bij mijn ouders werkt het wel wanneer het systeem 'warm' is, dus zo'n 10 minuten aan heeft gestaan en dan gereset wordt. Misschien dat je dat even kunt proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips.

Heb een andere kaart geprobeerd en dat werkte ook niet.
Gewoon geen signaal naar de monitor en we zijn nu op het punt dat hij helemaal niet meer opkomt.

Ander geheugen getest, voeding doorgemeten, mobo gereset etc...
Nog geen andere processor kunnen proberen.

Ik denk dat het het moederbord is aangezien de problemen op een glijdende schaal voorkomen. Van het doen naar langzaam helemaal niet meer doen.
Ik hoor ook geen klikkend geluid van de CD-ROM bij het opstarten.

De fans beginnen allemaal te draaien maar daar houdt het op.

Ik ga er vanuit dat de BIOS helemaal niet opstart.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag. Vooral die langzame aftakeling is misschien een hint.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 22:42 ]