Toon posts:

Welke versterker en subwoofer voor mij? newbie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Op voorhand wil ik duidelijk maken dat ik vrijwel niets snap van auto audio en daarom ook een forum heb opgezocht om wat hulp in te roepen.

Ik heb een Renault Megane Coupe sport uit 1999 gekocht en daar een Kenwood 4x50Watt radio in geplaatst. Voorin heb ik een 2 weg (boven op dashboard tweeters en in de deuren de speakers) geplaatst.

Kenmerken TS-Q171C
Maximum vermogen 220 Watt

Nominaal ingangsvermogen 40 Watt

Frequentiekarakteristiek 35 - 28.000 Hz

Gevoeligheid (1W/1m) 89 dB

Grootte subwoofer (cm) 17 cm

Materiaal subwoofer KEVLAR® vezelcomposietwoofer met rand uit butylrubber

Grootte tweeter 25,0 mm

Materiaal tweeter Zachte koepeltweeter met neodymiummagneet

Algemeen TS-Q171C
Advies Prijs € 169,-

En achterin gewoon 2 speakers in de hoedenplank (gaten moeten nog gemaakt worden in de hoedenplank stof

Tweeter 18 mm * Woofer * 13 cm * 2-Weg Speaker systeem * voor versterkers tot: 180 Watt max. * impedantie 4 Ohm * Freq. bereik 35 Hz tot 40 000 Hz. * * inbouw diepte 57 mm. ( 12/07 yg ) *

Nu wil ik een versterker plaatsen en een subwoofer.
De vraag is WELKE?

Ik ben niet iemand die mega mega loeihard geluid hoeft te hebben, maar ik wil wel net ff wat beter dan het standaard wat er nu uitkomt. Volheid van het geluid (dus volle bass ook tijdens het rijden) en een plezierig stoer luid geluid (zonder dat voetgangers opzij geblazen worden) is mijn doel.

Wie kan mij svp adviseren?

Verwijderd

kijk eens om met de instellingen van je versterker te spelen (zitten een hele hoop bass boost functies op die kenwood radio's)

Ik heb ook 4x50w RMS zitten op m'n kenwood versterker, en met mijn luidsprekers (zit zelfs geen subwoofer in m'n auto) krijg ik het dusdanig luid dat ik mijn jeansbroek zie bewegen, en dat ik de nummerplaat van achterliggend verkeer zelf niet meer kan lezen omdat de spiegel teveel trilt. (evenals het stuur dat ik gewoon mee voel trillen op de muziek)

Kan je wel je versterker volledig open draaien zonder dat je boxen vervormen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:20:
kijk eens om met de instellingen van je versterker te spelen (zitten een hele hoop bass boost functies op die kenwood radio's)

Ik heb ook 4x50w RMS zitten op m'n kenwood versterker, en met mijn luidsprekers (zit zelfs geen subwoofer in m'n auto) krijg ik het dusdanig luid dat ik mijn jeansbroek zie bewegen, en dat ik de nummerplaat van achterliggend verkeer zelf niet meer kan lezen omdat de spiegel teveel trilt. (evenals het stuur dat ik gewoon mee voel trillen op de muziek)

Kan je wel je versterker volledig open draaien zonder dat je boxen vervormen?
goh daar zeg je wat. Ik zal eens een house CD erin jassen en kijken hoe hij met 60hz basskicks overweg ga. Ik ben house producer dus heb wel verstand van frequenties enzo. Alleen niet van auto versterkters en weet ik het. Ben altijd een beetje huiverig met het enorm oppompen de bass eq van de radio. Maar ga het straks eens proberen. Volgens mij ga ik wel enige vervorming krijgen bij volume hoger dan 20 (op een kenwood).